ویرگول
ورودثبت نام
saeed ITman
saeed ITman
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

تلاش برنامه نویسی با اندروید استودیو

این پست برای کسانی است که موفق نشده اند برنامه نویسی با اندروید استودیو بنمایند. برای اونهایی که اینکاره هستند مسخره و خنده دار است و شاید خاطره باشه.

تصمیم گرفتم با اندروید استودیو برنامه نویسی اندروید رو شروع کنم. نمی دونم تصمیم درستی بود یا غلط.

کجا؟ تو اداره. روی چی؟ سیستمهای اداره. که خوب می دونید دسترسی ها محدوده و هزار تا داستان داره. من یه سرور وی ام توی زوم تستی دارم که برای اینکارها ازش استفاده می کنم.

تو این داستان فقط می خوام سختی ها و روند طولانی موفقیتم رو بگم که شاید انگیزه بشه که شما ادامه بدید. فقط همین. کلا موفقیت اسان بدست نمی اد

راستی یه لپ تاپ هم تو اداره برای یه کاری هست که من اول تصمیم گرفتم از اون استفاده کنم. خوب لپ تاپ فوق اینترنت نداره و لذا گوشی رو بهش وصل کنم و با نت گوشی اندروید استودیو را دانلود کردم و نصب کردم. بعد که نصب کردم موقع شروع گفت من نیاز به sdk دارم. یه نسخه sdk رو دانلود کردم. ولی قبول نمی کرد. فکر کردم بهتره سیستم رو عوض کنم.

با چند تا کلک و روش بالاخره فایل رو منتقل کردم به سرور وی ام. چون روی اون دانلود بسته بود و نت درست و درمون نداشت. روی اون هم نصب کردم. ولی مشکل همون بود که بود. تا حالا دو روز زمان مصرف شده و بی فایده. و به هدف نرسیدم.

دوباره سرچ و سرچ تا رسیدم به سایت اندروید استودیو فارسی که اینجا بود که فهمیدم منظور از sdk چی است. یه روزی وقت گذاشتم و دانلود کردم و در محل قرار دادم . خوب مشکل sdk حل شد. رفتیم سراغ شبیه ساز اندروید.

رفتم genymotion رو دانلود کردم .طبق دستورالعمل سایت. فقط مشکل اینجا بود که ویندوز لپ تاپ 32 بیتی بود و حق ارتقا و دست زدن بهش رو نداشتم. genymotion را با یه ویرژال باکس قدیمی که روی ویندوز 32 بالا می امد تست کردم. نشد. بالا نیومد. خیلی ور رفتم. نشد. لذا رفتم سراغ وی ام. روی اون بالا امد و همه چیز اکی شد ولی در دقیقه نود کار نکرد و باز بررسی و سرچ. اخرش فهمیدم که genymotion روی بستر vmware کار نمی کنه. اینم دو روز دیگه که مصرف شد.

برگشتم سراغ avd manger خود اندروید استودیو. یه دوروز هم علاف این بود و هربار که اجرا می شد اررور 02 می داد و می گفت نشد. و بازهم نمی فهمیدم چرا. تا اخرش امروز فهمیدم که باید emulator رو هم دانلود می کردم و نصب می کردم. بیش از یه هفته علاف بودم. دو تا سیستم کاملا مجزا رو هم درگیر کرده بودم تا اخرش یه hello word گرفتم.

الان شاید تو کمتر از یه روز هم بهتونم نصب کنم. مسئله مهم فقط استقامت و پایداری است. و شهد شیرین موفقیت. از اهدافتون دست نکشید وبراشون تلاش کنید. حتی اگه کلا بدرد نخورند




تلاشسخت کوشیهمتاندروید استودیوخاطرات کاری
سعید هستم. مهندس کامپیوتر و علاقه مند به این رشته و این کار. بسیار تنوع طلب هستم لذا متمرکز نیستم و متمرکز کار نمی کنم. تهران زندگی می کنم و سرکار می رم و در همه چیز متوسط هستم ( بجز هوش و خلاقیت)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید