مسلما دیده اید که در بعضی از پروژه ها یک متریال را برای یک صحنه کامل که خود شامل چندین متریال مختلف می باشد استفاده شده است .
در واقع این نوع متریال سازی حرفه ایی با Unwrap ( آنرپ) انجام پذیر است.
برای به کاربردن یک متریال تخت بروی مدل حتی با Detach هم نمی توانیم این کار را انجام بدهیم چون تقریبا غیر ممکن می باشد.
هیچگاه نمیتوانیم این متریال زیر را با Detach بر روی مدلمان پیاده سازی کنیم.
1-در ابتدا برنامه تری دی مکس (3dmax) را باز میکنیم یک پرسوناژ و یک نما را وارد برنامه میکنیم.
2-در مرحله دوم از بخش مادیفایر ما گزینه ی UNWRAP UVM را برروی نما اعمال میکنیم.
سپس با انتخاب گزینه ی open uv Editor پنجره ای باز می شود.
3-با انتخاب گزینه ی Tools از سربرگ پنجره باز شده در سمت چپ منو بر روی گزینه RENDER UV Template کلیک میکنیم.
برای درک بهتر آموزش ویادگیری آن می توانید به صورت ویدیویی این آموزش را ببینید.
4-پس از ایجاد تغییرات لازم گزینه ی Render UVTemplate را می زنیم که تصویری مشابه تصویر زیر می دهد که داخل این تصویر همه چیز مشخص می باشد.
5-در این مرحله برنامه Unwrap( آنرپ ) را باز می کنیم.
6- تصویر بدست آمده از مرحله قبل را وارد می کنیم. برای تکسچر یا متریال دهی از تصاویری که انتخاب نمودیم استفاده می نمائیم.
7-در برنامه Unwrap( آنرپ ) :با توجه به نما تصویر زمینه را سفید میکنیم تا تاثیر تکسچر دیرت dirt texture بهتر مشخص باشد.
و در آخر کافی است SAVE AS .....JPEG
سپس در برنامه تری دی مکس این تصویر را نسبت می دهیم به نمایان.
پنجره ی متریال را باز می کنیم وتصویر موردنظرمان را به آبجکت مورد نظر نسبت می دهیم.