به طور کلی مدیریت حافظه توی جاوا اسکریپت توسط متور جاوا اسکریپت انجام میشه و کاربرا نیازی ندارن که به صورت دستی حافظه ای رو تخصیص بدن یا این که مدریریتش کنن
چرخه:
همه زبان های برنامه نویسی عموما شبیه هم عمل میکنن، که ما اینجا جاوا اسکریپت رو بررسی میکنیم:
1) اختصاص حافظه: حافظه رو به شی ایجاد شده اختصاص میده
2) استفاده از حافظه اختصاص داده شده
3) جمع آوری زباله: زمانی که چرخه حیاط شی به پایان رسید و از حافظه استفاده ای نمیشه یه زباله جمع کن که توی موتور وجود داره میاد و حافظه رو آزاد میکنه
موتورهای جاوا اسکریپت داده ها رو توی دو مکان ذخیره میکنن
استک (Stack): یه ساختاره داده ای که برای ذخیره داده های استاتیک استفاده میشه. داده های استاتیک به داده هایی گفته میشه که اندازه اونا توسط موتور مشخص شده و اندازه ثابتی دارن
هیپ (Heap): این نوع حافظه برای ذخیره اشیا و توابع استفاده میشه، متور مقدار ثابتی رو بهشون اختصاص نمیده به جاش اندازشون متغیره و در صورت نیاز فضای بیشتری بهشون داده میشه
دادهای که توی حافظه Stack و Heap ذخیره میشه چه فرقی دارن؟