ویرگول
ورودثبت نام
حسن جدی
حسن جدی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

موفقیت برات چه معنی داره؟

موفقیت کمتر به میزان پولی که در می آورید یا خانه های زیادی که دارید، و بیشتر به میزان رضایت شما بستگی دارد، شاید این در مورد تأثیری باشد که در جامعه خود می گذارید، یا اینکه چقدر توسط افرادی که اهمیت دارند دوست داشته می شوید


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که موفقیت دقیقا برای شما چه معنایی دارد؟

بسیاری از ما هرگز این سوال مهم را از خود نمی پرسیم. در عوض، ممکن است راه هر کس دیگری را دنبال کنیم و اطرافیانمان را خشنود کنیم. شاید بتوانیم دیدگاه سنتی موفقیت را دنبال کنیم: پول، شهرت و قدرت. اما چرا بسیاری از افراد مشهور و چهره های عمومی که همه این چیزها را دارند، به شدت ناراضی به نظر می رسند؟! آیا موفقیت به این معناست؟


جیم کری یک بار به قول معروفی گفت: "من فکر می کنم همه باید ثروتمند و مشهور شوند و هر کاری را که تا به حال رویای آن را داشتند انجام دهند تا ببینند که این راه حل نیست."

شاید راه بهتر برای مشاهده موفقیت این باشد که چقدر دوست دارید سر کار بروید. یاکار با مدرکی که از طریق سالها تحصیل به دست آورده اید. یا شاید تاثیری است که در جامعه خود گذاشته اید، یا اینکه چقدر توسط افرادی که برایتان اهمیت دارند دوست داشته شوید.


تعریف شما از موفقیت چیست؟

اگر هنوز ایده خود را از موفقیت تعریف نکرده اید، این تمرین را امتحان کنید: 15 دقیقه با یک تکه کاغذ خالی وقت بگذارید و شروع به نوشتن کلمات، نمادها یا تصاویری کنید که موفقیت برای شما به نظر می رسد. ممکن است بخواهید بر روی ایده های آینده نزدیک یا فوری خود در مورد موفقیت تمرکز کنید. ممکن است شروع به مستندسازی کنید که یک زندگی موفق برای شما چگونه است. سوالات زیر را از خود بپرسید:
چه چیزی مرا خوشحال می کند؟
قبلاً در کجای زندگیم موفق بوده ام؟
چه درس هایی از آن تجربیات آموخته ام؟
در چه چیزی موفق نبودم و چه چیزهایی یاد گرفتم؟
چه کسی را تحسین می کنم و چرا؟
واقعا چه چیزی برای من مهم است؟


موفقیت با آنچه هر روز ما را درگیر می کند و انرژی می بخشد بهتر سنجیده میشود


به طور معمول(اما نه همیشه) ، همان فعالیت هایی که ما را درگیر می کنند و به ما انرژی می دهند، توسط استعدادهای ذاتی ما هدایت می شوند.

اگر استعدادهای تأثیرگذاری یا روابط قوی دارید، احتمالاً با مدیریت یک تیم یا رشد یک تجارت، انرژی خواهید گرفت. شاید شما یک مشکل گشا و استراتژیست باشید که از ایده های جدید الهام می گیرید و زمانی که زمان برای فکر کردن و تفکر دارید بهترین کار خود را انجام می دهید. یا شاید شما عاشق هجوم آدرنالین پروژه ها و ضرب الاجل های متعدد باشید


موفقیت برای همه ما منحصر به فرد است زیرا همه ما ترکیب متفاوتی از استعدادها را داریم.



سخن اخر

موفقیت برای من بازگشت به خانه با احساس رضایت است درحالی که احساس می‌کردم تفاوتی ایجاد کرده‌ام، بهترین کاری را که می‌توانم انجام داده‌ام و به کسی کمک کردم تا در چالش و به سمت اهدافش حرکت کند. موفقیت آن احساس است که بدانم در مسیر درستی هستم و کاری را که قرار است انجام دهم انجام دهم. مدت زیادی طول کشید تا یاد گرفتم که هیچ پولی برای فقدان هدف و اشتیاق کافی نیست. وقتی از روی هدف و اشتیاق عمل می‌کنم، احساس می‌کنم موفقیت را ایجاد کرده‌ام.




احساس رضایتزندگی موفقموفقیتپولثروت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید