فرآیندی که طی آن یک جسم سه بعدی باز می شود و تبدیل به یک جسم دوبعدی می گردد.
دلیل این کار فقط در اینست که ما بتوانیم به یک جسم سه بعدی یک متریال دوبعدی را نسبت دهیم.
به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم آنرپ اساس تکسچرینگ برای یک جسم می باشد.
سابستنس پینتر یا (Substance Painter )
یک نرم افزار به شدت قدرتمند به منظور ساخت متریال های واقع گرایانه با روش های سه بعدی می باشد.
برای دیدن آموزش متریال سازی با سابستنس پینتر به صورت ویدیویی اینجا کلیک کنید.
ریزوم یووی ( RizomUV ) یک اسکریبت مناسب به منظور طراحی تکسچر های لیزری می باشد مشابه سابستنس پینتر
در ابتندا باید ابجکت صندلی را با استفاده از اسکریپت ریزوم بریج(RizomUV Bridge) وارد نرم افزار ریزوم یو وی(RizomUV) کنیم و در انجا عملیات آنرپ (UNWRAP)را انجام دهیم.
در مرحله دوم بعد از انکه آبجکت آنرپ شده را به نرم افزار سابستنس پینتر (Substance Painter )انتقال می دهیم و در انجا متریالسازی را شروع می کنیم.
بعد از انکه عملیات متریالسازی به اتمام رسید تمامک تکسچر هارو خروجی می گیریم ووارد نرم افزار تری دی مکس میکنیم.
4-و در مرحله آخر تکسچر ها ومتریال ها را به آبجکت نسبت می دهیم و رندر می گیریم.