itpc
itpc
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

کوری بارلوگ و تولد دوباره‌ی کریتوس

بعد از God of War : Ascension همه می‌دانستند که کریتوس نسخه‌های قبل،آن شخصیت خشن و تک‌بعدی،دیگر جواب‌گو نیست. پس استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica Studio) با وارد کردن کوری بارلوگ (Cory Barlog) به جمع سازندگان بازی خدای جنگ 2018 باعث خلق کریتوسی شد،که حالا پدر شده و خلق و خویی آرام‌تری،نسبت به گذشته دارد.

کوری بارلوگ با نسخه‌ی جدید خدای جنگ کاری کرد که هیچ‌کس،حتی تصورش را هم نمی کرد . این حقیقت که نسخه‌ی جدید با تغییراتی روانه‌ی بازار می‌شد،اجتناب‌نا‌پذیر بود اما هیچ‌کس انتظار این حجم از تغییرات را نداشت .

در طول ساخت بازی،استودیو سانتا مونیکا و همچنین طرفداران بازی امید چندانی به موفقیت بازی نداشتند؛چون فکر می کردند که پایان کار کریتوس فرا رسیده بود و ساخت نسخه‌ی جدید،باعث خراب شدن این مجموعه‌ی محبوب می‌شد.

اما کوری بارلوگ به پروژه‌ای که در‌ حال انجام آن بود،ایمان داشت گویی موفقیت آن را در خواب دیده بود .

بین نسخه‌ی Ascension ،تا خدای جنگ 2018 زندگی شخصی کوری بارلوگ،دچار تغییرات زیادی شده بود. بعد از ازدواج کردن و بچه‌دار شدن خلق و خو ، افکار و رفتار کوری بارلوگ دچار تغییراتی شده بود ، به گفته‌ی کارکنان سانتا مونیکا گویی آدم جدیدی وارد استودیو شده بود.

اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بدون شک تغییر الگوی زندگی کوری بارلوگ روی تغییرات نسخه ی چهارم تاثیر بسیاری داشته است .

زمانی که پروژه ی ساخت بازی کلید خورد ، کوری بارلوگ روایت داستانی متفاوتی با آنچه در حال حاضر در دست داریم مد‌نظر داشت.در ابتدا اصلا قرار نبود بازی در سر‌زمین اسکاندیناوی روایت شود .

اولین تغییری که کوری بارلوگ و سازندگان روی کریتوس اعمال کردند گذاشتن ریش برای این شخصیت به یادماندنی بود. ریش اولین نشانه‌ی پخته شدن کریتوس بود.

تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن نیز دقیقا همانند خود کوری بارلوگ تغییرات شخصیتی فراوانی برای این شخصیت جذاب همراه داشت.

کوری بارلوگ و تیم سازنده تصمیم گرفتند که کریتوس در این روایت تنها نباشد و هم‌سفری داشته باشد ، که آن هم سفر کسی نبود جز پسر خودش (آترئوس).

همچنین در طول بازی می توانید تغییر رفتار کریتوس با پسرش را ببینید ، که با پیشرفت در بازی این الگو محسوس و محسوس‌تر می‌شود.

تا قبل از منتشر شدن بازی در سال 2018 همه در شک و تردید بودند که شاید این همه تغییرات به مزاج طرفداران این مجموعه‌ی بزرگ خوش نیاید و دچار اقبالی شود که گریبان نسخه‌ی Ascension را گرفت.

اما با انتشار اولین پیش‌نمایش بازی در نمایشگاه (E3) سال 2016 سونی ، استدیو سانتا مونیکا و سازندگان بازی کمی به موفقیت بازی امیدوار شدند. زیرا استقبال طرفداران از این پیش‌نمایش در نوع خودش بی‌نظیر بود.

سازندگان تا حدودی از گیم‌پلی بازی و گرافیک آن ، نزد طرفداران مطمئن شده بودند . اما هنوز کسی از داستان بازی چیزی نمی‌دانست.

اما با انتشار بازی در سال 2018 و کسب متای 94/100 از سوی منتقدان و همچنین با کسب امتیاز 9.2/10 از سوی طرفداران توانست عنوان بهترین بازی سال 2018 را کسب کند .

با تمام اتفاقاتی که برای نسخه‌ی 2018 افتاد ، کوری بارلوگ و استودیو سانتا مونیکا تصمیم بر ساخت دنباله‌ی آن گرفتند.

من به عنوان شخصی که تنها دو ساعت اول بازی را تجربه کرده‎ام ، به شدت به این اثر علاقه‌مند شده و به دنبال تجربه ی کامل آن هستم .

منبع : مستند (Raising Kratos)

گیمgameبازیبازی های رایانه ایgod of war
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید