ابرشرکت و غول نرم افزاری مایکروسافت اخیرا خبر از سرمایه گذاری 14.8 میلیون دلاری برای شرکت Wemade منتشر کرده. این شرکت که در حوزه بازیهای بلاک چینی فعالیت کیکنه، در کشور کره جنوبی مستقر بوده و به تازگی هم استیبل کوین خودشو با نام Wemix راه اندازی و عرضه کرده.
البته سرمایه گذاری کمپانی مایکروسافت در حوزه بازیهای بلاک چین به اینجا ختم نمیشه و تا به امروز شاهد دور سرمایه گذاری 46 میلیون دلاری این ابرشرکت در پروژههای سایر شرکتها مانند Shinhan Asset Management و Kiwoom Securities بودیم.
حال در این نوشته از کیف پول من قصد داریم بیشتر به این قضیه بپردازیم که جزئیات این سرمایه گذاری چی بوده و اصلا کمپانی مایکروسافت با چه هدفی تو پروژههای بازیهای بلاک چین سرمایه هنگفتی وارد کرده؛ پس تا آخر این متن کیف پول من همراهمون باشین.
کمپانی مایکروسافت یه دور سرمایه گذاری جدیدی انجام داده و این سرمایه گذاری مربوط به حمایتش از اپراتور بازیهای بلاک چینی به ارزش 46 میلیون دلار میشه. این دوره حمایت مایکروسافت عبارت بوده از فروش اوراق قرضه قابل تبدیل شرکت کرهای Wemade و خرید این اوراق قرضه به ارزش 14.8 میلیون دلار.
بعد از اون هم شاهد این بودیم که ابرشرکت مایکروسافت بر حسب پروندههای نظارتی تو خرید اوراق قرضه شرکتهای Shinhan Asset Management و Kiwoom Securities حضور داشته و به ارزش 21.2 و 10.5 میلیون دلار حمایت خودشو به اثبات رسونده.
مطلب پیشنهادی : کاربرد متاورس در پزشکی
حمایتی که هزینه بالایی برای شرکت مایکروسافت داشته و همه کنجکاویم ببینیم این کمپانی با چه اهدافی وارد این مسیر و حوزه بازیهای بلاک چینی شده! علاوه بر سرمایه گذاری مایکروسافت در حوزه بازیهای بلاک چینی شرکت کرهای Wemade تو تاریخ 5 آگوست هم گزارشها و اخبار بر این بود که، Star Heroes، یک بازی مبتنی بر بلاک چینی در حال توسعه هم کمک مالی ابرشرکت مایکروسافت واسه دسترسی به ابزارهای موجود برای دیگر توسعه دهندگان بازی AAA رو دریافت کرده.
بعد این که شرکت بازیهای بلاک چینی کرهای Wemade تو سال 2000 تاسیس شد، کم کم شروع به طراحی، ساخت و اجرای بازیها بلاک چینی کرد و نهایتا بازیهاشو به 20 بازی در حال اجرا رسوند. از معروفترین بازیهای این شرکت میشه به آثارش تو MMO در بازی Legend of Mir اشاره کرد.
پس از اونم کمپانی وی مید از سال 2018 بازیهای خودشو در بستر فناوری بلاک چین توسعه و گسترش داد و بالاخره تونست شبکه اصلی ارز بلاک چینی خودشو با نام ویمیکس Wemix راه اندازی کنه. بعد از این اتفاقات هم Wemade دست به طراحی و عرضه نسخه جدیدی از سری بازیهای Legend of Mir زد که این نسخه جدید از ان اف تیها و توکنهای بستر بلاک چین به نام DRACO پشتیبانی میکنه.
نهایتا این شرکت بازی ساز حرفهای کرهای جدیدترین پروژه خودشو به عنوان اولین بازی بلاک باستر خوش ساخت جهان از دوره ورود این کمپانی به حوزه بازیهای بلاک چین در سال 2018 توصیف کرد. علاوه بر این شرکت Wemade این عملکرد و توسعه خودشو موفقیت بزرگی تلقی میکنه و دلیل اصلیشم اینه که تو دوران سخت و پرچالش اقتصادی که ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین باهاش روبهرو شده، تونسته به خوبی از این شرایط عبور کنه.
مدیرعامل Wemade هم در این باره و سرمایه گذاری ابرشرکت مایکروسافت اظهار نظر کرده که: این یه سرمایه گذاری معنادار سرمایه گذاران مالی و استراتژیک معتبر با سوابق درخشان و اثبات شدس. Wemade در کنار Wemix به تلاشهاش برای جذب سرمایه و سرمایه گذار فعال بیشتر ادامه میده تا به پلتفرم اقتصاد دیجیتالی جهانی تبدیل بشه.
با وجود این که تمرکز اصلی Wemade بر روی عملیات بازیها و اجرای اونهاست، این شرکت در کنار این عملکردش در حال ایجاد و راه اندازی یک اقتصاد توکن از طریق ویژگیهای بازیهای بلاک چینی خودشه. تو تاریخ 22 اکتبر Chang استیبل کوین خود شرکت رو با نام Wemix راه اندازی کرد و هدفش این بود که این بازیو با ارز دیجیتالش به عنوان بخش مهمی از اکوسیستم بازیهای بلاک چینی عنوان کنه.
همونطورکه میدونیم استیبل کوین به دلار آمریکا وصله و به طور کامل از USDC پشتیبانی میکنه و این عملشو به واسطه یک پروتکل متعادل کننده به نام Dios جلو میبره؛ این پروتکل طوری طراحی شده که بتونه قیمتو حتی تو زمانایی که داراییهای دیجیتالی با دورههای اوج تقاضا مواجه میشه، حفظ کنه. در این پرتاب آزمایشی، چانگ مدیرعامل شرکت وی مید بیان کرد که:
اگه Wemix طبق برنامهریزیهای صورت گرفته بتونه با موفقیت عمل کنه، نه تنها به رشد و توسعه اکوسیستم شبکه اصلی Wemix کمک میکنه، بلکه تبدیل به ارز کلیدی واسه تراکنشهای بلاک چین میشه.
همه این فعالیتها در حالی بوده که فیل اسپنسر مدیر بخش بازیهای کمپانی مایکروسافت نسبت به اون چه که فناوریهای نوظهور مثل مدلهای بازی برای کسب درآمد از متاورس، ان اف تیها و حوزه متاورس به میز بازیهای سنتی میاره انتقاد کرده. هرچند این به حرکت در رابطه با سایر شرکتها در این بخش تأثیری نداشته.
کمپانی مایکروسافت هنوزم در مورد اهداف خودش برای سرمایهگذاری در شرکت Wemadeو حوزه بازیهای بلاک چینی اظهارنظر نکرده. پس اصلا مشخص نیست که آیا این خرید و سرمایه گذاری مایکروسافت ارتباطی به برنامه ایکس باکس جهت پیادهسازی فناوری بلاک چین در بازیهای آیندش رو داره یا نه و نمیشه نظر قطعی در این مورد داد.
فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی کمپانی مایکروسافت وقتی که بحث بازیهای بلاک چین واسه اولین بار مطرح شد، این طور اظهار نظر کرد که در مورد احتمال مشارکت و بهره برداری در بازار ان اف تیها دیدگاه محتاطانهای داره. با این وجود فیل اسپنسر اخیرا دوباره با همون لحن محتاط گذشته به استفاده از پتانسیل بالقوه این فناوری و حوزه بازیهای بستر بلاک چینی اشاره کرده.
این ابرشرکت تا به امروز در مجموع 46 میلیون دلار در حوزه بازیهای بلاک چینی سرمایه گذاری کرده که بیشتر این سرمایه گذاری به شرکت Wemade کرهای مربوط میشه.
این کمپانی هنوز به طور دقیق در مورد اهدافش در حوزه بلاک چین چیزی نگفته و نمیشه اظهار نظر دقیقی در مورد ارتباط ایکس باکس و بازیهای آینده حوزه بلاک چین بیان کرد.
این شرکت با طراحی و توسعه بیش از 20 بازی در سال 2018 وارد فناوری بلاک چین شد و ارزدیجیتال Wemix خودشو در این شبکه راه اندازی کرد.