ویرگول
ورودثبت نام
Kasra
Kasra
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

یک قدم ، عقب گرد

درهای مترو باز میشه ، همه هجوم میبرن به سمت صندلی‌های خالی.. یک قدم ، عقب‌گرد
سایت باز میشه ، همه هجوم میبرن برای ثبت‌نام ماشین.. یک قدم ، عقب‌گرد
کافی‌شاپ میشه نماد مدرنیته‌ی نداشته‌ی جامعه‌ی ما ، همه هجوم میبرن که کافه بزنن با دکوراسیون چوبی.. یک قدم ، عقب‌گرد
بحث مدیریت داغ میشه ، همه هجوم میبرن به دوره‌های MBA.. یک قدم ، عقب‌گرد
ونزدی میاد ، همه هجوم میبرن با زیرنویسشو دانلود کنن و ببینن.. یک قدم ، عقب‌گرد
پیرهن پشمی چارخونه مد میشه ، همه هجوم میبرن برن بخرن.. یک قدم ، عقب‌گرد
آل استار یا نایکی ایر جردنِ فیک ، همه هجوم.. یک قدم.. عقب گر...
هندزفری (درستش ایرفون) بلوتوثی ، همه هجوم.. یک قدم عقب...
(همه‌ی اینا از دیرباز بودن و فرصت استفاده ازشون مهیا بوده ، ولی نمیدونم مشکل جامعه‌ی ما چیه که یه دفعه به شکل جنون آمیزی گیر میده به یه چیزی(شاید مُد یا پاپ‌کالچر کُلَن مکانیزمش این شکلی عمل میکنه!))
یه زمانی یقه‌اسکی و جیم و انرژی‌زا هم خیلی بُلد بود ولی الانو نمیدونم (گمون کنم دیگه زیادی دارم ضد پاپ کالچر رفتار میکنم ، نباید طوری بشه که حتی جورابای راه‌راه آبی نارنجی برات نمادی از بی‌اصالتی و خز بودن بشه!)
پس درجا قدم!!!...
وای هوش مصنوعی دنیا رو بلعید! چت جی‌پی‌تی آیندس.. یک قدم.. عق...
کریپتوکارنسی تمام مراودات مالی رو تحت تاثیر خودش قرار میده و همه رو تصاحب میکنه.. یک قدم.. ع...
بجنب بریم وام کم‌بهره‌ی دانشجویی بگیریم!؟ چرا!؟ آدونو! .. یک قدم...
وااااای مردم مظلوم اوکراین ، ترکیه ، سوریه.. یک قدم..
وایییی پوتین و ترامپ سال دیگه بیب بیب بنگ بنگ.. یک قدم..
چین جای آمریکا رو میگیره.. یک قد...
کپیتالیسم نماد منفعت‌طلبی و مادی‌گراییِ و همه‌چیز رو به مصادیق کالا و معامله فرض میکنه.. یک ق...





کتابِ زمستان در راه است از گری کاسپاروف داره باب میشه.. دو قدم به جلو..!
اجلاس‌ داووس بوی خوبی نمیده.؟ بوی سوسیالیسم میده یا روی قهری و واقعا تاریک کپیتالیسم!؟ هنوز مطمئن نیستم اما بوی خوبی نیست! بنابراین دو قدم به جلو..!
جردن پیترسون قبلا خیلی بارش بود ولی حالا نوچه‌ی شهوتِ توجه شده.. آنسابسکرایبش میکنیم.. دو قدم به جلو..!
جوکوویچ احمق بود که واکسن نزد؟ و به خاطرش ، و به اشکال مستقیم یا غیرمستقیم ، مسابقات آزاد استرالیا ، گرنداسلم نیویورک ، مسترزِ ایندین ولز ، سینسیناتی ، میامی و حتی تورنتو رو از دست داد!؟ نه! دو قدم به جلو..
لازمِ ما نگران این باشیم که مثل اون رفتار نکردیم و واکسن زدیم!؟ اگر واکسن ایرانی زدی نه چون من که تا حالا به موردی بر نخوردم که کسی به خاطر آب مقطر دچار مشکل شده باشه..!
ملی‌گرایی و اسلام‌گرایی هر دو به یه اندازه خطرناک و مضرن!؟ بله.. دو قدم رو به جلو..!
بنز کلاسیک رو به پارس صفر شرکتی ترجیح میدی!؟ بله.. دو قدم به جلو..!
ولی قطعاتش نیستشا ، ممکنم هست زود به زود نیاز به سرویس داشته باشه..
مگه پارس صفر شرکتی این‌طوری نیست!؟ مگه نباید نیمی از زمانی که سوارش هستی رو در مسیر بین خونه تا مکانیکی و از مکانیکی تا خونه سپری کنی!؟ چرا! پس.. دو قدم به جلو..!
چرا نمیری توی یکی از آپارتمانای نوساز بشینی!؟ همون (تقریبا) پنجره پاناروماییا!!!!؟ چون اولن من هیچ شباهتی به مورچه ندارم که بخوام توی کولونی زندگی کنم ، دومن اینجا همیشه هوا آفتابیه و من نمیخوام تنها نتیجه‌ای که این پنجره‌ها برام در پی داره ، پرده‌های بزرگ قطور باشه!
چرا به سارتر فحش میدی!؟ نمیدونم ، چون خیلی از آدمای به درد بخوری که دیدم ، بهش فحش میدن! خب درسته که چشم بسته و ندونسته به کسی فحش میدی!؟ حتی وقتی آثارش رو جز چند تا پادکست و چند تیکه عکس و فیلم و ... مطالعه نکردی!؟ بله کاملا درسته! دو قدم به جلو!؟ چه بسا سه قدم :)))
میشل فوکو!؟ از اون حتی همون چند تا پادکستم گوش ندادم.. با این حال فحش‌های رکیک‌ترم رو نثار این یکی میکنم!! ده قدم به جلو..
و برای بهترین حُسن‌ختام ممکن ، آیا اینکه فرانسوی‌ها بو میدن (پیاز و غذاهای مزخرف دریایی) رو میشه نادیده گرفت اگر که توجهت رو به زبان شعرخیز (یعنی زبانی که باهاش میشه شعر گفت چون پتانسیل ادبی-هنری زیادی داره) و یا عطر سیب‌های ترش نانت‌شون معطوف کنی!؟
فکر کنم بله! پس دو قدم دیگه هم به جلو...

تا اینجای کار 15 قدم رفتیم عقب ولی 27 قدمم اومدیم جلو (تازه من خیلی جلو نیومدم و بعضی از آیتما رو ندید گرفتم).
با همه‌ی این‌ها ، آیا درسته که یک نتیجه‌ی کلی بگیریم که ما در حال حاضر (هر کسی که این نوشته رو میخونه هم شامل میشه غیر از من) دوازده قدم پیشروی کردیم!؟ بله!
بله!؟ اگر جوابتون بله‌س.. دوازده قدم به عقب.


فکر میکنید درجا زدید و الان همون‌جایی هستید که قبل از خوندن نوشته بودین!؟
پس یک قدم دیگه هم به عقب...

کله‌های متعدد نیکلاس کیج بهتر از یه پست بدون عکسه
کله‌های متعدد نیکلاس کیج بهتر از یه پست بدون عکسه


?




پ.ن: مطمئنن متوجه شدید که من از اول پست تا آخرش داشتم با درست یا غلط بودن قدم‌های رو به عقب بازی میکردم و در نهایت طوری جمع بندی کردم که ازآخرم نفهمیدید که قدم‌های رو به عقب ، خودآگاه و خوب هستن یا ناخودآگاه و بد! شایدم الان فکر کردین با خودتون که چه ربطی به خودآگاه و ناخودآگاه داره!؟ شایدم منظورم "خودخواسته" بوده و من فقط دوست داشتم برای تفریح و ارضای نیازم به بازی با کلمات از "خودآگاه/ناخودآگاه" استفاده کنم!
و حتمن متوجه شدین که توضیح دادن معما ، اون رو لوس میکنه و شبیه کاریِ که بوجک توی دوران بچگی یا جوونیش درباره‌ی شوخی‌های کنایه‌ای و استعاره‌های بسیار پیچیده و نامفهومش میکرد (منظورم همون انیمیشن دارک کمدیِ نتفلیکس) که اصلنم قصد نداشتم تاکید کنم که دیدمش و خیلی هم بی‌نظیره!
نتفلیکس مزخرفه!؟ به استثنا بوجک ، بله :) یک قدم به ...


جردن پیترسونهوش مصنوعیبوجک هورسمننتفلیکسپاپ کالچر
در آینده انحراف معیار دیده شد!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید