ویرگول
ورودثبت نام
ایزدمهر نریمانی
ایزدمهر نریمانی
خواندن ۶ دقیقه·۲ ماه پیش

تجربه تلخ من با شرکت کلاهبردار فناوری نوین قرن

فناوری نوین قرن
فناوری نوین قرن

این مطلبو بیشتر به خاطر همکاران و دوستانم که در این شرکت کار میکنن مینویسم چون واقعا دلم براشون میسوزه که همچنان دارن برای صاحبان این شرکت کار میکنن. دی ماه 99 بود که با معرفی یکی از دوستانم به عنوان طراح UX با کلی وعده وعید از سمت مدیر عامل وارد شرکت فناوری نوین قرن شدم. یه شرکت کوچیک که حوزه اصلی فعالیتش تولید گرم کن خون (Blood warmer) بود. من توی مدتی که اونجا بودم برای این شرکت هر کاری از دستم بر اومد انجام دادم. ولی متاسفانه صاحبان این شرکت فقط یه مشت نمک نشناس بودن! به ویژه شخص آقای مهدی سجودی با وعده های همیشه دروغش. نه فقط من بلکه تمام بچه های این شرکت همه با جون و دل کار میکردن و جو شرکت واقعا دوستانه و عالی بود.(تنها دلیل موندن منم توی این شرکت همین همکارای خوب و مهربون بود).

بزرگترین نامردی که این شرکت در حق من کرد این بود که من و یکی از همکارانم رو با اصرار با اسناد جعلی به برنامه کارویا شبکه یک و افق فرستاد این برنامه مخصوص شرکت های دانش بنیانه و مثل برنامه میدون میمونه با این تفاوت که مردم روی طرح شما سرمایه گذاری میکنن. حالا ما با هزار شوق و زحمت و تمرین به اونجا رفتیم و توی تلویزیون جلوی همه مردم ایران ضایع شدیم! که این موضوع به شددددت به من فشار آورد و خیلی جلوی خودمو گرفتم که ازشون شکایت نکنم! تصور کنید با سند جعلی بفرستنتون برید پول مردمو جمع کنید روی یه محصولی که بعدا فهمیدم حتی کار هم نمیکنه. چه برسه به اینکه گواهی داشته باشه! اسم محصول ددی چک - Daddycheck بود که برای پایش باروری آقایون توی منزل هستش. برنامه رو میتونید توی لینک زیر ببینید (فقط به قیافه ما وقتی خانم دکتر ویدا سینا میگه فلان نامه جعلیه نگاه کنید روحمونم خبر نداشت قشنگ سکته کردیم! )

telewebion.com/episode/0x286c0e3
دقیقه 27

برنامه کارویا - گجت آزمایش باروری ددی چک - Daddycheck
برنامه کارویا - گجت آزمایش باروری ددی چک - Daddycheck

واقعا به یاد ندارم حتی یک ماه من توی این شرکت حقوق سر وقت و درست گرفته باشم یا بیمه درست برامون رد شده باشه یا حتی فیش حقوقی و قراردادمونو بهمون بدن و همیشه جواب اون ها این بود که وضع شرکت خرابه و پول نداریم. مدیر عامل شرکت هم همیشه ادعا داشت که حقوق بچه ها اولویت اول منه ولی همیشه با وعده هاشون مارو حواله میدادن به آینده که مثلا فلان موقع اوضاع خوب میشه فلان موقع فروش میره بالا و ازین چرندیات! ولی باز هم وقتی زمان مقرر میرسید هیچی به هیچی! هر دو سه هفته یک بار هم پلیس و شهرداری میومدن پشت در شرکت و میخواستن شرکتو پلمپ کنن ماهم باید مقاومت میکردیم. خنده دارترین چیز شرکت مدیرعاملش بود که ایشون قصد داشتن با این شرکت دنیارو فتح کنن! ( کلا گنده گویی خوراکشونه مثل خود اسم شرکت :) هر پروژه بی ربطی که بهش میدادن قبول میکرد میریخت سر بچه های شرکت در حالی که توی کارای روزمره خودش و پرداخت حقوق بچه ها مونده بود و واقعا به نظرم ایشون توانایی مدیریت و برنامه ریزیشون در حد یه فست فودی هم نبود چه برسه به شرکت دانش بنیان! البته این که آدم پلند پرواز باشه خوبه ولی نه به قیمت اذیت و آزار و حق خوری از دیگران


بعد از ماجرای کارویا کم کم متوجه یه سری تخلفات توی کاراشون شدم و جالبترین قسمت ماجراهم اینه که وقتی بهشون گفتم که تخلفاتشون رو پیگیری قانونی میکنم اونا تلاش کردن با ضبط مکالمه من و خانواده‌‌م و گرفتن اعتراف اجباری تو پیامک و تهدید، منو به سرقت اطلاعات شرکت متهم کنن!!!!!! مدیرعامل این شرکت بارها و بارها از طریق افراد مختلف و یا به صورت مستقیم منو با حرفایی مثل "از وزارت اطلاعات پرونده تو پیگیری میکنم یا (به صورت غیر مستقیم) توی محل خدمتت از طریق حفاظت برات دردسر درست میکنم" تهدید میکرد. (البته این حرفا برای من جنبه کمدی داشت :) تازه اخیرا مدیرعامل این شرکت ادعا کرده که دوتا شرکت دیگه هم خریدم (فاز ایلان ماسک) خلاصه که تا تونستن مارمولک بازی درآوردن ولی شکر خدا که جای حق نشسته و قطعا اگر خودش بخواد حقمو ازشون میگیرم و ولشون نمیکنم چون بازی کردن با زندگی جوونا واسشون عادی شده.

جناب مهندس لطیف نیا در بخش سخت افزار و جناب مهندس آدی بیگ در بخش نرم افزار دو هد اصلی این شرکت از نظر علمی هستند و واقعا ازشون ممنونم چون خیلی چیزا به من یاد دادن و واقعا تنها دلیل سرپا موندن این شرکت این دو نفر هستن. حیف که قدرشون رو نمیدونن.

توصیه من به شما اینه که اگر شما دارید توی این شرکت کار میکنید یا قصد کار کردن دارید دورشو یه خط اساسی بکشید و فورا خارج بشید. اگر هم قصد موندن دارید:

۱.حواستون باشه نذارید به بهانه بیمه و مالیات ازتون دوتا قرارداد بگیرن

۲.حتما نسخه دوم قراردادتونو با مهر و امضاء مدیرعامل ازشون بگیرید

۳.حواستون به مبلغ بیمه ای که براتون رد میشه باشه چون برای همه مارو با حداقل رد میکردن و این خلاف قانونه باید با حقوق واقعی خودتون رد بشه

۴.توی مکالمه و پیام باهاشون خیلی حواستون به حرفاتون باشه اینا دنبال اینن تهمت بزنن به آدم و دردسر درست کنن

۵.خودتون ساعت کاریتونو یادداشت کنید و داشته باشید

۶.هر تهدیدی کردن اصلا ازشون نترسید و فورا قانونی اقدام کنید اینا فقط توهم گردن کلفتی دارن وگرنه هیچی نیستن. یادتون نره شرکت ها خیلی از اداره کار میترسن چون بیشتر حق رو به کارمند میدن و اگر شکایت کنید خیلی از تخلفات دیگه هم از شرکت رو میشه و اگر حق و حقوقتونو ندن حتی کار به مصادره اموال شرکت میرسه. جدا از این میتونید باعث جلوگیری از ضایع شدن حق دیگران هم بشید با این کار چون کل شرکت میره زیر ذره بین

۷.از تمام کارایی که توی شرکت انجام دادین یه کپی داشته باشید که پسفردا هر مشکلی پیش اومد همونا کلی به دردتون میخوره

8.در کل موقع کار با اینا بنارو بر این بذارید که به شدت بعدا اذیت میشید و بهشون تا میتونید سخت بگیرید

من خودم گول ظاهر مذهبیشونو خوردم و به قرارداد شفاهی اکتفا کردم و ضرر کردم. زمانی که از این شرکت برای دعوت به مصاحبه با افراد تماس میگرفتن خودشونو با اسمای دیگه ای هم معرفی میکردن:گروه شرکت های فناوری نوین قرن (شیشکی)، فرافن سلامت پایدار و فرافن سلامت نوین قرن و ...

etcuniverse
etcuniverse


ممنون از توجهتون ان شالله هیچوقت گیر کارفرمای نامرد نیفتید که مجبور به نوشتن اینجور چیزا بشید :) و ان شالله که به زودی شاهد اجرای عدالت برای همه خواهیم بود...

آدرس شرکت: خیابان کارگر شمالی پایین تر از بیمارستان قلب خیابان شهریور پلاک 25 واحد 7

وبسایت های این شرکت:

www.etcuniverse.com

www.daddycheck.org

www.daddycheck.ir

www.ivfstore.ir

فناوری نویننوین قرنشرکتمهدی سجودیتربیت مدرس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید