ویرگول
ورودثبت نام
یوسف قاسمی
یوسف قاسمی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

هر اتفاقی آن معنایی را پیدا می کند که شما به آن می دهید.

یک پلن برای معامله داشته باشید و به آن عمل کنید.
یک پلن برای معامله داشته باشید و به آن عمل کنید.

هر چیزی آن معنایی را پیدا می کند که شما به آن می دهید.

برای مثال در نظر بگیریم که قیمت یک سهم پایین می رود و پنج نفر معامله گر مختلف استاپ لاس می خورند. احتمالا هر کدام از آنها بار معنایی متفاوتی از این استاپ برداشت خواهند کرد:

۱) استاپم مرا از معامله خارج کرد. من ۵۲درصد مواقع اشتباه می کنم و این هم یک استاپ از بین این اشتباهات بود. به خودم می بالم که پلن خود را به صورت کامل اجرا کرده ام.

۲) چرا به حرف اون شخص گوش کردم؟ دوباره اشتباه کرد. نباید بهش گوش می کردم. کی این چیزا رو یاد می گیرم؟

۳) اوه. بعد این استاپ خوردن من هفتاددرصد حسابم رو از دست دادم. تقریبا همه چیزم رو از دست دادم. چه احمقی هستم من.

۴) خوب شد روی اون پوزیشن فقط ۴۰۰ دلار ریسک کردم. به هر حال حس خوبی بهش نداشتم. زیاد هم ازش مطمئن نبودم.

۵) انتظاری که تو این شرایط بازار از معاملاتم دارم میانگین ۱.۲ آر به ازای هر ترید هست. بعد از ده ترید، سرجمع احتمالا ۱۲ آر به دست خواهم آورد. این یک ترید هم یکی از اون ده تا تریدی بودند که باید می گرفتم.


دقت داشته باشید که یک اتفاق افتاده، اما هر پنج نفر پنج معنای متفاوت رو به اون اتفاق دادند.


بخشی از کتاب Trading Beyond the Matrix نوشته ون تارپ.

تریدمعامله گریون تارپروانشناسی تریداستاپ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید