ویرگول
ورودثبت نام
رحیم خورشیدی علی کردی
رحیم خورشیدی علی کردی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

روانشناسی کمیابی

تا بحال به این نکته دقت کردید که اگر درگیر مشکل مالی باشیم حین درس خواندن تمرکز نداریم؟

تا بحال به این نکته عمیق فکر کردید که چرا بعد از اینکه با کلی شوق در یک کلاس آموزشی که در مورد آموختن مهارت های مورد نیاز هست ثبت می کنیم ،حاضر نشدن سر کلاس و غیبت و...باعث ناتمام ماندن این کلاس ها می شود؟

راستش من هم راجع به سلسله مراتب نیازهای مازلو مطالبی مطالعه کرده بودم ،اما مدتی ست که با روانشناسی کمیابی آشنا شدم.

قبل از این آشنایی با این مفهوم ،فکر می کردم افراد به این دلیل فقیر هستند که در آموختن و پیگیری آموزش های لازم کوتاهی و تنبلی می کنند،اما اینگونه نیست.

داشتن مشکلات مالی،مشکل خانوادگی و...باعث می شود تا ذهن شما آنقدر درگیر این مسائل شود که دیگر جایی برای پرداختن به سایر موضوعات وجود نداشته باشد.

راه حل چیست؟

بینش عمیق تر نسبت به دلایلی که منجر به این اشغال ذهنی می شوند و کاستن از آنها،همچنین آگاهی از این دلایل و داشتن اراده قوی برای تمرکز ذهن

اگر درس خواندن باعث می شود مشکلات مالی من در آینده کمتر شود ،اما الان درگیر ،اجاره خانه و...هستم ،با آگاهی از این موضوع که در حین مطالعه و کلاس ،نباید اجازه بدهم فضای ذهن و برنامه ریزی ام برای حاضر شدن در کلاس را تحت تاثیر قرار بدهد ،می توانیم ،موثرتر پیش برویم

گر چه من هم با شما موافقم ،فردی که غم نان دارد به سختی می تواند به چیزهای دیگر فکر کند،اما انسان هایی تبدیل به الگو و اسطوره شدند که با وجود داشتن غم نان ،به مسیر درست ادامه دادند و به اهدافشان رسیدند.موافقید؟


مشکلات مالیکلاس آموزشیخودآفرینیرحیم خورشیدیکتاب
بنیان گذار خودآفرینی khodafarini.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید