در این آموزش یاد می گیرید در کمترین زمان ممکن متریال دیوار فرسوده با Vray Blend Mtl را بسازید پس با ما همراه باشید.
2-سپس یک Vray Mtl را انتخاب کرده و وارد محیط اسلات مینمائیم.
3-متریال مورد نظر یا همان تکسچر زمینه را با درگ کردن وارد محیط می کنیم تکسچر زمینه را باVray Mtl کانکت میکنیم .
در مرحله بعد Vray Mtl رانیز به Base متریال Vray Blend Mtl کانکت می نمائیم.
4-متریال را به آبجکت مورد نظر (در اینجا همان دیوار) نسبت می دهیم.
از بخش مادیفایر لیست گزینه UVW map را فراخوانی میکنیم وحالتش را برای BOX تنظیم میکنیم.
5-از آکاردئون UVW map گزینه ی جیزمو Gizmo رافعال کرده.
بر روی آبجکت رفته و با جیزمو Gizmo به صورت دستی و متناسب با مساحت وابعاد آبجکت موردنظر یا همان دیوار move و scale می کنیم .
6-وارد بخش متریال ها شده ویک Vray Mtl دیگر را انتخاب می کنیم تکسچر دیگری که نشان از فرسودگی بافت هست را در محیط اسلات متریال درگ نموده با Vray Mtl کانکت می نمائیم .
7- در این مرحله Vray Mtl 2 را با بخش Coat1 مربوط به Vray Blend Mtl کانکت می کنیم.
حالت نمایش پنجره ویوپورت را برروی Vray Viewport IPR قرار می دهیم .
برای دیدن آموزش به صورت ویدیویی اینجا کلیک کنید.
8-وارد محیط اسلات متریال شده وتکسچر سیاه وسفید را در این بخش درگ می نمائیم .
9-تکسچر سیاه وسفید را به بخش opacity مرتبط با Vray Mtl 2 وصل میکنیم .
10-از تکسچر سیاه وسفید کپی گرفته وآن را به Blen1 مرتبط با Vray Blend Mtl کانکت میکنیم .
11-وارد مادیفایر لیست شده و دوباره دستور UVW map را به آن میدهیم وحالتش را روی BOX تنظیم میکنیم.
12-در تنظیمات مربوطه Map Channel را برروی 2 تنظیم میکنیم .
وارد تنظیمات مرتبط با تکسچر سیاه وسفید می شویم ودر بخش Map Channel عدد 2 را قرار می دهیم.
13-سپس وارد تنظیمات مرتبط با تکسچر فرسوده می شویم.
14-وتیک گزینه های Mirror title را حذف میکنیم .
همین کار را برای تکسچر های سیاه وسفید می کنیم .