ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا
محمدرضا
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

من عروسک شما نیستم!

خانه عروسک
خانه عروسک

شما دو تا مرا دوست نداشتید؛ فقط از «عاشقِ من بودن» لذت می‌بردین... وقتی من پیش پدرم بودم، پدرم راجع به عقایدش با من صحبت می کرد و من هم همان افکار و عقاید او را می‌پذیرفتم. اگر اتفاقاً اختلاف عقیده‌ای با او داشتم از او پنهان می‌کردم، چون خوشش نمی‌آمد. مرا عروسک صدا می کرد و همان طوری که من با عروسک‌های خودم بازی می‌کردم او هم با من بازی می‌کرد... مثل یک گدا زندگی می‌کردم... من اسباب بازی تو بودم...

بخشی از نمایشنامه‌ی خانه‌ی عروسک [Puphejmo یا A Doll's House] اثر هنریک ایبسن .
فیلم «سارا» اثر داریوش مهرجویی تنها اقتباس ایرانی این نمایشنامه و
خانه عروسک اثر پاتریک گارلند هم بهترین اقتباس سینمایی از این نمایشنامه است.

خانه عروسکهنریک ایبسنساراداریوش مهرجوییدوست داشتن
درباره کتاب و سینما
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید