ویرگول
ورودثبت نام
Vesta
Vesta
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

تکبر و خودبرتربینی چگونه ضربه میزند ؟

سال ۱۴۰۰ رویارویی من با آدم های متکبر ،خودبرتربین و خودخواه بود . هرچند که ما در زندگی با همچین افرادی مواجه میشیم اما من در بسیاری موارد تلاش کردم با چنین افرادی رابطه نزدیک و بحث و گفتگوی نداشته باشم و اصولا دوری میجویم از این دست آدم ها اما شدت برخورد من با این افراد امسال زیاد بود و چند بار اتفاق افتاد واقعیت امر این هست که شما نمی‌تونید از این مسئله دوری کنید که هرگز با چنین افرادی برخورد نخواهید داشت چرا که غیرممکن هست.

...............................

تجربه همچنان به من نشون داد که همچین افرادی در زندگی من جایی ندارند و عملا جزو افراد سمی در دایره ارتباطات من هستند. و به شخصه نه آدم رفاقت کردن و دوستی با این افراد نه علاقه مند به حفظ فامیل داری با این افراد هستم .

شما هیچ گاه نمی‌تونید در مقابل خواسته های زیاد از حد این افراد که فقط به خودشون توجه دارند و از بالا به سایر افراد نگاه می‌کنند تاب بیارید این افراد به شدت خسته کننده و فرسایشی هستند و ده تا عمل خوب شما رو به پای یک عملی که نتونستید براشون انجام بدید نادیده می‌گیرند.متاسفانه بیشتر بحثی که با این افراد دارید حول محور اینکه چرا شما به اون شخص توجه نکردید یا فلان کار رو براش انجام ندادید و یا....است .

..........................

خب این افراد رو نیاز نیست نصیحت کنید تا از خطر سقوط در امان بمانند. متاسفانه در ذهن خود جوری با سایر افراد فاصله گرفتند که تنها راه برگشت این افراد به واقعیت سقوط خودشان هست و نصیحت منجر به برگشت ایم افراد به جایگاه درست انسانی نیست هرچند که امکان مجدد پرش ذهنی این افراد و نگاه بالا به پایین شان همچنان بعد از ضربه دیدن هست چون با چنین روشی در زندگی پرورش یافتند و یا خو گرفتند و سقوط های متوالی هم کارساز نیست چون آنها هیچ گاه متوجه این تصور ذهنی اشتباه و پرورش یافته در دامن خانواده نمی‌شوند . این نگاه از بالا به پایین و تکبر پرورش یافته مانند سقوط تدریجی برای خود آنهاست که متاسفانه به دلیل عادت به چنین نگاه و علاقمند شدن به این حس برتر بینی روز به روز در وجودشان رشد می‌کند.


شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید