val language: Int val marks = 12.3
توی مثال بالا، نوع متغیر رو تعیین میکنیم و بعد مقدارش رو مشخص میکنیم.
نوع متغیرها در زبان کاتلین و در حالت کلی بصورت زیر هستش:
داده های عددی را برحسب سایز و اندازه عدد میتوان به چند دسته تقسیم کرد:
یکی از فرق های داده float با double، دقت اونها هستش. توی تصویر زیر کامل نشون داده شده:
fun main(args : Array<String>) { val x: Byte = 112 println("x is: $x") val temperature: Short = -11245 println("$temperature") val score: Int = 100000 println("$score") val highestScore: Long = 9999 println("$highestScore") // distance is of type Float var distance = 19.5F println("$distance") // distance is of type Doubleval distance = 999.5 var distance = 999.5 println("$distance") // ---------------------------------------------------------------------------------------- val x = 321 // در حالت کلی نیازی به تعیین نوع داده نیست }
البته در حالت کلی، نیازی به تعیین نوع داده نیست و کاتلین خودش تشخیص میده.
مطالعه بخش دوم در اینجا