ویرگول
ورودثبت نام
katayoon.ahmadi
katayoon.ahmadi
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

داستان درگیری من با بهبود نرخ تبدیل و قیف فروش

خب همه کسانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند با این اصطلاح conversion rate آشنایی دارند و مجبورند که طبق تعاریفی که در این صنعت وجود داره صحبت کنند.

ولی برای من که در دو حوزه سنگ ساختمانی و زعفران( به عنوان تمرین دوره بازاریابی عادل طالبی ) می خوام فعالیت کنم واقعا نرخ تبدیل یک راه پیچیده ایی ایجاد کرده.

مثلا اکثر سایت های حوزه آموزش از یک فرمت کلی استفاده می کنند. اما در سایت فروش سنگ، من نمی تونم از مشتری هام برای بهبود نرخ تبدیل، بخواهم که ثبت نام کنند یا فایل آموزشی رایگان در اختیار آنها بگذارم چون مخاطب من مثل مخاطب سایت های آموزشی و دیجیتال مارکتینگ نیستند.پس تفاوت بسیار است.

به قول عادل طالبی اکثر افراد میان دیجیتال مارکتینگ یاد میگیرن و بعد دوباره خودشون می خواهند کلاس آموزشی برگزار کنند ولی نمی روند تکنیک ها را روی بازار کار، در حوزه های مختلف تست کنند و آنجا ازش استفاده کنند.

الان من تو همان نقطه گیر کردم.

می توانم اصطلاحاتی در مورد نرخ تبدیل بیان کنم ولی چه فایده تا زمانی که نتوانم ازش در کار خودم استفاده کنم .یا باید مطالعه بیشتر داشته باشم یا مشاوره بگیرم.

خب تا اینجا

در حوزه سنگ مشکلاتی دارم:

بازدید کننده دارم بعد از اینکه در سایت چرخی زد تماس می گیرد از من اطلاعات سنگ رو می گیرد از جمله فیلم و عکس و قیمت.تا اینجا برای همه تماس گیرنده ها یکسان هست. از اینجا به بعد ریزش شروع می شود.

بعضی ها به قیمت ایراد می گیرند. بعضی ها فقط می خواهند استعلام قیمت کنند. بعضیها رقیب من هستند و فقط اطلاعات من رو میخواهند داشته باشند.بعضی ها می خواهند چکی خرید کنند.

خب متقاعد کردن مشتری سنگ، پروسه ی خیلی سنگینی هست. بعد از اینکه تمامی مشکلات را در صحبت های تلفنی و ارسال عکس و قیمت حل کردم نوبت به خرید حضوری می رسد. چون سنگ کالایی است که یک پارت سنگ مبلغ بالایی دارد کسی اعتماد نمیکند بنابراین تصمیم می گیرد حضوری بیاید.

و تازه اینجاست که من با اصطلاح دور خوردن آشنا می شوم.من حتی در ملاقات های حضوری هم ریزش دارم.

خب حالا مفهوم بهبود نرخ تبدیل در قیف فروش من چی میشه؟

  • اینکه بازدید کننده هام رو افزایش بدم.
  • اینکه قیمت کاهش بدم( که در شرایط فعلی جامعه و هزینه های بسیار سنگین در این حوزه امکان پذیر نیست).
  • اینکه حضوری نفروشم(اینجا یه ترفندی استفاده کنم که آنلاین خرید کنند و من بعد از گرفتن وجه بارگیری کنم ).
  • اینکه ریسک کنم و چکی بفروشم( که احتمال کلاه برداری در این حوزه بسیار زیاد هست).

بله حوزه بسیار سنگینی هست برای این سنگ رو توضیح دادم چون با این مشکلات مواجه هستم ولی در حوزه زعفران هنوز شروع نکردم که ببینم مشکلات چی هست و برای نرخ تبدیلش بتوانم حرف بزنم.

این مطلب را برای تمرین دوره دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی نوشتم تا کمی از درگیری ذهنی که ایجاد شده رهایی یابم و اگر دوستانی که این مطلب رو می خوانند و پیشنهادی در این زمینه داشتند خوشحال میشوم با بنده در میان بگذارند.



قیف فروشبازاریابی آنلاینبهبود نرخ تبدیل
کارشناس ارشد معماری کامپیوتر، کارشناس سئو و فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ مدیر عامل شرکت تجارت لعل کیان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید