ویرگول
ورودثبت نام
عاطفه
عاطفه
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

تبلت یا کتابخوان الکترونیکی ، نظر شما چیه؟

بریم که ببینیم گجت کتابخوان الکترونیکی چیه...؟

تا حالا فکر کردید که ما الان در عصر تکنولوژی و فناوریهای فوق العاده داریم زندگی می کنیم؟ پس این یه فرصت خیلی خوبه که از این فناوری یه جوری استفاده کنیم که زندگی راحتتر بشه. جذابیتهای زندگی برای من  خوندن شعرهای فروغ ، شاملو و خیلی چیزهای دیگه ست. البته ناگفته نماند که جزوه های به هم ریخته درس و دانشگاهم میتونه از جذابیتهای اجباری باشه. جدیدا دنبال یه وسیله بودم که بتونم همه ی کتابام و جزوه هامو بذارم داخلش با خودم همه جا ببرمشون. خیلی خوبه نه؟ فکر کن همه‌ی جذابیتهای زندگیت رو یه جا باهم داری حمل میکنی. مثلا داخل خونه، کوه، دانشگاه، متروی شلوغ، حتی توو صف های پردردسر......

کتابخوان الکترونیکی
کتابخوان الکترونیکی


خیلی سرچ کردم ولی فقط به دوتا محصول رسیدم: کتابخوان الکترونیکی(بوک ریدر) و تبلت (رایانه لوحی). اطلاعاتی پیدا کردم که شاید به درد شما هم بخوره برای همین با شما به اشتراک گذاشتم. پیشاپیش سپاس از تو دوست خوبم

تبلت یا رایانه لوحی نمونه ای از فناوری محاسبات قلم محسوب میشه. توسعه تبلت ها ریشه‌ی عمیقی در تاریخ دارند. سال 1956 اولین سیستم رایانه لوحی و تشخیص دست، به جای استفاده از صفحه کلید به ثبت رسیده. در سال 1983 استیو جابز طی یک سخنرانی گفته: " رایانه ای فوق العاده عالی در کتابی که می تونید با خودتان و همراهتان داشته باشید و نحوه استفاده از آن را در 20 دقیقه آموزش ببینید."

اینم میدونیم که امروزه تبلت ها ویژگی های متفاوتی از لحاظ سخت افزار و نرم افزاری دارند و شما می تونید برحسب نیازتون یکی از اونها رو تهیه کنید. از ویژگی‌های محبوب و بارز این محصول : قابل حمل بودن، اتصال به(Wifi (4G، سیستم عامل اندرویدی، مصرف انرژی کمتر، عکس گرفتن با کیفیت بالای تصاویر، مطالعه کتابهای الکترونیکی و .... هست.

تبلت یا رایانه لوحی
تبلت یا رایانه لوحی


خب پس با این شرایط که گفتم همه چیز ایده آله، به آخرین و بهترین تکنولوژی رسیدیم اما کمی صبر کنید هنوز چیزی از عملکرد محصولات جدیدی که به بازار عرضه شده رو نگفتم. کتابخوان الکترونیکی یا همان بوک ریدر،! شما چه اطلاعاتی از این محصولات دارید؟

واقعیتش خصوصیاتی که راجع به کتابخوان الکترونیکی خوندم فراتر از تصور خودم بود. از شما چه پنهون زیاد به این فضایل اعتماد نکردم. برای همین رفتم کتابخوان یکی از رفییقامو قرض گرفتم ببینم این موجود فضایی چه جوری کار میکنه؟!

اول رفتم سراغ اینکه ببینم کیفیت سلفی گرفتنش چه جوریه؟ دیدم ای دل غافل کتابخوان ها اصلا دوربین ندارند. ولی فهمیدم که بعضی از مدل های کتابخوان الکترونیکی مثل مدل Max3 قابلیت تماشای فیلم و شنیدن موسیقی دارند. البته بعدش به خودم اومدم گفتم قرارمون از روز اول چی بود؟ کتاب، جزوه

بیشتر که بررسی کردم متوجه شدم یه عالمه اپلیکیشن برای کتابخوندن وجود داره . اول یه اپلیکیشن باحال نصب کردم بعد یه عالمه کتاب باحال دانلود کردم . حقیقتا این عملکردش اول برام عادی بود ولی بعدش حس کتابخوندن واقعی رو داشتم. صفحه کتابخوان اصلا مثل تبلت نبود و واقعا حس کاغذهای واقعی رو داشت. نمایشگر کتابخوان E-Ink بود و جوهر واقعی متن ها دقیقا عین کتاب حس میشد.

کتابخوان الکترونیکی
کتابخوان الکترونیکی


روز اول 40 صفحه از کتاب رو خوندم و مابقیش موند. دستگاه کتابخوان الکترونیکی رو با هزارتا صلوات داخل کیفم گذاشتم و رفتم مترو چون خیلی کار داشتم. بین مسیر تونستم چندتا صفحه دیگه از کتابو بخونم . حالا اگه خود کتابمو با خودم میبردم مترو، هم سنگین بود هم اصلا توو اون شلوغی صفحه هارو گم می کردم. از این عملکردشم خوشم اومد، حمل راحت و سبک.

کتاب خوان الکترونیکی
کتاب خوان الکترونیکی


خلاصه سرتونو درد نیارم . بعد از کلی گشت وگذار آخرهای شب برگشتم خونه. یادم افتاد شارژر این دستگاه فضایی رو از دوستم نگرفتم. زود زنگ زدم بهش و گفتم الان این دستگاه خاموش میشه و منم کلی پی دی اف دانشگاه دارم که باید بخونمش. جالب بود، دوستم گفت این دستگاه مثل تبلت نیست که باتریش زود تموم بشه. کتابخوان ها رو اگه شارژ کنی تا 1هفته نیاز به شارژ مجدد نداره. خیالم راحت شد. این عملکردشم عالی بود.

دیگه کم کم برقها خاموش شد و نگران این قضیه که الان چیکار کنم.؟ من هنوز تمام جزوه های دانشگاه رو نخوندم. این دستگاه کتابخوانم که کلا مثل تبلت نیست یعنی صفحه نمایشگرش نور نداره. اما 1کلیدی یافتم که مربوط به چراغ قوه بود . دکمه رو که فشار دادم دیدم به به دیگه نیازی به چراغ مطالعه هم ندارم.

کتاب خوان الکترونیک
کتاب خوان الکترونیک


اینجوری شد که من همه فروشگاههای اینترنتی رو زیرورو کردم ( فروشگاه کمکس وان) تا 1مدل خوب دستگاه کتابخوان الکترونیکی بخرم. پس پولهامو جمع کردم و .....

کتابخوانبوک ریدرکتابخوان الکترونیکفروشگاه کمکس وانکتابخوان الکترونیکی
دنیایی از گجت های الکترونیکی. دیجیتال مارکتر در kemex.one
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید