ویرگول
ورودثبت نام
jobber
jobber
خواندن ۳ دقیقه·۱۲ روز پیش

استراتژی مارتینگل ترید

Martingale
Martingale


سال دوم تریدم با کاربر mathtrader7 از forexfactory آشنا شدم وقتی داشتم تو فوروم دنبال یه اکسپرت میگشتم, تاپیک کندل مارتینگلش باعث شد جالب بنظرم بیاد این ستاپ و موارد مشابه اش

تا اون روز میانگین زنی و امثالش رو انجام نداده بودم, اولین معلمایی که داشتم خوشبختانه یا متاسفانه منو از چنین سیستمی بر حذر داشته بودن

در ادامه ی تلاشم برای پیدا کردن جام مقدس تریدری, سیستم رو بک تست گرفتم و چندتا ستاپ اختصاصی نوشتم, نتیجه بک تست اوناهم جالب بود

بعد از چندماه بک تست و فوروارد تست مجموعا +900 پوزیشن به ستاپ و پلن مکتوب نهایی خودم رسیدم ازین سیستم و تا اواخر سال میلادی که حدودا 6 ماه بود باهاش بصورت واحد کار کردم (میخواستم اکسپرت براش بزنم که وقت و انرژی خیلی کمتری ازم بگیره, ولی چون یک سری از متغیر های ستاپ ترسیمی و انسانی بود نمیشد داخل بات کد نویسی اش کرد, تمام سیستم های مشابه بخاطر همین خاصیت بعد یه مدت اکسپرت حساب رو کال مارجین میکرد متوجه شدم تنها راه دوری ازش و کم کردن احتمالش اینه بصورت لایو خودم باهاش واحد کار کنم)

نتیجه نهایی برابر شد با 5 ماه بی نظیر در تاریخ کارم و 1 ماه جهنمی

markov chains
markov chains

اون مدت متوسط ماهانه 9% الی 15% روی حساب سود میگرفتم (فراز و نشیبش بماند که بارها از بیخ گوشم رد شد کال شدن)

حاصل اون 5 ماه حدودا 7700$ شد, با بالانس اولیه نزدیک 19000$

طمع باعث شده بود کل حساب رو بدون توجه به ریسک بالاش درگیر کنم

به من قدیمی ام حق میدم, کسی که تارگت ماهانه اش از 3% - 5% گذر نمیزد و ماه های منفی زیادی داشت طبیعی بود چنین کاری کنه..

در انتها داخل ماه ششم و آخرین ماه میلادی تاریخ 8 دسامبر توی XAG

بدون هیچ هایپ خبری و درون یک روز کامل عادی

مارکت بهم چیره شد و در 9 کندل متوالی خلاف جهت بدون هیچ هماهنگی یا رحمی درحالی که همه چیز طبیعی و طبق پلن بود تمام حساب تبدیل شد به یک عدد دو رقمی

حاصل تجربه ی دردناکی بود


ولی یک سری از نکاتش رو باهات به اشتراک میزارم که اگر قصد کردی از سیستم های مشابه استفاده کنی, میانگین بزنی, مارتینگل کنی در نظرت باشه:


📌 بک تست, فوروارد تست و لایو ریل تریدت رو فقط سشن لندن و نیویورک انجام بده تا روند قیمت باهات یار باشه

📌 از ترید تایم اخبار دوری کن

📌 داخل فیات یا کامودیتی هایی که دامنه نوسان +0.5 الی 1 درصد دارن ترید نکن, از ATR هم میتونی کمک بگیری تا نوسان بالا رو شناسایی کنی

📌 1.صبر بالا 2.نقدینگی بالا 3.پول بی احساس, رمز موفیقت این سیستم ها هستن, اگر حتی یدونه روهم نداری انجامش نده

📌 لیکوئیدیتی بالایی برای مانی منیجمنت این سیستم ها نیازه, بهترین نسبت ریسک اولیه طبق محاسبات من ریسک 1 از 1200 برابر لیکوئیدیتی حسابت هست, اینجوری تا 6 یا 7 استاپ متوالی حساب پایدار میمونه / میتونی از نسبت 1 از 2400 هم استفاده کنی اینجوری حسابت تا 7 یا 8 استاپ متوالی پایداره

📌 تاثیر استاپ گذاری اصولی توی وین ریتت خیلی بالاست

📌 تاثیر کمیسیون و اسپرد توی وین ریتت خیلی بالاست

📌 کل لیکوئیدیتی حسابی که سیستم مارتینگل یا مشابه براش پیاده سازی میکنی باید 1 سوم یا 1 چهارم از کل نقدینگی تریدت باشه, هیچوقت فول لیکوئیدیتی باهاش کار نکن چون توی هر پوزیشن 100% حسابت رو ریسک میکنی بصورت غیر محسوس

📌 بین پوزیشن هات تایم تنفس بزار

📌 آخر مسیر این سیستم یا سیستم های مشابه کال شدن منتظرته, توقع دیگه ای نداشته باش اگر سرمایه گذار نیستی.

و در نهایت با وجود همه ی این ها, میانگین نزن!, میانگین نزن!, میانگین نزن!.

موفق و پرسود باشید.

سرمایه گذاربک تستمارتینگلتریدمیانگین زنی
Telegram : @NokatTrader
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید