ویرگول
ورودثبت نام
Vesta
Vesta
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

ذهن تنظیم کننده




وقتی بهره وری من در طی چند رو گذشته کاهش پیدا کرد و اون طور که باید برنامه هام رو پیش نبردم سوال اصلی که پرسیدم این بود ، چرا؟

چرا باید این اتفاق بیوفته؟ دغدغه ای که یک ماه پیش برای انجام برنامه و کلاس هایی که ثبت‌نام کردم داشتم الآن کمرنگ شده و مثل سابق نیست !!!!

جوابی که بعد از بررسی مدل رفتاری و فکری خودم بهش رسیدم در جزئی ترین سیستم فکری ماست اما به شدت درگیر کننده است و اون" اولویته " .

در حقیقت شما با اولویت قرار دادن یک مسئله و بعد ارزش گذاری در اثر تداوم‌فکری بر روی اون مسئله مسیری حرکتی تون رو مشخص می کنید ؛چه مسیر حرکت ذهنی و چه مسیری حرکت جسمی و روحی .

و این طور میشه که شما با تغییر دادن اولویت ها و بعد،فکر کردن درباره اون موضوع باعث میشید یا مسیر سود مندی رو پیش بگیرید یا به بیراهه برید .

صرفا برنامه ریزی کاغذی کافی نیست شما باید در ابتدا از نظر ذهنی اولویت کلی در نظر بگیرید مثل باید آیت کلاس رو در این سه ماه کامل شرکت کنم و تمرین داشته باشه ، یا حتما باشگاهی رو که ثبت‌نام کردم باید امروز برم و..... .

در کنار این تنظیم ذهنی از کلمات انگیزه بخش استفاده کنید و کم کم ذهنتون در جایگاه درستی قرار بگیره .

تجربه امروز من بود که خواستم ثبت بشه ممکنه بیشتر به درد کسایی بخوره که مسیرشان مشخصه و گاهی صداهای اطراف اونا رو میخوا به بیراهه بکشه . در هر صورت امیدوارم به درد همه بخوره.

فی البداهه نوشتم به وقت ۱:۱۷ ؛۱۴ تیرماه .

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید