ویرگول
ورودثبت نام
خوش نویس
خوش نویس
خواندن ۹ دقیقه·۳ سال پیش

معرفی و بررسی بازی Farcry6


کمپانی یوبیسافت با بازی Far Cry 6 محصولی را تحویل استفاده کننده داده میباشد که برای تصمیم‌گیری در ارتباط خرید یا این که عدم خریداری آن تنها می بایست ملاحظه کنید چه نظری در زمینه‌ی نصیب‌های دیگر فار کرای طی یکسری سال اخیر داشته‌اید.


فار کرای 6 نقشه‌ی بسیار تعالی و فضا‌های پرشماری دارااست. تعداد پروسه بازی حقیقتا زیاد میباشد و به نقطه پايان رساندن بدون نقص آن ها ارتفاع می کشد. در واقعیت در صورتی‌که کمیت یعنی بعدها پروژه یا این که وسعت محتوای ویدیوگیم قرار بود معین‌کننده‌ی اساسی بها آن باشد، بازی Far Cry 6 به طبع یکی برگزیدگان AAAهای سال به اکانت می‌آمد. البته هنگامی اصولی به نصیب به قسمت پباده سازی پروسه و مواقعی همانند فراز و فرود قابل‌اعتنا کیفیت تجربه‌ی بازیکن از بازی طی ساعت ها گوناگون نگاه میکنیم، دیگر نمی‌توانیم دیده خویش را روی تکرارها ببندیم.


ولی که بازی Far Cry 6 در بعضا از قسمت‌ها هم خوب به حیث می رسد؛ از خلق و خوی گوشه و کنار‌های متعدد با گرافیک فنی بسیار بهتر تا آفرینش فرایند خاصی که شاید هر تعدادی ساعت یک توشه از شیوه برسند، ولی به خودی خویش تجربه‌ای قابل‌اعتنا را نثار گیمر می‌نمایند. پس برای مخاطبی که شیدا فرمول گروه از Far Cry 4 به آن گاه میباشد و آن را ایده‌آل می داند، کالا نو یوبیسافت می تواند مشغول‌کننده باشد. البته اشخاص دیگر می بایست قبل از رفتن سراغ بازی احتیاط به خرج بدهند.

تصویر برگرفته از وبسایت زومجی
تصویر برگرفته از وبسایت زومجی

بازی Far Cry 6 خیر تنها به یک سری فار کرای ساخته و عرضه‌گردیده از سال ۲۰۱۴ میلادی به آن گاه که به اثر ها دیگر یوبیسافت طی این بازه زمانی هم شباهت فراوانی داراست. چون آحاد نام و نشان تعدادی و چندین بازی دنیا-گشوده یوبیسافت طی چندین سال اخیر با محوریت سیستمی پباده سازی شد که کاربر را ناچار به بالا بردن سطح سلاح‌ها و شخصیت می‌نمایند.


ولی که اصل این سبک پباده سازی مرحله را بارها در بازی‌های ویدیویی فوق‌العاده نیز چشم‌ایم. ولی زمانی اِلِمان‌ها به صورت سطحی وارد گیم‌پلی شوند، گیمر بارها حس می‌نماید که سیستم بر وی اجبار گردیده است؛ تا ناچار به پشت رمز گذاشتن فرآیند تکراری و بالا بردن سطح به غرض تجربه‌ی منطقی پروسه اساسی باشد.


دنی روهاس با پوشش خاص در بازی Far Cry 6


از قضا این‌جا جايگاه‌های رنج بازی Far Cry 6 هم مراد یا این که ناخواسته برجسته‌کننده‌ی نقص‌ می‌باشند. شما با گزینش در میان Action Mode و Story Mode عملا تصمیم میگیرید که می خواهید یک تجربه‌ی معمولی یا این که تجربه‌ای راحت داشته باشید. پس با تعیین Story Mode عملا گیمر برخی از سختی ها را برداشته‌گردیده از مقابل خویش می‌بیند. زیرا دنی روهاس (شخصیت اساسی فار کرای 6 که به گزینش بازیکن میتواند مرد یا این که زن باشد) در‌این حالت انقدر مقاوم به حیث میرسد که بازیکن فارغ از بالا بردن مداوم و به‌موقع سطح خویش هم قادر است سراغ فرایند اساسی برود و شانس قابل توجهی برای به نقطه نهایی رساندن آنها داشته باشد. درحالی‌که Action Mode عملا گهگاه نادر‌اعتنا به بضاعت گیمر و تنها براساس زیر بودن Level وی هیچ شانسی به بازیکن نمی‌دهد.


در بازی Far Cry 6 خبری از Map Editor، یک کدام از شایسته ترین قسمت‌های فار کرای 5 وجود ندارد

پس این‌طور به لحاظ می آید که در صورتیکه با تعیین Story Mode عملا منطق سیستم پیکار‌ی بازی را به دور بزنید، از برخی جهات شانس بهتری برای خسته نشدن از فار کرای 6 دارید. زیرا دیگر گرفتار بارها و بارها تصاحب کردن ایست‌های بازرسی، حمله به مقر‌های به هم ریخته و شغل های تکراری دیگر به عنوان مثال استخراج داده ها از کامپیوترها یا این که ازبین‌بردن یک ضدهوایی نیستید. هنگامی گیمر یک مرحله‌ی فرعی را هم زیر فشار «کارایی برای بالا بردن سطح به مقصود تجربه‌ی فرآیند داستانی مهم» بازی نماید، به طور طبیعی نگاه مشقت بار‌گیرانه‌تری به پباده سازی آن خواهد داشت. بماند که چه‌قدر این کالا از تامل به وجود آمده برای بازیکن منجر کاهش غرق شدن وی در عالم بازی می گردد و همیشه «ویدیوگیم بودن» کالا را در دیده اینجانب و شما فرو می برد.


آیا ساخته‌ی نو یوبیسافت خالی از پروسه و معضل‌های دوست‌داشتنی میباشد؟ حتما خیر. چه هنگامی در عالم گران قدر آن میگردید و میخواهید برای دوست شدن با Chorizo (یک سگ کوچک بامزه) پیروز به تهیه و تنظیم‌ی غذای گزینه عشق و علاقه‌ی وی گردید و چه هنگامی که طی یک مرحله‌ی فرعی ناگهان در دل ظلمات به نزاع با یکسری و چندین خروس جنگی خطرناک میپردازید، فار کرای 6 جذابیت‌های خویش را آرم می دهد. نو بازی مینی‌گیم‌های جذاب، سیستم رئیس مقر و حتی یکسری ست‌پیس اکشن نا مرتب و تماشایی هم داراست.


تنوع اسلحه در فار کرای 6 بهتر میباشد و به‌لطف وجود تجهیزات فراوان برای فردی‌سازی هر سلاح، گیمر می تواند آن‌طور که می خواهد سراغ نابود کردن معاند‌ها برود

ولی متاسفانه هر توشه ارزش وصال به هرمورد از آنان تجربه‌ی مراحلی میباشد که حقیقتا خلاقیتی در پباده سازی آنان به خرج داده نشد. اعتقاد نمایید درصورتی که یوبی‌سافت اکثری از شغل های تکراری اجبار‌گردیده بر استفاده کننده را تبدیل به شغل‌های تماما ازروی اراده میکرد که می‌توانستند در سرویس هدف ها گوناگون مثل کسب سلاح‌های خاص باشند، سود به مراتب خوب از وضع و اوضاع فعلی به حیث می‌آمد. استفاده کننده امروز بارها سخن‌هایی در زمینه ی بها‌گذاری مبلغی بازی‌ها براساس دوران‌مجال تجربه‌ی ارائه‌گردیده در آنان را می‌شنود. ولی فار کرای 6 مجددا به یادمان میاورد که تعداد ساعاتی که سرگرم تجربه‌ی بازی می‌شویم، اصلا به اندازه‌ی کیفیت کلی این تجربه اساسی وجود ندارد.


Far Cry 6 درخت مهارت‌ها ندارد که بازیکن پیشرفت‌های خویش را حقیقتا آن‌جا پیاده‌سازی نماید. در سود سیستم سطح‌بندی عملا هر توشه فقط با چسباندن یکی به شما و هر سلاح دنی روهاس، می خواهد گزینش‌کننده‌ی امکان‌های بازیکن باشد. بیان کننده یوبیسافت همچنان تنها به بعضی تغییرات نادر‌وبیش رندوم بدن می دهد تا واحد سنجش تکراری بودن کالا کمتر به دیده بیاید؛ چه این تغییر‌و تحول خرقه مقطع اول را با Far Cry Primal بر بدن فار کرای 4 کردن باشد و چه اکران Damage واردشده به هر معاند با هر شلیک در بازی Far Cry New Dawn.


شلیک با اسنایپر روی سکوی نفتی در بازی Far Cry 6 یوبیسافت


با اینکه پروسه بازی Far Cry 6 به صورت مداوم به اندازه‌ی حمله به دو کشتی گرانقدر یا این که مراقبت از یک دستگاه زخم‌پذیر فراهم‌ی انفجار هیجان‌انگیز نیستند، گان‌پلی بازی دائما معرکه باقی میماند. یوبی‌سافت در ارائه‌ی سلاح‌های متنوع و مهیا ساختن تجهیزات فراوان برای فردی‌سازی آنها گل کاشته میباشد. گیمر قادر است همیشه با عده‌آوری منابع مایحتاج درپی کسب سلاح‌های عالی و تبدیل کردن آن ها توسط‌ی مبارزاتی مد لحاظ خویش باشد. این‌سیرتکامل گام به گام گان‌پلی بیشتر مطابق ذوق‌ی وی صورت می گیرد و حتی زمانی فرآیند تکراری میباشند، طرق مختلف برای نابود کردن معاند‌ها پیدا میگردد.


چه‌قدر به نهفته‌کاری اهمیت می‌دهید؟ آیا در‌پی هجوم ها انفجاری لبریز سر وصدا میباشید؟ به چه اندازه روی داشتن یک کمان خوب برای پرتاب تیر به سمت معاند‌ها وقت می گذارید؟ سیستم عده‌آوری و فردی‌سازی سلاح در بازی Far Cry 6 به پاسخ‌های بازیکن بدین سوال‌ها اهمیت میدهد. در فیض دسته خالق از پس اخلاق یک زمین بازی گرانقدر برای استعمال از گونه های‌واقسام سلاح‌ها برآمده میباشد.


نو نمی‌قدرت فراموش کرد که حیوان ها یاروهمدم‌گردیده با شما و اشخاصی که آزاد کرده‌اید نیز روی مبارزات تاثیر خاص خویش را می گذارند؛ چه هنگامی یک کروکودیل درگیر رنده کردن معاند‌ها با دندان‌های خویش می گردد و چه وقتی‌که به خیال و خاطر شلیک‌های معاند پشت کاور پناه گرفته‌اید و از رویه وصال یکسری جنگ جو محلی پاره ای وضع را مبتلا تغییر تحول می‌نماید. این اواسط خویش کوله‌پشتی‌های تعجب آور‌وغریب دنی هم که توان‌های خاصی همانند شلیک راکت یا این که از شغل پرتاب کردن تک تک سیستم‌های الکترونیکی را به گیمر میدهند، نقش مثبت منحصر به خویش در ارتقا تنوع مبارزات را دارا‌هستند.


به حریق کشیدن معاند و حمله به وی به امداد یک تمساح در بازی Far Cry 6 یوبیسافت


دنیا فار کرای 6 گسترده و قشنگ میباشد. ولی که در‌این کالا یوبیسافت هم بارها NPCهای دارنده فیس و تن یکسان را می بینید. البته روی کنسول نسل ۹ به‌لطف کاهش گلیچ‌ها و پیشرفت گرافیک فنی بازی نسبت به Far Cryهای گذشته حقیقتا شاهد تصاویر بسیار نیکی هستیم؛ چه وقتی‌که پرواز گروه‌ای از پرنده ها در اسمان را میبینیم و چه وقتی‌که برای جابه‌جایی در جزیره سراغ شنا میرویم. کیفیت بافت‌ها و نورپردازی مخصوصا هنگامی HD Texture Pack را هم دانلود کرده باشید، بسیار عالی به حیث می آید و گشت‌وگذار در گوشه و کنار را دیدنی می‌نماید.


از به عبارتی جزیره‌ی کوچک که بازی در آن شروع می گردد تا سه حیطه‌ی بلندمرتبه که شما در پی ازبین‌بردن اشخاص آنتون (Antón Castillo/آنتاگونیست مهم فار کرای 6) و کشف کردن متحدهای نو در آن ها می‌باشید، سرتاسر پرشده از دیده‌اندازهای جالب می باشند. این اواسط گالری موسیقی متن و استعمال‌ی دل‌نشین شخصیت‌ها از گویش محلی نیز پابه‌پای تصویرسازی‌های محیطی روی اتمسفر وسع اثر می گذارند.


پرواز گروهی پرنده ها در افق مرزوبوم وسع بازی فار کرای 6 یوبیسافت


توفیق Far Cry 6 در فضاسازی به طور طبیعی زمان قابل قبولی برای ماجرا‌گویی را در دست مجموعه نویسندگی میگذارد. ولی اینکه چه‌قدر یوبیسافت توانست از این بستر برای روایت‌گویی پرکشش فایده غالب شود، گشوده هم به به عبارتی تجربه‌ی مهم گره می خورد. در واقعیت با اینکه اکثر صداگذارها و مخصوصا جیانکارلو اسپوزیتو فعالیت خویش را به صورت خوب جاری ساختن داده‌اند و ضعف کات‌سین‌ها در به تصویر کشیدن بعضی از حالات فیس هم بخشودنی به حیث می‌رسند، گسستگی بیشتراز حد قصه جلوی تبدیل شدن آن به یک قصه‌گویی براق و به یادماندنی را می گیرد.


اسپوزیتو، هنرپیشه تحسین‌گردیده‌ی سریال Breaking Bad این‌جا به خیر یک دیکتاتور پلید و به طور کامل معتقد به باورهای متعصبانه‌ی خویش را مقابل گیمر میگذارد

بازی Far Cry 3 که هنوز یوبیسافت برنده به تکرار توفیق هنری آن در هیچ‌کدام از نصیب‌های مهم دسته نشده میباشد، استفاده کننده را لحظه به لحظه با داستان، شخصیت‌های مثبت و شخصیت منفی خل وچل مشغول نگه می‌داشت. ولی در محصولی که انقدر روی بلند و والا بودن تاکید دارااست، ماجرا به صورت پاره‌پاره ماجرا میشود. دو ساعت بعداز اینکه کلا دو کات‌سین با محوریت فلان شخصیت را چشم‌اید، تماشای مرگ ناگهانی وی در یک کات‌سین دیگر قرار وجود ندارد تاثیر رمانتیک قابل توجهی روی شما داشته باشد؛ هرچه‌قدر هم که هر سه سکانس آیتم گفت و گو از کارگردانی و اجرای عالی سود کرده باشند.


پرواز با هلیکوپتر بالای جزیره در بازی Far Cry 6 کمپانی یوبیسافت


نو نمی‌اقتدار انکار کرد که روایت‌هایی بسیار حساس و غامض همانند ماجرای کوشش عموم دردکشیده برای انقلاب، درین اثرها یوبی‌سافت فقط عذروبهانه‌ای برای استعمال‌ی بازیکن از سلاح‌ها و وسایل نقلیه‌ی گوناگون می باشند. در فیض شوربختانه نمی‌توانید انتظارات بسیار متعددی از آن داشته باشید. فردی که به گیم‌پلی، صداگذاری و گرافیک فار کرای 6 عشق و علاقه دارااست، به احتمال زیاد به هیچ عنوان از ماجرا قصه آن ناامید نخواهد شد. چون نباید انکار کرد که‌این داستان گهگاه میتواند درگیرکننده و جذاب باشد. ولی این‌جا با قصه فوق‌العاده و کمتر چشم‌گردیده‌ای رمز و شغل نداریم که صرفا به خیال و خاطر آن بخواهید سراغ ۱۰ها ساعت تجربه‌ی بازی تازه یوبیسافت بروید.


از باگ‌های متعدد تا بعضی از رفتارهای احمقانه‌ی معاند‌ها و حتی یاور‌های شما، به خیر و خوبی علامت میدهند که فار کرای 6 محصولی آشنا با رنگ‌آمیزی نو میباشد. تجربه‌ی کوآپ آنلاین دیدنی اشکال‌واقسام فرآیند، استعمال‌ی حداقلی و به‌جا از امکان‌های دوال‌سنس، توفیق در رسم جهانی بزرگ و برخورداری از بعضی فرآیند خاص همگی مثلا مواقعی می‌باشند که مطابق ذوق‌ی بازیکن می توانند متاع را تبدیل به اثری بهتر یا این که حتی بسیار بهتر نمایند. البته فار کرای 6 خوب نشد. شاید فراتر از تمامی به این دلیل‌که بیشتر از بهتر، می‌خواست وقتگیر باشد.


بازیگیمفارکرایgameمعرفی بازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید