دعا در حق زائرین حضرت سیدالشهدا می کردند، خدایا رحمت خودت را نازل کن بر چهرههایی که در تابش آفتاب تغییر میکند ، بر گونههایی که کنار ضریح سیدالشهدا قرار میگیرد .
دلهایی که آتش گرفته به خاطر مصیبت ما خدایا رحمت خود را بر این نالهها بر این فریادهایی که به خاطر ما زده میشود نازل کن
راوی می گوید : وقتی من این دعاها را شنیدم به حضرت گفتم آقا من دعاهایی از شما شنیدم که اگر این دعاها را در حق یک کافر میکردید عذاب بر او مسلط نمیشد حضرت فرمودند : که دعاگوهای زائران سیدالشهدا علیه السلام در آسمانها بیش از دعا گویان زائرین آن حضرت در زمین هستند.
یک بحث فقهی است مرحوم علامه مجلسی وقتی این حدیث را مطرح کردند فرمودند پدر ما علامه ملا محمد تقی مجلسی مایل به مسئلهی وجوب زیارت سیدالشهدا علیه السلام بود، ایشان هم میگوید بعید نیست ما بگوییم، مجلسی فقیه والا مقامی است، فقط محدث نبود میفرماید بعید نیست انسان نظر فقهی اش وجوب زیارت سیدالشهدا باشد، البته الآن فقهایی نداریم که بر وجوب حکم کرده باشند اما داریم کسانی که احتیاط واجب گفته باشند وقتی شبهه وجوب داشته باشد استحبابش مشخص است.
روایت دیگری داریم فرمود اگر یک کسی هر سال به حج خانهی خدا مشرف شود اما یک بار هم کربلا نرفته باشد یکی از حقوق الهی و حقوق رسول الله را ترک کرده.
زیارت سیدالشهدا سلام الله علیه جای حج واجب را نمیرود ولی اگر کسی هر ساله به حج مشرف شود زیارت نرفته باشد یکی از حقوق الهی و رسول الله را ادا نکرده
در طول تاریخ زیارت امام حسین همراه با نگرانیها و خوف و ترس از سوی دشمن بوده این تهدیدها همیشه بوده این را از جلال الدین سیوطی خواندیم که متوکل هفده بار قبر امام حسین را خراب کرد تبدیل به کشت زار کرد شکنجه میدادند اذیت میکردند زائرین را
اما حضرت میفرمود زیارت امام حسین را به خاطر ترس رها نکن اگر رها کردی به قدری فردای قیامت حسرت میخورد که میگوید ای کاش من کربلا بودم همان جا میماندم تا میمردم، قبرم کنار قبر حضرت حسین بود.
حضرت فرمود اگر کسی به خاطر ما ترسی را تحمل کند فردای قیامت که خوف اساسی آن جا است زیر سایهی عرش الهی قرار میگیرد.