ویرگول
ورودثبت نام
Mahnaz Jahanbakhsh
Mahnaz Jahanbakhsh
خواندن ۶ دقیقه·۱ سال پیش

پله به پله: نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای من

مقدمه:

در این مقاله، با توجه به تجربه‌ی موفقیت‌آمیز خودم، قصد دارم داستان شرکتم در دوره‌های پله به پله را بازگو کنم تا الگویی برای جوانانی باشد که می‌خواهند در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و مباحث مربوط به آن گام بردارند. همچنین با معرفی این مجموعه‌ی آموزشی، به دیگران نشان دهم که پله به پله می‌تواند نقطه‌ی آغاز موفقیت‌شان باشد.

  • معلمی که قدم در راه ناشناخته‌ای گذاشت . . .

سختی های شغل معلمی بر کسی پوشیده نیست، از کلاس داری و ارتباط مناسب با دانش‌آموزان گرفته تا انتقال درست مفاهیم درسی.اما اگر شما معلم رایانه باشید؛ علاوه بر چالش های بالا، با چالش های بیشتر و جدی‌تری هم روبرو خواهید بود از جمله: به روز شدن کتاب های درسی در طی یک دوره چهار یا پنج ساله، حجم بالای کتاب ها و زمان نسبتا کوتاه برای آموزش و آمادگی برای تدریس.هنر معلم رایانه همین جا به خوبی خود را نشان می‌دهد که اگر بتواند با سرعت تکنولوژی همراه شود، حتی از همین چالش ها پله هایی برای موفقیت حرفه ای و شخصی خود خواهد ساخت. هنوز خاطرم هست روزی که در هنرستان پژوهش وارد شدم و درس تجارت الکترونيک براي تدريس به من واگذار شد.این درس به تارگی در برنامه درسی گنجانده شده بود و من با مطالعه اندکی از کتاب متوجه شدم بسیاری از مطالب برایم نا آشناست. دو پودمان از پنج پودمان کتاب به مفاهیم حل مسئله، طرح کسب و کار،بازاریابی دیجیتال،طراحی سایت فروشگاهی،سئو و...می‌پردازد.کتاب بسیار تیتروار و کلی به مباحث پرداخته است و دانش‌آموز تنها با اتکاء به کتاب درسی نمیتواند درک درستی از مطالب پیدا کند. لذا معلم در کنار سایر محتواهای آموزشی نقش پررنگی درانتقال مفاهیم به دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

اینها را گفتم که بدانید اولین جرقه های دانستن مباحث تجارت از آنجا اغاز شد که من در بسیاری از مطالبی که باید تدریس می‌کردم دچار ابهام شدم و اين مسير يادگيري در من شکل گرفت.

همت آمد همچو مرغی تیز پر


روزهای بسیاری با جستجو در نت در مورد تیترها و مطالب کتاب می‌گذشت. اما سردرگمی من با گستردگی مطالب بیشتر میشد.خوب يادم هست که اولین سایتی که به سراغش رفتم سایت متمم بود البته من سالها قبل عضو سایت متمم بودم و روزنوشت های سایت همیشه برایم جذاب بود.مطالعات من به شکل پراکنده بود و هر مطلب به درد بخوری را یادداشت می‌کردم. کم کم به جایی رسیده بودم که نیاز به یک آموزش ساختاریافته و منسجم را در خودم حس می‌کردم.


به هنگام سختی مشو نا امید
که ابر سیه بارد آب سفید (نظامی)
  • مسیرنو

اولين بار لينک کانال تلگرامي مجموعه پله به پله را در يکي از گروههاي درسي همکاران ديدم. هنوز مدتي از عضويت من در کانال پله به پله نگذشته بود که تصميم گرفتم دورهاي آموزشي مجموعه را تجربه کنم. خوب باید اعتراف کنم اسم مجموعه از همان ابتدا به دلم نشست. چه من آدم عجولی هستم که همیشه صد تا هندوانه را با یک دست حمل کرده . . .هر وقت به لوگوی پله به پله نگاه می‌کردم این پیام به من القاء می‌شد که آرام باش پله به پله قدم بردار. . .اما چه کنم که بازهم زورم نرسید و دو تا پله را یکی کردم. . .

  • دو تا پله یکی. . .

من دو دوره دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت پله به پله را با هم ثبت نام کردم. عمده مطالب دوره دیجیتال مارکتینگ در مورد خلاقیت، بازاریابی بود که اتفاقا راه گشای من در بسیاری از مطالبی شد که باید به عنوان پایه به دانش آموزانم انتقال می‌دادم. دستآورد من از اين دوره ايجاد یک گروه تلگرامی تخصصی برای دانش آموزان بود و دو تا ایده دیگر که هنوز در مراحل ابتدایی هستند. اما دوره طراحی سایت برایم جذابیتی دو چندان داشت. طراحی سایت فروشگاهی‌‌‌‎‌، آموزشی و روزمه ای با سیستم مدیریت محتوای وردپرس. دوره بسیار خوب و جامعي بود برای من که با سيستم مديريت محتواي پرستاشاپ تا حدودی آشنا بودم این دوره باعث شد بتوانم بسیاری از سوالات دنش‌آموزان در زمینه مقایسه سیستم های مدیریت محتوا را پاسخگو باشم. و در نهایت بتوانم ايده ساخت سايت شخصي خودم که مدت‌ها در فکرش بودم را عملي کنم. باید اعتراف کنم دو دوره همزمان گذراندن در کنار مشغله های فراوان من، کار عاقلانه ای نبود. و من همچنان در حال مرور مطالب و انجام فعالیتهای مربوط به هر دو دوره هستم. پله به پله عطش من را به دانستن دو چندان کرد و این باعث شد تا یک پله دیگربه سمت دنیای سئو بردارم. در کتاب درسي تجارت الکترونیک اشاره هاي بسيار اندکي به اين مبحث شده است که هميشه دانش آموزان پرسش هاي بسياري در اين زمينه داشتند. اينکه اصولا مفهوم سئو چيست و چه کاربردي دارد و دانستن سئو به چه کارمان مي‌آيد؟ می‌دانم شاید، براي شما هم سوال پیش آمده که مفهوم سئو چیست ؟اگر دوست دارید به زبان ساده با مفهوم و کاربرد سئو آشنا بشوید پيشنهاد مي‌کنم مقاله من با عنوان (راهنماي ساده براي درک مفهوم سئو-SEO) را در ویرگول بخوانید.اين مقاله در حقيقت اولين تکليف من در دوره سئو، در مجموعه پله به پله است.

يکي از مزيت هاي دوره هاي پله به پله، اين است که علاوه بر ويدئوهاي آموزشي آفلاين، که در زمان مشخصي در اختيار شما قرار مي‌گيرد، تکاليف کاربردي براي بيشتر جلسات در نظر گرفته شده است که پشتيبان هاي مجموعه بازبيني مي‌کنندو بازخورد مناسب برای شما فرستاده می‌شود.همچنين جلسات پرسش و پاسخ به فراخور حال دانشجويان براي رفع ابهام و سوالات احتمالي در نظر گرفته شده است. اگر شما مثل من علاقه‌مند به سرچ و تجزیه وتحلیل هستید، دوره سئو پله به پله مناسب شماست.

  • پله آخرسپاس.

همه ما میدانیم کسب مهارت های لازم و بسط دانش در زمینه شغلی خود تاثیر بسزایی بر کیفیت عملکرد حرفه ای شما دارد. خصوصا اگر شغل شما تدریس و معلمی است، به شما در تدریس اثربخش کمک فراوانی می‌کند. من با پذیرفتن چالش و به کمک پله به پله اعتماد به نفسم در تدریس درس تجارت الکترونیک بیشتر شد. گفتگوهای بین من و دانش آموزان در زمینه پیچیده‌گی ها و ابهامات درس، منجر شد بسیاری به دنیای کسب و کار علاقه نشان دهند و کسب و کار خانگی خود را گسترش دهند یا به فعالیت در فضای مجازی در راستای توسعه کسب و کار خودشان بپردازند. و این همه را، مدیون تجربه گرانبهای خود در کنار تیم ارزشمند پله به پله می‌دانم. پله به پله عزیز قدردانم.اين را هم اضافه کنم که از بودن در کنار جوانان خوش ذوق و با انگیزه در هر دوره لذت بردم و همچنان از این عزیزان یاد می‌گیرم.

با تمام اینها می دانم که یادگیری مادام العمر، کليد موفقيت در دنياي پر تحول امروزي است و من هنوز از چشم اندازي که در نظر دارم بسياردورم ولي. . .

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم(سعدي)
پله پلهسئوseo
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید