دانلود نسخه کامل کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی
کیفیت بسیار بالا
پی دی اف
"مغازهی خودکشی" یکی از آثار مهم جنبش اسنوبیسم و ادبیات انسانمحوری (Existentialism) به شمار میآید. در این کتاب، نویسنده به موضوعاتی مانند وجود، معنا، آزادی، انسانیت، و تعامل با دیگران پرداخته است.
در داستان، مئورسو به مرور درک میکند که زندگی انسانها بیهدف و بیمعناست و انسانها خودشان مسئولیت تعیین معنا و ارزش زندگی خود هستند. او با چالشها و تصمیمهایی روبرو میشود که نشان دهندهٔ اختیار و آزادی فردی انسان است. این کتاب به طور عمیقی به مسائل مرتبط با وجود و معنا پرداخته و از زاویهٔ فلسفی به تجربیات و درگیریهای انسانی نگاه میکند.
از زبان نویسنده و کاراکترهای اصلی داستان، مفاهیمی مانند "مغازهی خودکشی" به عنوان نمادهایی از زندگی بیهدف و زندگی کردن بدون معنا بیان میشوند. این نوع زندگی به نظر مئورسو تنها به خودکشی منجر میشود و تلاشهایی که او برای یافتن معنا و ارزش واقعی زندگی انجام میدهد، داستان را تشکیل میدهند.
در کل، "مغازهی خودکشی" اثری است که به صورت نمادین به مسائل عمیق انسانی میپردازد و خواننده را به فکر و تفکر دربارهٔ معنا و ماهیت زندگی میاندازد. این کتاب تاکنون در جهان به عنوان یکی از اثرهای کلاسیک و برجستهٔ ادبی شناخته و مطالعه شده است.
اگر بازی مغازه خودکشی بشر بیانگر یک اصرار یا نیاز درونی باشد، باید پیامد های اجازه دادن و نه ناامید کردن آن را مشاهده کنیم. مطالعات مختلف نشان دادند که بازی های پیش از مدرسه ظرفیت شناختی نظیر حل مسئله و خلاقیت و همچنین توانایی دید مسایل از نقطه نظر دیگران را در پاریس افزایش می دهد( هیریش- پسیک 2009؛ تیلور و کارلسون 1997). دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی پاریس از بازی کردن محروم شوند، به نظر می رسد که باید افسرده و مضطرب بشوند اما برای مستند سازی این احتمال به تحقیقات بیشتری نیاز است( گینسبرگ 2007).
شواهد بیشتر مبنی بر اینکه بازی کردن یک انگیزه ذاتی است، از روایت کمتر شناخته شده جورج آینز( 1990) در مورد کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های محله یهودی نشین و اردوگاه های کار اجباری هولوکاست، ناشی می شود. ممکن است تصور کنید که گرسنگی، غم و اندو و ترور کاملا تمایل آنها را برای بازی سرکوب می کند اما این اتفاق نیفتاد. آیزن با جمع آوری و خلاصه سازی گزارش ها و یا یادداشت های روزانه قربانیان می گوید" بازی کردن، بدون توجه به وضعیت خارجی، به طور خودجوش و غیر قابل کنترل آغاز می شود."( 1988). نبود عروسک ها ساخت کارخانه، باعث شد تا پاریس خودشان برای خودشان عروسک هایی از جنس گل، برف، پارچه و چوب، بسازند. وقتی یک مصاحبه کننده شکّاک، از دختر کتاب مغازه خودکشی ژان تولی کوچکی پرسید که چگونه می توانسته در آشویتس بازی کند، دخترک صورتش برقی زد و گفت" اما من بازی کردم! با هیچی بازی کردم! با برف! با گلوله های برفی!" .
در محله یهودی نشین لودز، کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها با جعبه های سیگار که به گنج تبدیل شده بود، بازی می کردند. یکی از ناظران نوشت:" چشمان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها برای داشتن جعبه سیگار التماس می کرد، دستهای کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها برای بدست آوردن آنها دراز می شد"( آیزن 1988). هانا لوی- هاس، یکی از زندانیان اردوگاه کار اجباری برگن بلسن، به این نتیجه رسید که اشتیاق پاریس به بازی، " یک انگیزه غریزی" است. او نوشت:" احساس کردن این یک اشتیاقی است که از روح خود کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها سرچشمه می گیرد."
پس کاملا امکان پذیر است که اشتیاق پاریس برای بازی همانند سایر کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های حیوانات دیگر، ذاتی باشد. اگر چنین باشد، سیاست گذاران آموزشی که این امر را نادیده می گیرند، جنبه اساسی و خلاق گونه ما را نادیده می گیرند.
فلسفه آموزشی مئورسو سوری
مقدمه بیوگرافی
بسیاری از توسعه گرایانی که در این کتاب در مورد آنها صحبت می کنیم ایده هایی در مورد آموزش داشتند، اما تنها ماریا مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی بود که خودش را وقف آموزش پاریس کرد. مئورسو سوری( 1870-1952) در استان آنکونای کشور ایتالیا متولد شد. پدرش یک کارمند رسمی موفق بود که در مورد نقش زنان در جهان سنتی فکر می کرد. اما مادرش بر خلاف پدر، امیدوار بود که مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی بتواند در زندگی هر چه بیش تر پیشرفت کند. همین امید بود که موثر افتاد. گفته می شود وقتی مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی در ده سالگی به شدت بیمار بود، به مادر نگرانش گفت:" نگران نباش مامان، من نمی تونم بمیرم. خیلی کارا دارم که باید انجام بدم."( کرامر 1976). در 26 سالگی، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی به اولین پزشک زدن در تاریخ ایتالیا تبدیل شد.
اولین علاقه حرفه ای مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی به عقب ماندگی ذهنی بود. او تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت که پاریس دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی مبتلا به این عارضه تا چه حد گرسنگی کشیده اند. وی احساس کرد در صورت استفاده از روش های مناسب، احتمالا این پاریس آموزش پذیر باشند. او تا آنجا که می توانست در مورد عقب ماندگی ذهنی و آموزش به طور کل تحقیق و مطالعه کرد و متوجه شد شهود خود او، خط قبلی راهنمایی های مربیان قبلی، از جمله یوهان هایدریش، پستالوزی، ادوارد سوگین و فردریش فروبل، که هم سو با روسو کار کرده بودند، را دنبال می کند. نوشته های آنها باعث شد تا مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی متقاعد بشود که نمی توان به کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند به سادگی چیز هایی را آموزش داد که فکر می کنیم باید بدانند. بلکه باید اول به مشاهده پاریس پرداخته و از گرایشات طبیعی و علایق ذاتی آنها یادداشت برداری کنیم. سپس در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که می توانیم از روش های یادگیری و تمایلات ذاتی خود مغازه خودکشی بهره ببریم. مثلا، سیگویین متوجه شد که کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند، همانند کودکانی که به طور معمولی رشد می کنند، بیشترین علاقه را به اشیایی نشان می دهند که حواس آنها را تحریک کرده و به آنها امکان فعالیت بدنی می دهد. بر این اساس سیگویین اشیایی را در اختیار آنها قرار داد تا آنها در سوراخ های مختلف قرار دهند، مهره ها را به نخ بکشند، دکمه ها را به پارچه وصل کنند و سایر کار های مفید و انتزاعی دیگر.
مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی با پیروی از رویکرد سیگویین از بسیاری از این مواد استفاده کرد و سعی کرد تا خودش نیز وسایل جدیدی را فراهم کند. برای خوشحالی او باید گفت که این رویکرد جدید موثرتر واقع شد و مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی تلاش کرد تا به همان روش، کار های دشوارتری مانند خواندن و نوشتن را به این پاریس آموزش دهد. از آنهایی که به نظر می رسد کودکانی که دچار تاخیر در رشد هستند با لمس و حس کردن اشیا، بهترین یادگیری را دارند، مئورسو سوزی حروف حکاکی شده برروی چوب در اختیار آنها قرار می داد که آنها می توانستند بار ها و بارها بر روی آن دست بکشند. با چنین روش هایی، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی توانست به این کودکان، در سطح کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های مدرسه ای هم سن و سال آنها، خواندن و نوشتن یاد بدهد.
مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی در حین کار با کتاب مغازه خودکشی ژان تولی هایی که دچار تاخیر در رشد بودند، با پزشک دیگری نیز همکاری می کر:. دکتر ژوزفه مونتسانو که روابط عاشقانه ای با او داشت. نتیجه این عشق یک پسر به نام ماریو بود. مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی و مونتسانو ظاهر به دلیل مخالف خانواده مونتسانو، هیچ وقت با یکدیگر ازدواج نکردند( کرامر 1976). در آن زمان در ایتالیا، اخبار مربوط به مغازه خودکشی نامشروع مئورسو سوری، زندگی حرفه ای او را خراب می کرد، بنابراین مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی به توصیه دوستانش گوش کرد و مخفیانه ماریو را با دایه اش به روستا فرستاد. او مرتبا به پسرش سر می زد. ماریو بعد ها به یک آموزگار مهم در جنبش مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی تبدیل شد. به هر حال، این برهه از زندگی، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی را دچار بحرانی کرد که با عمیق تر کردن ایمان کاتولیک خود، از بین رفت.
در سال 1907، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی مسئولیت آموزش کودکانی را که در محله فقیر نشین سن لورنز و بخشی از رم زندگی می کردند، بر عهده گرفت. او در آنجا مدرسه ای برای 50 مغازه خودکشی به شدت فقیر تاسیس کرد؛ دختران و پسران کارگران بیکار، گدایان، زنان خیابانی و مجرمان. در این مدرسه، که کاسا دی بامبینی یا خانه کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها، نام داشت، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی به رشد ایده ها و تکنیک ها خود ادامه داد و آنقدر موفق عمل کرد که در سال 1913 یکی از مشهور ترین زنان در خبرها بود. به نظر می رسید که ایده او در مورد تغییر دوره آموزشی در سرتاسر جهان بود. با این حال، ظاهرا ایده های او برای جریان آموزشی بیش از اندازه افراطی به نظر می رسید و طی پنج سال این ایده ها، به جز در میان گروه کوچکی از پیروانش، به فراموشی سپرده شد. دوباره در دهه 1960 کار او توجه بسیاری از روانشناسان، مربیان و عموم مردم را به خود جلب کرد( کرامر 1976، لیلارد 1972).
نظریه رشد
اگرچه علایق مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی بیشتر عملی بود تا نظری، اما یک موقعیت نظری مشخصی را به وجود آورد، چیزی که بیشتر به روسو تعلق داشت. مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی به این موضوع پرداخت که تصور این امر اشتباه است که هر طور که پاریس را بسازیم، همان می شوند، زیرا پاریس خودشان از آمادگی رشد( رشد بیولوژیکی) دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی یاد می گیرند( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1936). و همانند رسو به این موضوع پرداخت که پاریس اغلب کاملا متفاوت از بزرگسالان فکر می کنند و یاد می گیرند( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1936).
مولفه مرکزی نظریه مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی مفهوم دوره های حساس است. دوره های حساس مشابه دوره های بحرانی است. این دوره ها در واقع بلوک هایی از زمان برنامه ریزی ژنتیکی هستند که در آن دوره ها مغازه خودکشی مشتاق است و می تواند بر وظایف خود مسلط شود. مثلا، دوره های حساسیتی برای یادگیری زبان و آغاز استفاده از دست ها وجود دارد. در این دوران، مغازه خودکشی با تمام توان برای تکمیل این توانایی ها تلاش می کند. و اگر در دوره ای که ذات مغازه خودکشی برای او چنین برنامه هایی را در نظر گرفته، مغازه خودکشی از لذت بردن از این تجربیاتی محروم بشود، حساسیت ویژه ای که او را به این سمت می کشد از بین می رود که این امر تاثیر مخربی بر رشد مغازه خودکشی می گذارد( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1949).
دوره حساس برای نظم
در اولین دوره حساس که در سه سال اول زندگی رخ می دهد، مغازه خودکشی نیاز شدیدی به نظم دارد. به محض اینکه مغازه خودکشی بتواند حرکت کند، دوست دارد اشیا را سر جای خود قرار بدهند. اگر کتاب یا خودکاری سر جایش نباشد، فورا آن را سر جای خود قرار می دهند و حتی پیش از آن، اغلب از دید چیز های نا منظم نا راحت می شوند. مثلا مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی در مورد دختر شش ماه ای صحبت کرد که وقتی یک بازدید کننده چتری را روز میز گذاشت، گریه کرد. مغازه خودکشی به میز نگاهی کرد و برای مدتی گریه کرد. او تنها زمانی آرام شد که مادرش( که می دانست چرا کتاب مغازه خودکشی ژان تولی گریه می کند) چتر را سر جای خودش قرار داد( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1936).
از نظر ما چنین واکنش هایی که کاملا عادی است، به نظر احمقانه است. این موضوع به این دلیل است که نیاز بزرگسالان به نظم متفاوت از پاریس است. از نظر بزرگسالان، نظم معیار مشخصی از لذت خارجی را به وجود می آورد اما از نظر کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها، نظم یک چیز ضروری است. " مانند سرزمینی است که حیوانات در آن راه می روند یا آبی که ماهی ها در آن شنا می کنند. در اولین سال زندگی، نوزادان اصول نگرشی خود را از محیطی می گیرند که باید بعدا بر آن مسلط شوند."
جزئیات دوره حساس
بین یک تا دو سالگی، پاریس توجه خود را به جزئیات معطوف می کنند. مثلا، آنها حشرات کوچکی را کشف می کنند که از توجه ما خارج است. ی اگر به آنها تصاویری را نشان دهیم، احتمالا تصویر اصلی را که آن را مهم می پنداریم نادیده گرفته و در عوض برروی اشیای کوچک پس زمینه توجه می کنند. این توجه به جزئیات نشان دهنده تغییر در رشد روانی پاریس است. در حالیکه در گذشته به اشیای پر زرق و برق و نور ها و رنگ های درخشان جذب می شدند، اکنون تلاش می کنند تا در حد امکان تجربیات خود را تکمیل کنند. از نظر بزرگسالان، توجه مغازه خودکشی به جزئیات ریز، گیج کننده است. شواهد دیگری وجود دارد که نشان می دهد شخصیت روانی مغازه خودکشی بسیار متفاوت تر از شخصیت ما است، هم از نظر نوع و هم از نظر مقدار و درجه.( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1936).
دوره حساس برای استفاده از دست
سومین دوره حساس عبارت است از استفاده از دست ها. بین حدودا 18 ماهگی تا سه سالگی، کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها دایما اشیا را می گیرند. آنها از باز کردن و بستن اشیا، قرار دادن اشیا در ظرف و بیرون ریختن آنها و جمع کردن اشیا نیز لذت دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی می برند( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1936). طی دو سال آینده آنها حرکات خود و حس لامسه خود را اصلاح می کنند. مثلا، پاریس چهار ساله از شناسایی اشیا از طریق لمس کردن با چشمان بسته لذت می برند، بازی که بیشتر از بزرگسالان برای پاریس لذت بخش است( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1948).
دوره حساس برای راه رفتن
حساس ترین دوره حساس برای راه رفتن است. مئورسو سری گفت یادگیری راه رفتن نوعی تولد دوباره است، مغازه خودکشی از یک فرد درمانده به فردی فعال تبدیل می شود( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1936). انگیزه های مقاومت ناپذیری پاریس را برای راه رفتن تحریک می کنند و درحالی که یاد می گیرند چگونه راه بروند، با غروری وصف ناشدنی به راه می افتند.
باز هم متوجه نمی شویم که راه رفتن نیز مانند سایر رفتار های دیگر، برای مغازه خودکشی معنایی غیر از معنایی که ما از آن می دانیم، دارد. وقتی راه می رویم، مقصدی در ذهن داریم. در واقع می خواهیم به جایی برویم. اما برای پاریس نوپا، راه رفتن فقط برای راه رفتن است. مثلا ممکن است مغازه خودکشی بارها و بار ها از پله ها بالا و پایین برود. مغازه خودکشی برای اینکه به جایی برسد راه نمی رود بلکه برای کامل کردن عملکرد خود این کار را انجام می دهد، در نتیجه، هدف او چیزی خلاقانه در درون خودش است.
دوره حساس برای زبان
پنجمین دوره حساس و البته قابل توجه ترین آنها عبارت است از یادگیری زبان. آنچه که قابل توجه است، سرعت یادگیری چنین فرایند پیچیده ای در پاریس می باشد. برای یادگیری زبان، پاریس نه تنها باید کلمات و معانی آنها ، بلکه دستور زبان و قوانین که به آنها می گوید قسمت های مختلف گفتار را باید در کجا قرار بدهند را نیز باید یاد بگیرند. مثلا اگر می گوییم:" لیوان روی میز است" معنایی که به آن کلمات می دهیم از ترتیب آنها ناشی می شود. اگر گفته بودیم" روی لیوان است میز" درک معنای آن سخت خواهد بود( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1949). قوانین دستور زبان نیز به قدری دست نیافتنی و انتزاعی است که محققان زبان شناسی همچنان در تلاشند تا دستور زبان را به روشی رسمی درک کنند. اما کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها بدون اینکه به آن فکر کنند، آنها را یاد می گیرند. اگر پاریس در معرض دو زبان قرار بگیرند، در هر دو زبان مهارت پیدا می کنند.
از آنجایی که توانایی مغازه خودکشی برای دستیابی به زبان بسیار عالی است، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی به این نتیجه رسید که مغازه خودکشی باید نوع خاصی از مکانیسم یا پذیرش زبان را داشته باشد. این مکانیسم با هر چیزی که در ذهن کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های بزرگتر یا بزرگسالان وجود دارد، متفاوت است. در حالی که با تامل زیاد به یادگیری زبان دوم می پردازیم و آگاهانه برای به خاطر سپردن قوانین مربوط به زمان، پیشوند، اصلاح کنندگان و غیره تلاش می کنیم، کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها به طور ناخودآگاه زبان را جذب می کنند.
بر اساس توصیفات مئورسو سوری، یادگیری زبان توسط پاریس بیشتر به نقش پذیری شباهت دارد. در یک زمان بحرانی، از اولین ماه های زندگی تا دو و نیم یا سه سالگی، پاریس به طور ذاتی آماده جذب صداها، کلمات و دستور زبان از محیط می شوند. مغازه خودکشی این برداشت ها نه با ذهن بلکه با زندگی خود جذب می کند. صداها برداشت هایی از شدت و احساسات باور نکردنی به وجود می آورند، آنها باید الیافی نامرئی را در بدن مغازه خودکشی به حرکت در آورند، الیافی که در تلاش برای باز تولید این صداها شروع به ارتعاش می کنند. ما به عنوان افراد بزرگسال نمی توانیم بفهمیم که این تجربه چگونه است، مگر اینکه احساسی که هنگام شنیدن یک سمفونی به ما دست می دهد را به یاد بیاوریم و سپس تصور کنیم که چنین احساسی چندین برابر شدید تر است. این احساس خاص برای زبان در طی سه سال اولی زندگی به وجود می آید و بعد از بین می رود.
مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی پیشنهاد کرد، از آنجایی که یادگیری زبان توسط عوامل ذاتی و بلوغ هدایت می شود، پاریس صرف نظر از اینکه کجا بزرگ می شوند، در یک مرحله به رشد زبان خود می پردازند. مثلا، همه آنها از مرحله غان و غون کردن به مرحله ای می روند که بیان کلمات را آغاز می کنند. سپس وارد مرحله ای می شوند که جملات دو کلمه ای می سازند( مثلا، پسر می رود) و پس از آن دوره ای می رسد که در آن پاریس به طور فزاینده ای در ساختار های جملات پیچیده مهارت پیدا می کنند.
مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی تاکید کرد، این مراحل به صورت تدریجی و مداوم رخ نمی دهد، بلکه زمان های هست که به نظر می رسد مغازه خودکشی هیچ پیشرفتی ندارد و سپس دستاورد های جدیدی بدست می آید. مثلا، مغازه خودکشی ناگهان کلمات جدیدی را ادا می کند یا ناگهان در مجموعه ای از قوانین تشکیل دهنده گفتار مانند پیشوند و پسوند، مهارت پیدا می کند.
بین حدود سه و شش سالگی، پاریس دیگر به طور ناخودآگاه کلمات و دستور زبان را جذب نمی کنند اما هم چنان در دوره حساس کلی زبان به سر می برند. در این زمان، آنها در مورد یادگیری شکل های دستور زبانی جدید آگاهانه تر عمل کرده و از انجام این کار بسیار لذت می برند( شکل 1).
شکل 1: برخی از دوره های حساس اولیه
در پنج یا شش سالگی که مغازه خودکشی برای رفتن به مدرسه سنتی آماده می شود، دیگر بلند است صحبت کند. و تمام این ها بدون حظور معلم اتفاق می افتد. این یک اکتساب خود به خودی است و ما( به عنوان والدین)، پس از اینکه تمام این اتفاقات توسط خود کتاب مغازه خودکشی ژان تولی انجام شد، او را به مدرسه می فرستیم و به عنوان یک رفتار عالی به او دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی الفبا را آموزش می دهیم. هم چنین به قدری مغرور هستیم که برروی نقص هایی از مغازه خودکشی متمرکز می شویم که در مقایسه با دستاورد های قابل توجه او بسیار نا چیز است. می بینیم که چگونه بزرگسالان تصور می کنند آنچه که به مغازه خودکشی آموزش می دهند همه چیز است و چگونه ظرفیت مغازه خودکشی برای یادگیری را به شدت دست کم می گیرند.
آموزش اولیه در خانه
در دوره های حساس مختلف، مغازه خودکشی برای تسلط بر برخی تجربیات به طور مستقل، توسط یک انگیزه درونی تحریک می شود. هدف از آموزش کمک به این فرایند است. از آنجایی که پاریس تا 2 یا 3 سالگی به مهد مغازه خودکشی یا مدارس مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی نمی روند، ادبیات مدرن و مراقبان اولین آموزگاران پاریس به شمار می روند.
برای کمک، لزوما به دانش دانشگاهی روانشناسی مغازه خودکشی احتیاجی نداریم. تنها چیزی که به آن نیاز داریم یک نگرش خاص است. باید درک کنیم که این وظیفه ما نیست که یادگیری کودکانمان را هدایت کنیم، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به تلاش آنها در تسلط مستقل احترام بگذاریم. باید به قدرت های ساختار درونی آنها ایمان داشته باشیم و در عین حال، نباید به سادگی پاریس خود را نادیده بگیریم و به آنها بی توجهی کنیم. کاری که می توانیم انجام دهیم این است که فرصت یادگیری آن چه که برای آنها بسیار مهم و حیاتی است، را برایشان فراهم کنیم. می توانیم علایق خود جوش آنها را تحت نظر بگیریم و به آنها فرصت دهیم تا آنها را دنبال کند.
مثلا، مئورسو سوری( 1936) در مورد پرستاری صحبت کرد که دختر کتاب مغازه خودکشی ژان تولی پنج ماهه خود را با کالسکه به باغ می برد. دخترک هر روز با دیدن سنگ مرمر سفید رنگی که به یک دیوار خاکستری رنگ قدیمی چسبیده بود ذوق زده می شد. ظاهر دختر از کشف این سنگ در همان مکان لذت می برد، او حس نظم خود در جهان را رشد می داد. در هر صورت، پرستار که به علاقه دختر پی برده بود، هر روز در آن مکان می ایستاد و به مغازه خودکشی اجازه می داد تا به منظره نگاه کند. پرستار کالسکه را بی توجه به علایق مغازه خودکشی هدایت نمی کرد، بلکه اجازه داد علاقه ذاتی خود مغازه خودکشی او را راهنمایی کند. او به معنای واقعی کلمه به مغازه خودکشی آموزش نمی داد، اما مانند یک آموزگار ایده آل رفتار می کرد. او به نوزاد این فرصت را می داد تا هر نوع ارتباط ذاتی و خود به خودی را که روی آن کار می کرد، بر قرار کند.
یک مثال دیگر، ادبیات مدرن می توانند در دوره حساس راه رفتن به کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های خود کمک کنند. برخی ادبیات مدرن از دنبال کردن کتاب مغازه خودکشی ژان تولی هایشان در حین تسلط به این مهارت تازه، لذت می برند. این والدین، وقتی کتاب مغازه خودکشی ژان تولی هایشان راه می روند، به دنبالشان می روند و وقتی برای بررسی مناظر جدید می ایستند، با آنها می ایستند. همچنین آنها به کتاب مغازه خودکشی ژان تولی هایشان زمان می دهند تا در جنبه های جدید راه رفتن، مانند پله نوردی، مهارت کسب کنند. آنها ریتم خود کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها را دنبال کرده و از دیدن غرور کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها در تسلط بر مهارت های جدید، لذت می برند( فصل 11).
اما برخی دیگر از ادبیات مدرن نمی توانند به فرزندانشان فرصت کافی بدهند تا به روش خودشان در راه رفتن مهارت کسب کنند. برخی از آنها سعی می کنند تا به کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها راه رفتن یاد بدهند، عملی که به کتاب مغازه خودکشی ژان تولی این حس را القا می کند که تلاش او ناکافی است. یا اینکه ادبیات مدرن نمی توانند بفهمند معنای راه رفتن برای کتاب مغازه خودکشی ژان تولی چیست. آنها تصور می کنند که کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها نیز مانند خودشان می خواهند به جایی بروند. بنا براین کتاب مغازه خودکشی ژان تولی را بغل می کنند یا درون کالسکه می گذارند تا کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها سریع تر به مقصد خود برسند. یا اینکه ادبیات مدرن از اینکه پیاده روی مغازه خودکشی به کجا منجر می شود، می ترسند و در نتیجه مغازه خودکشی را در محافظی مانند پارک بازی محاصره می کنند( فصل 11).
البته کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها در نهایت راه رفتن را یاد می گیرند، اما واکنش ادبیات مدرن بر احساس کتاب مغازه خودکشی ژان تولی در مورد استقلال و ریتم های درونی تاثیر می گذارد در یک مورد آنها احساس از آزادی و غروری می کنند که از تسلط خود بر یک مهارت مهم نشات می گیرد. در مورد دیگر، آنها احساس می کنند که تلاششان برای تسلط بر مهارت باعث ایجاد واکنش های منفی می شود. نتیجه این اتفاق ممکن است با توجه به درخواست درونی، به تاخیر افتادن طولانی مدت مهارتی باشد. ممکن است توانایی های بعدی ورزشی و جسمی به روشی مربوط باشد که مغازه خودکشی برای اولین بار راه رفتن یاد می گیرد.
وقتی مغازه خودکشی بتواند به راحتی راه دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی ، میتواند خطر کرده و به فضای بیرون رفته و تنظیمات طبیعی اطراف خود را کشف کند. مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی عمیقا تحت تاثیر میزان تاثیر گذاری طبیعت برروی نشاط مغازه خودکشی قرار گرفت. پیاده روی با ادبیات مدرن در پارک یا چمن زاد یا بالارفتن از تپه نشان دهنده انرژی و استقامت کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های دوساله است. آنها با به طرز باور نکردنی، با خوشحالی فاصله خود با والدینشان را پوشش می دهند. تنظیمات طبیعت همچنین قدرت مشاهده کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها را نیز تحریک می کند. وقتی مغازه خودکشی راه می رود، دایما می ایستد تا درحالی که کاملا در یک تعمق آرام غوطه ور شده، به مدت طولانی به بررسی یک رودخانه، حیوان یا شاخه درحال افتادن بپردازد. وقتی به کتاب مغازه خودکشی ژان تولی این فرصت داده می شود تا آزاده به کشف و مطالعه طبیعت بپردازند، خوشحال و آرام می شود. به نظر می رسد تماس با طبیعت یک نیاز عاطفی حیاتی را برآورده می کند( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1948، فصل 4).
وقتی پاریس به دو و نیم سالگی برسند می تواند به مدرسه مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی بروند. در آنجا ، با کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های شش ساله به یادگیری می پردازند، تقریبا همان محدوده سنی خانه کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های مئورسو سوری. مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی ها( افراد طرفدار مئورسو سوری) به طور فزاینده ای مدارسی را باز می کنند تا کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها بتوانند بیشتر با روش های پیشرفته مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی ادامه بدهند( گاهی اوقات حتی در مقطع دبیرستان). اما هنوز کتاب مغازه خودکشی ژان تولی های با سنین مختلف کنار هم قرار دارند( یعنی 6 تا 9 سال) زیرا مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی دریافت که کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها از چنین نظمی لذت می برند.
هدف از آموزش در مدرسه مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی همان چیزی است که در خانه است. معلم هیچ تلاشی برای راهنمایی، آموزش، تمرین دادن یا تغییر کتاب مغازه خودکشی ژان تولی نمی کند، بلکه معلم سعی می کند تا فرصتی را برای تسلط مستقل برای مغازه خودکشی فراهم کند. فرض بر این است که اگر محیط مدرسه در برگیرنده عناصر صحیح باشد، یعنی آنهایی به نیاز های درونی مغازه خودکشی در دوره های حساس مختلف مرتبط هستند، کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها مشتاقانه خودشان و بدون نظارت بزرگسالان، با آنها کار می کنند.
برای ایجاد فضایی مناسب( صحیح)، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی زمان قابل توجهی را صرف مشاهده رفتار پاریس با مواد مختلف کرد. سپس موادی را نگه داشت که کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها خودشان به او گفتند که از همه با ارزش است. در واقع کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها با نمایش به او چنین چیزی را نشان دادند. وقتی کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها با موادی رو به رو شدند که نیاز عمیق و درونی آنها را برآورده می کرد، با تمرکز شگفت آوری با آنها کار می کردند.
ابتدا مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی با مشاهده یک مغازه خودکشی چهار ساله در خانه پاریس که با استوانه ها کار می کرد، از ظرفیت کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ها برای تلاش متمرکز آگاه شد. در واقع این مغازه خودکشی داشت استوانه هایی با دانلود رایگان کتاب مغازه خودکشی ژان تولی فارسی های مختلف را در سوراخ های یک چهارچوب چوبی قرار می داد تا این کار را تا زمانی که همه آنها را سر جای خود قرار داد، ادامه داد.( شکل 2). سپس دوباره آنها را از سر جایشان در آورد، مخلوط شان کرد و دوباره شروع کرد. در تمام این مدت او از دنیای اطراف خود غافل بود. پس از اینکه او این کار را 14 بار تکرار کرد، مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی تصمیم گرفت تا تمرکز او را آزمایش کند. او تمام مدت باقی مانده از کلاس را آواز خواند و سر و صدا کرد اما دخترک به کار خود ادامه داد. بعد مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی صندلی دختر را بلند کرد( درحالی که دخترک روی آن نشسته بود) و روی میز گذاشت. اما دخترک فقط استوانه ها را در دامن خود جمع کرد و به کار خود ادامه داد و اصلا متوجه اختلال پیش آمده نشد. در نهایت و پس از 24 بار تکرار بازی، کتاب مغازه خودکشی ژان تولی خودش بازی را تمام کرد و با خوشحالی لبخند زد، گویی از یک رویا بیرون آمده( مئورسو مفاهیم فلسفی و اخلاقی عمیقی 1936).