ویرگول
ورودثبت نام
mohsen jafari
mohsen jafari
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

تا کی خاک بخوری و گاز بی خود بدی، آخرش هم نرسی؟!

یکی از مهمترین علت‌های نرسیدن به اهداف حتی با وجود تلاش زیاد، نداشتن هدف‌گذاری درسته!

یعنی ممکنه با وجود اینکه مثلا هدف گذاشتی برای خودت و داری تلاش هم می‌کنی اما چون روش درست هدف‌گذاشتن رو بلد نبودی کلا رفتی تو خاکی و فقط گاز بی خود دادی و خاک خوردی و دور خودت چرخیدی. همین.

چند روش مرسوم برای هدف گذاری درست بهت می‌گم و در انتها هم روشی که من ازش استفاده می‌کنم رو می‌گم.

1- چشم‌انداز رو کامل و روشن مشخص کن. بدون داشتن چشم‌انداز درست اصلا حرکت نکن. چشم انداز کمکت‌ می‌کنه توی مسیر گم یا خسته نشی. البته انجام این کار ممکنه خیلی سخت و گیج کننده باشه.

2- فیل را لقمه لقمه بخور. هدف کلی یا همون چشم‌انداز رو به مراحل کوچکتر تقسیم کن و سپس مرحله مرحله پیش برو. اول هم از مرحله کوچکتر و زود بازده‌تر شروع کن. ممکنه یه کم خسته‌کننده و طولانی بشه و حوصله‌ت سر بره.

3- هدف رو "مقدمز" کن. یعنی هدفت باید 1- مشخص و شفاف باشه و ابهام نداشته باشه 2- قابل اندازه‌گیری باشه و با کمک عدد و رقم قابل سنجش باشه 3- دست‌یافتنی باشه و تخیلی نباشه 4- منطقی باشه و بر اساس شرایط شما قابل انجام باشه و 5- زمان‌دار باشه یعنی تهش معلوم باشه.

این نکته‌هایی که گفتم خیلی مهم‌ان حتما باید رعایت بشن.

اما روشی که من دارم، استخدام یه کوچ و استفاده از همراهی حرفه‌ای اونه . کوچ کمکت می‌کنه بترکونی، بری تا قله، بتونی از بالا مسائلت، خودت، شرایطت و امکاناتت رو ببینی. کوچ کمکت می‌کنه عالی‌تر باشی وقوی‌تر!

علاقه‌هات رو بشناسی، چشم‌انداز درست رو معلوم کنی، مسیر رو بسنجی و قدم‌هات رو اندازه کنی و با انرژی حرکت کنی.

من در جلسات زیادی که به عنوان مراجع با کوچ خودم داشتم یا با عنوان کوچ با سایر مراجع‌ها داشتم،‌ بارها نتیجه و اثر بخشی بی‌نظیر کوچینگ رو در رسیدن درست به اهداف آدم‌ها دیدم و تجربه کردم.

از این 4 روش استفاده کن و نتایج خوبش رو ببین


  • لطفا اگه از مطلب خوشت اومد، لایک کن و به دیگران هم معرفیش کن.

ممنونم از همراهیت.

محسن جعفری- کوچ خودرهبری

هدف گذاریچشم اندازکوچینگخود رهبری
مربی رشد کیفیت زندگی شخصی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید