ویرگول
ورودثبت نام
کورش هادیان
کورش هادیان
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

سخنگوی شورای شهر یا سخن‌گوی تاریخ !


به تازگی سخن‌گوی محترم شورای شهر تهران به مناسبتی وارد مباحث تاریخی شده و سخنانی گفته‌اند که از برخی ابعاد جای تأمل و نقد جدی دارد.

برای نمونه در بخشی از سخنان خود گفته‌اند:

«ما غیر از پادشاهی حضرت داود و حضرت سلیمان هیچ پادشاهی دیگری را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

به اختصار چند نکته را درباره‌ی این افاضات عرض می‌کنم.

یک) بنده در فهرست نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دقت کردم، نامی از جناب سخن‌گو ندیدم.

دو) در فهرست محققان و صاحب‌نظران تاریخ نگاه کردم، نشانی از جناب سخن‌گو نبود.

سه) در فهرست اسلام‌شناسان و مفسران قرآن نگاه کردم، اثری از جناب سخن‌گو به چشم نیامد.

بد نیست از جناب سخن‌گو بپرسیم که به پشتوانه‌ی کدام صلاحیت و تخصص علمی با این اعتماد به نفس ساختگی درباره‌ی هزاران سال تاریخ نظر می‌دهید و حکم صادر می‌کنید؟

اصلاً آیا ادبیات سخن گفتن در تاریخ این است که شما دارید؟

مگر قرار است بنده و جنابعالی کسی یا چیزی را در تاریخ به رسمیت بشناسیم؟

اصلاً فرض کنیم به رسمیت نشناختید، خیلی خوب، به‌قول معروف بعدش چی؟!

جناب سخن‌گو !

شما نه از پایه‌گذاران انقلاب هستید و نه از نظریه‌پردازان آن

شما نه از محققان تاریخ هستید نه از متخصصان دین و قرآن

شما حداکثر سخن‌گوی شورای شهر تهران هستید.

جایگاه‌‌تان محترم و احترام‌تان محفوظ است، مشروط به این‌که خودتان هم متوجه حد و حدود جایگاه‌تان باشید و در آنچه دانش و تخصصی در آن ندارید، وارد نشوید و حکم صادر نکنید.


تاریخ ایرانپادشاهانسخن‌گوی شورای شهر تهرانصلاحیت علمی
پژوهشگر، مدرس، دکترای تاریخ ایران ، کانال من در ایتا https://eitaa.com/roozgaran
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید