ویرگول
ورودثبت نام
Kimiya golzar
Kimiya golzar
خواندن ۷ دقیقه·۲ سال پیش

تجربه شخصی من در انتخاب بهترین شرکت طراحی ویلا و نمای ویلا

اگر شما هم به دنبال یک شرکت طراحی ویلا بوده اید، با مشکلات انتخاب یک گزینه خوب آشنا هستید. حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که بعد از خرید خانه شخصی خود، به فکر خرید یا ساخت ویلای مورد علاقه خود بیافتید. مدتی قبل که قصد خرید یک ملک و ساخت یک ویلا با نمای بسیار فوق العاده را داشتم، دراینترنت، به دنبال یک شرکت طراحی ویلا بودم.

هدفم این بود درباره نمای ویلا و نوع طراحی و نحوه ساخت ویلا با کارشناسان مربوطه صحبت کنم و اطلاعات لازم را کسب کنم. یک طرح لاکچری در ذهنم بود که می خواستم دقیقاً با همان سبک و سیاق دلخواه من اجرا شود. اما نه اطلاعات زیادی راجع به مناطق خوب متناسب با بودجه در نظرگرفته داشتم و نه یک شرکت طراحی ویلا برای انجام این کار می شناختم.

این شد که کنار جستجو در گوگل، از اطرافیان و دوستانم هم پرس و جو کردم. تقریباً تا مدتی این موضوع بحث من در اکثر جمع ها بود. سعی می کردم با دقت به نظرات و تجربیات بقیه گوش کنم. همچنین، از کسانی که قبلاً در نقاط مختلف کشور، ویلا ساختند اطلاعات مهمی کسب کنم. برای من نمای ویلا خیلی اهمیت داشت و می خواستم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشم. بین همه این اطلاعات به چند فاکتور مهم در طراحی نمای ویلا رسیدم که می خواهم این مطالب را با شما هم به اشتراک بگذارم.

انتخاب موقعیت مکانی و امنیت ویلا

اولین و مهم ترین نکته در خرید ویلا با نمای ویلا خاص، موقعیت مکانی و منطقه جغرافیایی برای ساخت ویلاست.  این اطلاعات را می توانید از کارشناسان شرکتی که برای این کار انتخاب می کنید، به دست آورید.
علاوه بر موقعیت مکانی ویلا، امینت مکانی نیز بسیار مهم می باشد. از این‌رو قبل از ساخت یا خرید ویلا ، به دنبال شهرک های امن و شناخته شده برای این موضوع باشید.

سبک های قابل اجرا توسط شرکت طراحی ویلا

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که برای طراحی نمای ویلا خیلی نظرم را جلب کرد، آشنایی با انواع سبک های طراحی ویلا بود. ویلاها در تمامی نقاط دنیا با معماری های متفاوتی ساخته می شود. در ایران هم می توان آنها را در موقعیت های مختلف یافت. اما از آنجایی که این ساختمان ها به عنوان سکونتگاه های موقت یا دائمی در بین مردم محبوب هستند، اغلب در مکان هایی با آب و هوای خوب دیده می شوند. به عنوان مثال، تعداد ویلاهای موجود در شمال ایران بیشتر از ویلاهای موجود در قسمت میانی و جنوبی ایران است. دلیل آن آب و هوای خوب و دلپذیر منطقه شمال و سواحل زیبای آن می باشد. ناگفته نماند که از زیبایی های جنوب ایران و سواحل خاص نیز نمی توان چشم پوشی کرد. اما به دلیل آب و هوای بسیار گرم و خشک این مناطق، امکان سفر و یا اقامت در همه فصول وجود ندارد.

برای طراحی نمای ویلا در سراسر دنیا دسته بندی و گروه بندی های متفاوتی تعریف شده است که البته، سبک و طرح این ویلاها با یکدیگر متفاوت است. می توان به طور خلاصه، آن ها را در دسته های زیر تقسیم بندی کرد: نمای ویلای آجری، نمای ویلای سنگی، نمای ویلای سیمانی، نمای ویلای شیشه ای، نمای ویلای سرامیکی، نمای ویلای بایرامیکس، نمای ویلای مونولیت. سایر طرح ها عبارتند از نمای ویلای چوبی، نمای ویلا سنگ مصنوعی، نمای ویلای کامپوزیت لانه زنبوری، و نمای ویلای استرچ متال.
البته من شخصاً نمای ویلای سنگی را برای ویلای مورد نظر خودم انتخاب کردم.

نکات اساسی در پیدا کردن شرکت طراحی ویلا

برای پیدا کردن شرکت طراحی ویلا ، مراحلی رو طی کردم که در اینجا با شما در میان می گذارم:
1- اول از همه از خودتان بپرسید هدفتان از طراحی ویلا چیست؟ مهم ترین قدم قبل از اقدام این است که هدف از طراحی و ساخت ویلا را مشخص کنیم.  امروزه همه آرزوی داشتن یک ویلای شخصی در منطقه ای سرسبز و به دور از هیاهوی شهر را دارند. بنابراین باید مشخص شود که دقیقاً به دنبال چه هستیم. بنابراین در طراحی ویلا باید سلیقه، اهداف، میزان بودجه و محل کار به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
2- یک شرکت طراحی ویلای خوب پیدا کنید: همیشه یکی از بزرگترین مشکلات در طراحی و ساخت ویلا، پیدا کردن یک شرکت طراحی خوب و حرفه ایست، اما جای نگرانی نیست.
– مدیریت منابع مالی (هزینه ساخت نمای ویلا): طراحی و ساخت ویلا مستلزم صرف هزینه های زیادی به صورت شخصی است. در صورتی که ساخت و ساز را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید، می توان هزینه ساخت ویلا را تا 40 درصد و زمان ساخت را 60 درصد کاهش داد.
3- یافتن طراحان و مشاوران متخصص: علیرغم وجود تنوع در انتخاب یک شرکت طراحی ویلا ، تعداد کمی به طور همزمان در زمینه مشاوره، ساخت و طراحی نمای ویلا فعالیت می کنند. یافتن این شرکت ها مشکل بوده و نیاز به جست و جوی فراوانی دارد. پس از یافتن چنین شرکت هایی، نکته مهم اعتماد به این شرکت هاست.شرکت آرین پاراکس با پشتوانه تجربه و مدیریت قوی و همچنین دانش روز کارشناسان خود، یکی از بهترین گزینه های شرکت طراحی ویلا برای طراحی و ساخت ویلاها از صفر تا صد برای شماست.
4- با طراح ویلا در تماس باشید: مشکل اصلی تعامل بین مشتریان و شرکت های طراحی ویلا، مشاوران و سازندگان می باشد. مشتریان از طریق یک یا دو جلسه ایده ها و خواسته های خود را با طراحان شرکت به اشتراک می‌گذارند. ایده‌های طراحی شده توسط طراحان در کمترین زمان ممکن به مشتریان ارائه می‌شود و پس از تایید کار وارد مرحله بعد می شود.

سایر نکات مهم در طراحی ویلا و ساخت آن

– اخذ پروانه ساختمانی و عقد قرارداد تاسیس شهر: قبل از شروع کار ساختمانی، کارفرما باید کلیه مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه اخذ نماید.  قدم بعدی، یافتن بهترین پیمانکاران برای انجام است. پیمانکارانی با ویژگی های خوب مثل سابقه کاری مشابه و کار با امنیت بالا، از گزینه های مهم در انتخاب یک شرکت طراحی ویلا است.
– آماده سازی برای ساخت یک ویلا: اولین قدم، ترتیب دادن کارگاه برای ساخت، طبق قرارداد است. کلیه پیمانکاران باید قانون کار و اداره تامین اجتماعی و اقدامات ایمنی را رعایت کنند. قبل از اقدام به ساخت ویلا باید تمام اصول و استانداردهای ساخت ویلا اعم از دکوراسیون داخلی و خارجی مشخص و لحاظ شود. این اصول و استاندارد ها شامل نور پردازی واحد، فضاسازی، توجه به مسیر حرکت باد، نوع بافت منطقه، میزان بارندگی و.. می باشد.
–  ساخت ویلا آغاز می شود: ساخت و طراحی ویلا را می توان با استفاده از آجر و بلوک یا سازه های فولادی، بتنی یا چوبی انجام داد. تمامی عملیات ساختمانی شهر در پنج مرحله خلاصه می شود. پس از اتمام ساخت واحد، شرکت طراحی ویلا با کمک متخصصان فضای سبز، زیباترین منظره را برای شما خلق می کند.
– مرحله آخر، لذت ببرید: با اتمام تمام مراحل ساخت ویلا، زمان نهایی شدن قرارداد با خدمات نگهداری فضای سبز، آبنما و استخر فرا رسیده است. از این به بعد وقت لذت بردن از ویلای ساخته شده است.

انتخاب شرکت طراحی ویلا

با توجه به اطلاعاتی که از منابع مختلف جمع آوری راجع به شرکت طراحی ویلا کردم، متوجه اهمیت نحوه طراحی و چگونگی اجرای ساخت ویلا شدم. بعد از مراجعه به چند شرکت طراحی ویلا و مشاوره گرفتن از کارشناسان مربوطه، به شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس اعتماد کردم. تمام مراحل صفر تا صد ساخت ویلای خود را در یکی از بهترین مناطق شمال کشور، به این مجموعه سپردم. در حال حاضر که قسمتی از تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارم، ویلای مورد نظرم با طراحی خاص و رویایی مورد نظر من در حال ساخت است. در این مقاله قسمتی از تجربیات خود را برایتان بازگو کردم. حتماً در مقالات بعدی از جزئیات بیشتری در رابطه با نوع تعامل شرکت طراحی ویلا و مراحل ساخت ویلا برایتان خواهم گفت.

منبع : تجربه من در انتخاب بهترین شرکت طراحی ویلا و نمای ویلا

شرکت طراحی ویلانمای ویلا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید