ویرگول
ورودثبت نام
مهدی
مهدی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

30 چیستان که عمرا بتونی جواب بدی!!

یه سری چیستان گذاشتم سخت، که نتونید جواب بدید. شایدم باهوش باشید و بتونید ولی به نظر من که سختن ...

چیستان 1-

آقای اسمیت دو فرزند دارد. اگر فرزند بزرگتر پسر باشد، احتمال اینکه فرزند دیگر نیز پسر باشد چقدر است؟

چیستان 2- 

یک نفر می تواند با 4 ته سیگاری که از روی زمین برمیدارد یک سیگار درست کند و بکشد. اگر 16 ته سیگاری پیدا کند، چند نخ سیگار می تواند بکشد؟

چیستان 3-

وقتی همه اعداد روی صفحه شماره تلفن را ضرب می کنید چه عددی به دست می آید؟

چیستان 4-

به تازگی یک برف سنگین باریده است، علی بیرون می رود و متوجه می شود که در باغ او دو برابر همسایه اش برف باریده است، اما جف تعجب نمی کند. چرا؟

چیستان 5-

اعداد 1 الی 9 را بدون این که ترتیب شان به هم بخورد به 100 تبدیل کنید. می توانید از جمع، تفریق، ضرب و تقسیم استفاده کنید. به یاد داشته باشید، آنها باید به همان ترتیب باقی بمانند.

چیستان 6-

دختری در آخرین تولدش ده ساله بود و در روز تولد بعدی دوازده ساله خواهد شد. چه طور ممکنه؟

چیستان 7-

محسن تمام اعداد از 300 تا 400 را روی یک کاغذ نوشت. او رقم 3 را چند بار نوشت؟

چیستان 8-

پسر بچه ای 12 گوجه فرنگی خریداری می کند. در راه بازگشت به خانه ، همه گوجه ها بجز 9 تا  خراب می شوند. چند تا گوجه فرنگی باقیمانده در شرایط خوب باقی مانده است؟

چیستان 9-

جواب  30 تقسیم بر نیم و به اضافه 10 چند می شود؟

چیستان 10-

تصور کنید که دو تا حوضچه آب دارید که دمای آب در حوضچه اول 25 درجه سانتیگراد و در حوضچه دوم 25 درجه فارنهایت است. اگر داخل هر یک از حوضچه ها همزمان از یک ارتفاع یک سکه بیاندازیم کدام یک از سکه ها ابتدا به پایین می رسد؟

چیستان 11-

ثابت کنید که عدد 4 می‌تواند نیمی ‌از عدد 5 باشد.

چیستان 12-

کدام سه عدد را در همدیگر جمع و یا ضرب کنیم، نتیجه یکسانی دارند؟

چیستان 13-

ماری چهار دختر دارد و هر یک از دخترانش یک برادر دارد. ماری چند فرزند دارد؟

چیستان 14-

کدام سنگین تر است: یک تن آجر یا یک تن پر؟

چیستان 15-

سه پزشک گفتند که بیل برادر آنها بود. بیل می گوید برادر ندارد. واقعاً بیل چند برادر دارد؟

چیستان 16-

چطور می شود که دو پدر و دو پسر در اتومبیل باشند، ولی فقط سه نفر در ماشین باشند.

چیستان 17-

چه چیزی را می توانید بگیرید اما پرتاب نکنید؟

چیستان 18-

من زنده نیستم اما رشد می کنم. من ریه ندارم اما به هوا احتیاج دارم. من چی هستم؟

چیستان 19-

آن چیست كه ارغوان قبایی دارد/ مانند دم موش پایی دارد/ گرد است و مدور است و تاجش بر سر/ صد پاره تنش/ ولی ز یك پایه نگون؟

چیستان 20-

دهانی ندارم که صحبت کنم و گوشی هم ندارم که بشنوم. بدنی هم ندارم اما با باد زنده ام. من چه چیزی هستم؟

چیستان 21-

از آنجایی که از یک معدن آمده‌ام، همیشه با چوب محاصره ام کرده اند. همه از من استفاده می‌کنند. من چه چیزی هستم؟

چیستان 22-

چند حرف در الفبا انگلیسی وجود دارد؟

چیستان 23-

سه حرف بعدی در ترکیب روبرو چیست؟ OTTFFSS

چیستان 24-

چه چیزی یک بار در دقیقه، دو بار در یک لحظه اتفاق می‌افتد، اما هرگز در هزار سال اتفاق نمی‌افتد؟

چیستان 25-

چه چیزی آنقدر شکننده است که گفتن نامش، آن را می شکند؟

چیستان 26-

مردی سگ خود را از آن طرف رودخانه صدا می زند. سگ می تواند بدون استفاده از پل یا قایق از رودخانه عبور کند و خیس نشود. چطور امکان دارد؟

چیستان 27-

چه چیزی می تواند یک اتاق را پر کند اما فضایی را اشغال نمی کند؟

چیستان 28-

اگر مرا رها کنی، مطمئناً تو ترک خواهم کرد، و اگر به من لبخند بزنی، من هم به تو لبخند می زنم. من چی هستم؟

چیستان 29-

مردم مرا می سازند، مرا ذخیره می کنند، من را تغییر می دهند، مرا بزرگ می کنند. من چی هستم؟

چیستان 30-

آن چیست که از شهرها و زمینه ها عبور می کند، اما هرگز حرکت نمی کند؟

برای مشاهده جواب به سایت زیر برید:

https://esanj.ir/mag/riddles-and-puzzles-with-answers


چیستانمعماچیستان با جوابچیستان سخت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید