ویرگول
ورودثبت نام
یاسر کریمی
یاسر کریمی
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

چند پکیج خوب لینوکسی

چند وقتی هست که مجبور شدم با لینوکس کار کنم و وب سرورهایم را خودم کانفیگ کنم برای همین مجبور شدم دنبال پکیج های مفیدی بگردم که به نظرم باید روی هر سرور لینوکسی ران بشود


nload

نمایش نموداری ترافیکی ورودی و خروجی از سرور


vnstat

گزارش استفاده از سرور به تفکیک روز، ماه، سال، هفته، ساعت ( البته یه کانفیگ کوچک هم نیاز داره و باید داخل فایل تنظیماتش نام اینترفیس پیش فرضتان را وارد کنید سخت نیست نگران نباشید )


python-minimal python3 python python-pip python3-pip

خانواده پایتون حتما اپدیت کنید خیلی مفید ( البته پایپ را باید جداگانه بروز کند )


openvpn

از اسمش معلوم است یه ایرانی باید همیشه ابزار اتصال به وی پی انش آماده باشد


iftop

به شما می گوید هر اتصال (IP/PORT) در حال دانلود با چه سرعتی هست و یک سری اطلاعات دیگه


apache2

لازم به توضیحات خاصی نیست یک وب سرویس معروف است


speedtest-cli

برای تست سرعت روی لینکوس واقعا مفید، همه جای دینا سرور دارد و می توانید بفهمید واقعا سرعتتان کم شده یا سرعت ارتباط با ایران که کم شده. (sysadmin منظورم درک می کنند)


nethogs

نشان می دهد کدام پروسس با چه سرعتی در حال تبادل اطلاعات است.


من تمام این پکیج ها با یک دستور نصب می کنم به نظرم بد نیست شما هم این خط داشته باشید ( من از اوبونتو استفاده می کنم خودتان این دستور را با پکیج منیجر محبوبتان سازگار کنید)


sudo apt-get install git curl htop nload vnstat python-minimal python3 python python-pip python3-pip openvpn iftop apache2 speedtest-cli build-essential libssl-dev zlib1g-dev nethogs


https://karimiblog.ir/blog/


لینوکسمعرفی پکیجsysadminمدیریت سرور
علاقه مند به کامپیوتر و برنامه نویسی و نوشتن و خواندن تجربیات دیگران در حوزه های مختلف به ویيه کامپیوتر هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید