ویرگول
ورودثبت نام
kamelia rezaei
kamelia rezaei
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

خیاطی خیلی گنگ و سخت بود تا برای من جذاب شد

سلام من کاملیا هستم و دلم می خواد که خاطراتم را اینجا بنویسم و از تجربیات هنر خیاطی و کلاس ها و همه رو با شما عزیزان دل به اشتراک بزارم.

وقتی بچه بودم همیشه لباس های من و مادرم می دوخت راستش اصلا علاقه به خیاطی نداشتم.وای تازه منم با خودش می برد آموزشگاه اونجا و کلی خسته می شدم ولی خوش می گذشت. وقتی کوچیک بودم فکر می کردم خیاطی توجه مادرمو از من دور کرده و همیشه خونمون پر از نخ و پارچه بود. کلا خیاطی به هم ریختگی زیاد داشته نظرم. همیشه لباس هام شیک و خوش رنگ بود و خودم اصلا پشت چرخ خیاطی نمیشستم.

وقتی خواهر کوچیکترمم به دنیا اومد که دیگه بدتر واسه کیمیا هم باید لباس می دوخت همیشه هم لباسای ما رو ست میکرد و عین هم دیگه می دوختتشون.وقتی هم بزرگتر شدم همه ی لباس هامو از بیرون می خریدم. تا اینکه خدا به من یه دختر گوگولی داد که اسمشم گذاشتم امیتس. چقدر حس مادرانه جالبه!

من هیچ وقت به فکر بافتنی برای خودم نبودم اما وقتی امیتیس تو شکمم بود به فکر این افتادم تا براش کلاه ببافم. مامانم تو بافتنی کارش فوق العادست. خلاصه با اینکه خیلی سخت بود ولی بافتمش.

ولی اگر یک رج رو اشتباه می بافتم سریع و خیلی رات می تونستم بشکافمش ودوباره از اول شروع می کردم به بافتن انقدر شکافتم و بافتمتا آخر سر همونی شد که دلم می خواست . واقعا عاشق این مزیت بافتنیم که اگر اشتباه هم کنی باز می تونی درستش کنی و جای جبران برات میزاره !

این هم از اولین تجربه بافتنی من برای کلاه کودک!
ولی با مرور زمان دوست داشتم که شروع به یاد گیری هنر خیاطی کنم. اولین موردی که به نظرم در خیاطی خیلی مهم هست، حوصله و صبر زیاد هست. تصمیم گرفتم شروع به یاد گیری آموزش خیاطی کنم. داخل سایت آپارات و یوتیوب شروع به سرچ کردم. آموزش های زیادی برای خیاطی وجود داشت ولی پراکنده بود.

اما من تصمیم دارم اینجا مراحل و به ترتیب بگم شاید خیلی افراد مثل من علاقه مند باشند به یادگیری خیاطی و مراحل یادگیری را ندانند.

یکی از مهمترین نکات در خیاطی اندازه گیری دقیق شخص هستش. با اندازه گیری کردن دقیق می تونیم الگوهای درستی رسم کنیم و با الگوی خوب و دقیق لباس شیک و خوشگل دوخت. این قسمت اندازه گیری برای من خیلی چالش برانگیز بود. اندازه ها هر دفعه اشتباه در میومد تا اینکه مجدد رفتم تو آپارات اندازه گیری دقیق برای الگو را سرچ کردم. فیلم های خوبی هم داشت ولی باز اون نتیجه دلخواهمو نمی گرفتم. از همه مهم تر کسی هم نبود اشکالات منو بهم بگه .

چالش خیاطی
چالش خیاطی


خلاصه از روش صحیح و خطا انقدر تمرین کردم تا بلا خره موفق شدم. همیشه دور کمر را نمی دونستم دقیقا از کجا باید حساب کنم تا توی یک سایتی خوندم که متر را دور بدن توی قسمت کمر قرار بدیم و محکم روی هم دیگه بزاریم و دو تا سر متر باهم مماس بشن.

باید به هر نحو و روشی که می شد نازک دوزی، ضخیم دوزی، بچه دوزی رو یاد می گرفتم.شما هم چالش های زیادی داشتید مثل من ؟ ممنون میشم نظراتتونو اینجا برام بنویسید.
خب توی دفعات بعدی بیشتر در مورد خیاطی و الگو و اندازه گیری صحبت می کنیم.

خیاطیبافتنیهنر خیاطیکلاس خیاطیفیلم خیاطی
یه خانم متاهل که عاشق هنر خیاطی شده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید