ویرگول
ورودثبت نام
کامران اصلی
کامران اصلی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

شارژر 20 وات اپل اورجینال


روش شناخت و تشخیص شارژر 20 وات اپل اصلی و اورجینال

سلام من کامران اصلی هستم و میخوایم امروز یکم شارژر 20 وات اپل رو با هم نقد و بررسی کنیم!
از زمانی که شرکت اپل قصد حذف شارژر ها از جعبه های گوشی موبایل خودش یعنی از سری 12 به بالا گرفت، همهمه ای در بین طرفداران اپل به وجود آمد که چطور باید گوشی خودشون رو شارژر کنند؟
خب این سوال در کشورهایی من جمله کشور خودمون ایران یکم بیشتر از بقیه بود چون در اینجا شعبه اصلی اپل وجود نداره و کسی نمیتونه از اصالت کالا به خوبی مطمئن بشه!

نحوه تشخیص اصل بودن شارژر 20 وات اپل

طبق تجربه شخصی ای که دارم و شاید بگم بالای 5 نوع مختلف شارژر 20 وات اپل موجود در بازار رو مورد تست قرار دادم، به این نتیجه رسیدم که واقعا خیلی هم نمیشه به راحتی اصلی رو از تقلبی تشخیص داد! :)
اما خب به نتایج خوبی رسیدم که در این مقاله باهاتون با اشتراک میزارم.

شماره سریال شارژر 20 وات اپل

شارژر اگر اصلی باشه حتما یه شماره سریال 17 رقمی روی جعبه داره که کاملا شفاف و مشخصه! یعنی اعداد کاملا واضح هستن و به راحتی قابل خوندن هستن. مثلا من یه شارژر فیک دیدم که بجای اصلی به فروش میرسید اعداد روی جعبه خیلی مشخص نبود برای مثال معلوم نبود عدد 2 هست یا 6.

سایز جعبه ها

اینو حتما خاطرتون باشه، شرکت های کپی کننده در واقع شرکت های متفرقه و خارج از نظارت شرکت اپل برای اینکه هزینه هاشون خیلی بیاد پایینتر از جعبه هایی با سایز کوچیکتر استفاده میکنند. یعنی شما در مقایسه جعبه ها با اصلی کاملا متوجه کوچکتر بودن نسخه تقلبی میشید!

کیفیت جعبه

خیلی نمیتونم این مورد رو تاکید کنم، چون میدونید اکثر شارژر ها بدون جعبه وارد کشور میشن و جعبه بصورت مجزا از چین وارد کشور میشه که هزینه واردات کمتری برای واردکننده داشته باشه. اما خب بستگی داره از کجا خرید می کنید آیا سابقه خوبی داره یا نه! اما در کل کیفیت ساخت جعبه در نسخه اصلی خیلی بالاتر هست و کاملا مشخصه. در نسخه شارژر 20 وات اپل اورجینال از مقوا با کیفیت و تقریبا شفاف ساخته شده.

پلمپ بودن با نوار سبز رنگ

نکته مهم در این موضوع پلمپ بودن جعبه با نوار سبز رنگ است. طبق تحقیقاتی که خودم داشتم متوجه شدم که شارژر 20 وات اپل اصلی 99 درصد با نوار سبز رنگ در بالای جعبه پلمپ شده و کاملا مشهود هم هست.

سفارش کشور سازنده

تقریبا 3 روز داشتم به دنبال انواع کشور های سفارش دهنده این شارژر میگشتم که خب متوجه شدم در کشور ما 99 درصد داره سفارش چین که هنگ کنگ هم بهش میگن با پارتنامبر ZP/A به فروش میرسونن که از با یه فروشگاه به نام فروشگاه اینترنتی ایمن خرید آشنا شدم و فهمیدم دو نوع سفارش رو موجود دارند. یعنی سفارش عربی و چینی! حالا پایینتر توضیح میدم تفاوت اینا چیه.

سفارش عربی و چینی

سفارش چینی رو با ZP/A و سفارش عربی رو با پارتنامبر AE/A میشناسند که خب از حروف هم میشه تقریبا تشخیص داد که سفارش کجا هست. تا اونجایی که من متوجه شدم و با کارشناسان این فروشگاه صحبت کردم سفارش عربی یه سر و گردن بالاتره و کیفیت خیلی بهتری داره به دو دلیل مهم:
1- کیفیت ساخت بالاتر و دوام بیشتر
2- سازگاری بیشتر با نوسانات برقی شدید کشور ما و حوزه خلیج فارس
البته که خودم از هر دو نوع موجود در این فروشگاه رو سفارش دادم و تست کردم.
نمیتونم بگم خیلی در سرعت شارژ تفاوتی داشت اما واقعا در کیفیت ساخت و حتی وزن هم تفاوت مشخص بود.

نماد استاندارد جهانی CE

حتما حتما حتما به این مورد دقت کنید باید در روی جعبه این علامت وجود داشته باشه.

وجود داشتن کامل پارتنامبر در زیر پایه ها

چند مورد رو بررسی کردم و متوجه شدم باید حتما در زیر پایه های شارژر پارتنامبر حکاکی شده باشه و این یک مورد خوب برای شناخت اصل بودن این شارژر هاست.

از کجا بخریم؟

به شخصه در این چند روز خیلی تست ها انجام دادم و حتی از چند فروشگاه بزرگ کشور هم خرید کردم اما واقعا خیلی کیفیتی ندیدم تا اینکه از همین فروشگاه ایمن خرید شارژر 20 وات اپل اورجینال رو تهیه کردم و واقعا هم راضی بودم. چون هم 60 روز گارانتی تعویض دارند و هم کیفیت واقعا راضی کننده بود و خواستم باهاتون به اشتراک بزارم. البته من از لوازم جانبی های دیگه شون هم استفاده کردم و راضی بودم و تازه با این فروشگاه اشنا شدم.

نظرتون رو بزارید برام :)


موبایللوازم جانبیخرید شارژر 20 وات اپلشارژر 20 وات اپل اورجینالشارژر 20 وات اپل اصلی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید