ویرگول
ورودثبت نام
احسان ترک
احسان ترک
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چگونه به عنوان یک برنامه نویس وب حرفه ای قدرت خود را توسعه دهید؟

سلام دوستان، من احسان ترک هستم، یک برنامه نویس وب حرفه ای و همچنین هم‌بنیان‌گذار شرکت شوسا دارو، یک فروشگاه آنلاین دارو. من در این مقاله قصد دارم با شما درباره ی تجربه ی شخصی خودم از برنامه نویسی وب و چگونگی توسعه ی قدرت برنامه نویسی خود صحبت کنم. همچنین در پایان مقاله، به شما چند توصیه برای آینده ی شغلی خود خواهم داد که باید بین مدیریت و برنامه نویسی انتخاب کنید.

من چطور برنامه نویس شدم؟

من از سال ۲۰۱۲ شروع به برنامه نویسی کردم. من علاقه زیادی به علم و فناوری داشتم و دوست داشتم با کامپیوتر کار کنم. من اولین سیستم عامل خود را در سال ۲۰۰۸ نصب کردم که ردهت لینوکس بود. من عاشق لینوکس شدم و همچنان از آن به عنوان سیستم عامل اصلی خود استفاده می کنم. من زبان های برنامه نویسی مختلف را آموختم، از جاوا و پایتون تا PHP و لاراول. من همچنین در پروژه های مختلف آزاد و متن باز مشارکت کردم و به تولید نرم افزار های باز و رایگان کمک کردم.

چگونه قدرت برنامه نویسی خود را توسعه دادم؟

من برای توسعه ی قدرت برنامه نویسی خود، چند راه را پیش گرفتم. اول اینکه همیشه سعی کردم به روز باشم و زبان ها و فریم ورک های جدید را یاد بگیرم.

یکًبرناه نویس در مقابل سیستم
یکًبرناه نویس در مقابل سیستم


من از منابع مختلفی مثل کتاب ها، مقالات، ویدئو ها، دوره های آنلاین و پادکست ها استفاده کردم. دوم اینکه همیشه تمرین کردم و کد نوشتم. من برای تقویت مهارت های خود، پروژه های شخصی را انجام دادم و به چالش های برنامه نویسی شرکت کردم. سوم اینکه همیشه از تجربه ی برنامه نویسان حرفه ای استفاده کردم و از آنها یاد گرفتم. من به جامعه ی برنامه نویسان عضو شدم و در فروم ها، گروه ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی با آنها در ارتباط بودم. من نظرات، پیشنهادات و بازخوردهای آنها را در نظر گرفتم و سعی کردم خطاهای خود را اصلاح کنم.

چطور بین مدیریت و برنامه نویسی انتخاب کنم؟

این سوال بستگی به هدف ها، علاقه ها و شخصیت شما دارد. اگر شما دوست دارید کار تیمی انجام دهید، با مشتریان و سایر بخش های سازمان در ارتباط باشید، تصمیمات استراتژیک بگیرید و پروژه های بزرگ را مدیریت کنید، شاید مدیر شدن برای شما مناسب باشد.

تصویر یک برنامه نویس تولید شده توسط بینگ
تصویر یک برنامه نویس تولید شده توسط بینگ


اگر شما دوست دارید به صورت خودکار و مستقل کار کنید، با زبان های برنامه نویسی خلاقانه باشید، پروژه های جذاب و جدید را پیاده سازی کنید و به حل مسائل پیچیده علاقه مند باشید، شاید برنامه نویس ماندن برای شما مناسب باشد. البته این دو حالت به صورت قطعی نیستند و شما می توانید در طول زمان تغییر داده و تجربه ی جدید کسب کنید. مهم این است که به خود صادق باشید و آنچه را که دوست دارید پیدا کنید.

نتیجه

در این مقاله، من با شما درباره ی تجربه ی شخصی خودم از برنامه نویسی وب و چگونگی توسعه ی قدرت برنامه نویسی خود صحبت کردم. همچنین به شما چند توصیه برای آینده ی شغلی خود دادم که باید بین مدیریت و برنامه نویسی انتخاب کنید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده باشد. اگر نظر، پرسش یا پیشنهادی دارید، لطفا در قسمت نظرات با من به اشتراک بگذارید. من خوشحال می شوم از شما بشنوم. ?

#webdevelopment #programming #career #management #skills

برنامه نویسلاراولوبتوسعه‌دهنده
برنامه‌نویس، توسعه‌دهنده وب| حامی نرم‌افزار آزاد و مقابله با انحصارطلبی. طرفدار محیط زیست، حقوق بشر و آزادی در انتخاب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید