ویرگول
ورودثبت نام
مهدی
مهدی
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه من از همکاری با شرکت تارینوتک

شرکت تارینوتک. یک مجموعه از کارکنان جوان بود که در میدان تسلیحات نارمک کار می کردند. اولین بار با جستجو در گوگل با آنها آشنا شدم. البته خودشان می گفتند که با تبلیغات در گوگل پیدایشان کرده ام. از این موارد بگذریم در این مجموعه تعدادی از جوانان خوش ذوق و جدی در حال کار بودند.

خدماتی که من نیاز داشتم ساخت یک سایت معرفی کسب و کارم بود که علاوه بر زیبایی، قابلیت هایی که مد نظر من بود را نیز داشته باشد. یکی از ویژگی هایی که درباره این مجموعه دوست داشتم مشاوره ای بود که به من دادند و از تمامی بخش هایی که برای سایتم نیاز داشتم آگاه شدم.

البته یک نظر منفی هم دارم و اینکه قیمت ها را به صورت نهایی به من نگفتند. اول یک مبلغی را گفتند که فقط برای دستمزد خودشان بود. مابقی هزینه ها مثل خرید هاست و مواردی دیگر کم کم به آن افزوده شدند. البته این رقم چندان زیاد نبود و کمتر از یک میلیون تومان می شد اما خب انتظارش را نداشتم.

بعد از آن یک توصیف اولیه از ظاهر سایتی که مد نظرم بود به آن ها ارائه دادم که با توجه به گفته هایم طراحان توانسته بودند طبق خواسته من آن را پیاده سازی کنند. بعد از آن خواستم تا امکاناتی که سایت من داشته باشد را برای شان توضیح دهم. گرچه توضیحات من ساده بود اما با اصطلاحات فنی این حوزه اصلا آشنا نبودم و آنها مجبور بودند تا تمامی موارد را به زبانی ساده برای من بیان کنند.

تقریبا بعد از گذشت یک هفته یک طرح اولیه از سایت به من ارائه شد و بعد از اینکه تمامی قسمت های سایت را بازرسی کردم چند مورد دیگر نیز مد نظرم بود که گفتم آن ها را پیاده سازی کنند. البته ناگفته نماند که هزینه های تغییرات ثانویه را هم از من گرفتند. ولی خب باز هم چیزی که میخواستم شد.

البته قسمت هایی بود که می گفتند نیاز به کد نویسی اختصاصی دارد و زمان بیشتری هم برد. چرا که باید به صورت دستی از اول آن را می نوشتند و طراحی می کردند.

پس از همه این موارد سایت آماده تحویل بود و تعدادی نام کاربری و رمز را در اختیار من گذاشتند که می گفتند برای امنیت سایت و اطلاعات خودم نباید آن ها را در اختیار کسی قرار دهم. با تمام این اوصاف وقتی وارد پنل کاربری سایتم شدم دیدم که اصلا مهارتی در این کار ندارم.

اگرچه تمامی قسمت ها فارسی بود حتی تقویم ها، اما باز هم مشکلات زیادی برای کار با سایت داشتم. پس از تماس مجدد با شرکت تارینوتک، آن ها تعدادی راهنما در اختیار من گذاشتند که کمک زیادی به من کرد تا بتوانم با پنل کار کنم. البته این مورد رایگان بود. روی هم رفته تجربه بدی نبود و آنها سعی می کردند تا با کار حرفه ای، من را راضی نگه دارند.

از آنجایی که از کارشان راضی بودم، تصمیم بر این شد که یک قرارداد سئو هم ببندیم تا آن ها به گفته خودشان با ابزارهای دیجیتال برای من مشتری جور کنند. در کل خدمات شان را پیشنهاد می کنم.

طراحی سایتتارینوتک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید