ویرگول
ورودثبت نام
جواد محمدی
جواد محمدی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

دردسرهای یک کمال‌گرا: یک خبر خوب!

طی هفته‌های گذشته ۴ مطلب درباره کمال‌گرایی منتشر کردم. ۳ نوشتهٔ اول مربوط به برخی ویژگی‌های کمال‌‌گرایی و راه‌های مقابله با آن بود. در مطلب چهارم نیز بر اساس بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت کرده بودم به انتشار و مرور آن بازخوردها پرداختم. اما هفته پیش وقفه‌ای در پرداختن به مقوله کمال‌گرایی ایجاد شد و در عوض کتاب مغازه خودکشی را معرفی کردم و همان‌جا درباره دلیل این وقفه توضیح دادم. این بار اما با یک خبر خوب برای کامل‌گراها آمده‌ام.


قصهٔ یک دغدغه

اولین بار که به انتشار مطلبی درباره کمال‌ گرایی پرداختم حدود یک‌ سال‌ و نیم پیش و در حساب اینستاگرامم بود. از آن زمان تا کنون نیز در بازه‌های زمانی مختلف و در همان اینستاگرام مجددا مطالبی را در این باره منتشر کردم که همگی در هایلایت علیه کمالگرایی ذخیره شده‌اند. تا اینکه از ماه پیش تصمیم گرفتم در ویرگول به صورت هفتگی نوشته‌هایی را منتشر کنم و از آنجایی که یکی از اهداف اصلی من برای این نوشتن‌های هفتگی مقابله با بی‌نقص‌گرایی‌ام بود، چند مطلب اول را به همین موضوع اختصاص دادم.

از سوی دیگر، از آنجایی که مقوله کمال‌ طلبی دغدغه شخصی من نیز بوده و تاثیرات مهمی را -چه مثبت و چه منفی- در زندگی‌ام داشته، تصمیم داشتم در ماه‌های آینده در یک گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی (Live) با یکی از دوستان روانشناسم، بیشتر و عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم؛ تا این که چند روز پیش از سوی آکادمی ۷ایده به تدریس در یک کمپین (پویش) آموزش آنلاین دعوت شدم. لذا فرصت را مناسب دیدم و تصمیم گرفتم به جای لایو مذکور، مباحث فشرده‌ای از مهم‌ترین مطالبی را که تا کنون درباره کمال گرایی و نحوه مناسب مواجهه با آن را آموخته‌ام در یک وبینار رایگان به اشتراک بگذارم. (البته ممکن است در آینده‌ آن لایو را هم بسته به شرایط برگزار کنم )


پوستر وبینار
پوستر وبینار


این وبینار برای چه کسانی مناسب است؟

  • اگر اعتقاد دارید یک کار یا نباید انجام شود یا باید کامل انجام شود
  • اگر برای انجام یک کار ساده، ساعت‌ها زمان صرف کرده و بارها مرورش می‌کنید
  • اگر تا همهٔ شرایط مهیا نباشد شروع نمی‌کنید
  • اگر هر چه تلاش می‌کنید به کیفیت مطلوب‌تان دست پیدا کنید، موفق نمی‌شوید و بعد دائما خود را سرزنش می‌کنید
  • اگر تا به حال بارها سعی کرده‌اید بر کمال‌گرایی‌تان غلبه کنید اما موفق نشدید
  • و همین طور اگر فکر می‌کنید کمالگرایی دوست شماست و کمک می‌کند کارها را بهتر انجام دهید

باید اذعان کنم که این وبینار دقیقاً مخصوص خود شماست!



سرفصل‌های وبینار

  • تعریف کمال‌گرایی
  • انواع کمال‌گرایی
  • ریشه‌های کمال‌گرایی
  • پیامدهای کمال‌گرایی
  • راهکارهای مقابله با کمال‌گرایی


شما می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان در این وبینار ثبت‌نام کنید. حضور شما مایهٔ خشنودی من خواهد بود. امیدوارم مطالبی که ارائه می‌کنم برای‌تان مفید و گره‌گشا باشد و کمک کند تا گامی موثر در جهت مقابله با جنبه‌های منفی کمال‌طلبی و به کنترل درآوردن آن و همچنین استفاده مفید از جنبه‌های مثبتش بردارید.

https://eseminar.tv/wb31606


با آرزوی بهترین‌ها


کمال‌گراییکامل‌گراییکمال‌گراییوبینار رایگانکمال گرایی
یک چندپتانسیلی کنجکاو که در تلاشه با کسب و نشر آگاهی، دنیا رو به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کنه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید