ویرگول
ورودثبت نام
کوروش آزادمنش
کوروش آزادمنش
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

کرونا ، قاتل اجتماع . تکنولوژی ، ناجی ارتباط اجتماعی و کسب و کار امروز


انسان موجودی اجتماعی است و در روز هایی که بیشتر افراد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خانه مانده اند و به اصطلاح خود را قرنطینه کرده اند و نمیتوانند با دنیای بیرون از خانه به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند ، تکنولوژی به کمک آنها آمده تا آنها در خانه هم بتوانند با عزیزان خود ارتباط برقرار کنند . هرچند که هیچ چیز جای ملاقات های رو در رو را نمیگیرد .

با اینکه کرونا مارا محدود کرده ولی باعث شده است که استعداد هایی که در ما نهفته بوده بیدار شود و ما با آنها آشنا شویم و تمام اینها را مدیون تکنولوژی هستیم.

کرونا باعث شده است که بسیاری از کسب کارها با مشکل مواجه شوند و برای اینکه صاحبان کسب و کار بتوانند به کار خود ادامه دهند به دنیای مجازی و فروش از طریق شبکه های اجتماعی روی آوردند

در این پست من میخواهم تجربه خودم را از قرینطه و اینکه با وجود کرونا چگونه توانستم برای خود کسب و کار و شغل راه بیندازم برای شما بازگو کنم

من در شبکه اجتماعی یوتیوب بسیاری از یوتیوبر هارو میدیدم که در دوران قرنطینه شروع به تولید محتوا کرده بودند و از این طریق به درآمد زایی رسیده بودند

بخاطر همین من هم تصمیم به تولید محتوا در یوتیوب گرفتم تا بتونم در دوران قرنطینه برای خودم کسب در آمدکنم . ولی همیشه برای خودم سوال بود که چرا کمتر یوتیوبر تازه کار میبینم و چرا کمتر کسی شروع به تولید محتوا کرده تا اینکه خودم شروع کردم و دلیلش رو متوجه شدم

اولین ویدئویی که درست کردم با وبکم لپ تاپ بود و کیفیت بسیار پایینی داشت . بعد از ریکورد شروع به ادیت کردم و ویدئو رو داخل یوتیوب آپلود کردم . این پروسه یکو نیم خطی از ریکورد تا آپلود چهار ساعت زمان برد و کاملا من رو تا آخر اون روز خسته نگه داشت

علاوه بر اون بعد از یک هفته تنها 5 بازدید خورده بود و من اونجا فهمیدم که چرا کمتر کسی تولید محتوا داخل یوتیوب رو استارت میکنه ، چون همه همون اول کار جا میزنن و ادامه نمیدن . ولی من کم نیوردم و ادامه دادم . یکم پول پس انداز داشتم چون وبکمم ضعیف بود ترجیه دادم با پول پس اندزم یک گوشی سامسونگ A20 تهیه کنم (با اینکه بخاطر تورم قیمت خیلی زور داشت). بعد از خرید گوشی کیفیت ویدئوها بسیار بالارفت و بازدید کننده ها و دنبال کننده ها بسیار زیاد شدند تا امروز که بعد از 3 ماه تولید محتوا به 200 سابسکرایبر دست پیدا کردم و تقریبا مرحله سخت یعنی 100 سابسکرایبر اول یوتیوب رو رد کردم (البته یکم هم داخل کار تقلب کردم و با استریم تونستم سابسکرایبر جذب کنم) ولی خب همیشه بد شانسی بد موقع در خونه آدم رو میزنه و اون موقع که من اصلا انتظارش رو ندارم گوشیم خراب شد و من فعلا دیگه نمیتونم تولید محتوا رو ادامه بدم و اگر هم بخوام ادامه بدم با کیفیت خیلی ضعیفی خواهد بود . پس من تصمیم گرفتم که مدتی صبر کنم و بعد از اون دوباره استارت کنم

اگر شما هم تولید کننده محتوا هستید داستان شروع خودتون رو بنویسید و در کمپین #روایتگرباش شرکت کنید...

با اینکه گوشیم خراب شده بود و دیگه نمیتونستم تولید محتوا رو انجام بدم ولی همینطور نَشستم درو دیوار رو نگاه کنم به انتظار گوشی ...

قبل از یوتیوب میخواستم یک وبسایت خارجی تاسیس کنم که داخل اون خدمات تلگرام و اینستاگرام به خارجی هارو ارائه بدم مثل فروش ممبر تلگرام و فروش فالوور اینستاگرام

حالام که نمیتونستم تولید محتوارو ادامه بدم تصمیم گرفتم این کار رو شروع کنم چون میدونستم دیر یا زود جواب میده

1 ملیون تومن پول داشتم . چون نمیشد با اون پول گوشی خرید زدم تو این کار 600 هزار تومن هزینه خرید پی پال و 400 هزار تومن هزینه خرید نیاز های ساخت سایت (هاست و دامنه)

سایت رو راه انداختم . تا دو هفته اول فقط بازدید داشت ولی خرید نداشت تا اینکه 5 دلار اول رو خرید کردند ومن امیدوار شدم که این کار حتما میگیره فقط لازم که تلاش کنم و سایت رو داخل گوگل بالا بکشم

امروز 11 دی که من این مقاله رو مینویسم حدود 2 ماه میشه که این سایت رو تاسیس کردم و حدودا 560 دلار فروش داشته . البته فروش خالص نبوده چون من خودم نمیتونستم ممبر و فالوور بزنم باید به پنل دارها پول میدادم تا این خدمات رو انجام بدن . ولی در کل این کار سود خوبی داشت

گرچه هنوز نتونستم پول خرید گوشی رو جمع کنم ولی خوشحالم که حداقل دست روی دست نذاشتم

شماهم اگر روایتی از کسب و کار کرونایی دارید حتما در کمپین #روایتگرباش شرکت کنید



روایتگرباشکروناکسب کار در کروناتولید محتواتولید محتوا در یوتیوب
فقط برای نوشتن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید