ویرگول
ورودثبت نام
Vesta
Vesta
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

یادگیری همراه با تفریح

من هر بار که میخوام فیلم نگاه کنم به این موضوع که آیا این فیلم نکته ای به من یاد میده ؟ با گاهی یه فیلم رو تصادفی و بدون هیچ بررسی قبلی نگاه میکنم و بیشترین موضوعی که من سر فیلم دیدن روش حساسم این هست که اون فیلم چی به من یاد میده ؟ این خوبه اما گاهی انقدر موقع فیلم دیدن ذهنم به این مشغول میشه کهتنرکزم رو برای دیدن فیلم از دست میدم . و این خیلی افتضاحه چون باعث میشه بزنم عقب و مجدد نگاه کنم .

امشب فیلم baby driver رو با خواهرم نگاه کردم بخش اول فیلم مدام ذهنم درگیر این بود خب این چی بهم یاد میده؟ و به ذهنم تلنگر میزنم که موقع رسیدن اولبن طعمه اون رو به دهن بگیره و از دستش نده این اتفاق برای من مهمه اما به شدت اذیت کننده است .ذهنت مثل آدمی میمونه که یکی بالاسرش وایساده تا اون کارش رو خوب انجام بده و اون شخص تحت فشار و استرس بازدهی کارییش میاد پایین ذهن من هم به همین شکل بود . و همون موقع به این فکر کردم که چه لزومی داره یادگیری ؟ خوش بگذرون و ذهنت خودش با آرامش به‌یادگیری هم میپردازه البته بخش مهمی از این تصمیمبه خاطر این بود که هم راحت فیلم رو ببینم حتی بدون یادگیری و صرفا برای تفریح و بخش دیگه اون گول زدن ذهن برای اینکه تحت فشار نباشه اما همچنان احساس من سر مسئله یادگیری از فیلم حساس بود .

خب فیلم رو نگاه کردم و جالب بود در حال حاظر نمیدونم نکته ای داشت یا نه چون به شدت انتهای فیلم و بعد اون خوابم میومد و امکان تجزیه و تحلیل نبود هر چه باشد نکته مهم این بود که من در لحظه وقت گذروندم ، تونستم تمرکز لازم رو داشته باشم و کمتر فیلم رو عقب بزنم و این خودش خوب بود ‌

الان هم به شدت خوابم میاد اما مثل کسی که اگر ننویسه میمیره یا اینکه اگر ننویسی تا صبح خوابت نمی‌بره و شرط خوابت همینه باعث شد بنویسم .

متن قبلی نیاز به ویرایش اساسی داره با اینکه میخواستم چندبار ویرایشش کنم اما انجام ندادم ، و در جواب به این سوال که چرا؟ باید بگم که نمیدونم دلیل خاصی نداره دلم میخواست و ممکنه فردا دلم بخواد ویرایشش کنم ‌ (: امیدوارم این متن با غلط کمتر باشه و بتونید بخونید چون برنمیگردم عقب در حال حاظر

شاید فکر کنید خواب از سرم پریده اما خیرتان ننویسم انگار اجازه خواب نداره این رو بدنم بهم میگه در حالی که چشمام پره خوابه .

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید