ویرگول
ورودثبت نام
l3est
l3est
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

اختلالات اینترنت سری جدید 1399


ویرایش: مشکل بعد از تماس با پشتیبانی ایرانسل سریعا رفع شد و اونطور که به نظر میومد مشکل سراسری نبود.

در حال انجام یک سری تغییرات روی سایتم کُدخدا بودم، یه سری تغییرات برای بهتر شدن تجربه کاربری انجام دادم. مواردی مثل عضویت با رمز یک بار مصرف رو اضافه کردم که کاربر‌ها نیازی به حفظ کردن رمز عبور خودشون نداشته باشن.

البته میدونم که رابط کاربری جای کار زیاد داره. فعلا مسائل فنی رو حل میکنم برای حل مشکلات ظاهری روز های آینده هم وقت هست.

یکی از موارد دیگه که به سایت اضافه کردم نمایش رویداد‌های سایت به کاربران هست، به این شکل که اتفاقاتی مثل خرید دوره‌های آموزشی، ثبت نظرات جدید، اضافه شدن فصل‌های جدید به دوره‌های آموزشی و... گوشه‌ی صفحه به صورت Toast نمایش داده میشه.

در حال انجام تغییرات جدید بودم که دکمه Save داخل هاست سی پنل رو انتخاب کردم و با خطا مواجه شدم. معمولا وقتی خطا پیش میاد با رفرش و ورود مجدد به سی پنل حل میشه. من هم صفحه رو رفرش کردم.

بله! پنل هاست بالا نمیاد!

موقعیت هاست هم آلمان هست و دیتاسنتر هتزنر که یکی از بهترین دیتاسنتر هاست.

آیپی هاست سایت کدخدا، این اطلاعات از سایت iplocation.net دریافت شده
آیپی هاست سایت کدخدا، این اطلاعات از سایت iplocation.net دریافت شده


میخواستم به پشتیبانی هاست تیکت بزنم ولی به دلیل تجربه فراوان! اول با تحریم شکن یک بار دیگه ورود به سایت رو تست کردم، تونستم وارد سایت بشم و تغییراد مورد نیاز رو انجام بدم. ولی مشکل اینجاست که تحریم شکن هم بعد از چند دقیقه قطع میشه، و همون طور که احتمالا میدونید سی پنل بعد از تغییر آیپی خطا میده و باید دوباره با آیپی جدید لاگین کنید.

نتیجه:

با آیپی خارجی، غیر قابل استفاده

با آیپی ایرانی، غیر قابل استفاده تر

قبلا از اینترنت های وب استفاده میکردم که قطعی خیلی زیادی داشت، شاید روزانه چند صد بار قطعی داشت که هربار هم با پشتیبانی تماس میگرفتم کاملا مثل یک روبات میگفتن مودم رو سر خط تلفن تست کنید.

کار پشتیبانی های وب رو میشه برای یک نرم افزار تعریف کرد که انجام بده.

از حدود یک سال پیش به جای ADSL از اینترنت TD-LTE ایرانسل استفاده میکنم و اکثر مواقع کیفیت خوبی داره. سرعت هم بر خلاف ADSL که روی 4Mbps هم نویز داره، به راحتی تا 128 مگابیت در ثانیه وصل میشه. اما چند روزی هست که اینترنت ایرانسل هم به مشکل خورده قطعی های چند ساعت یک بار و امروز هم که نمیتونم وارد سایت خودم بشم!

الان که نوشتن این پست تموم شده هم سایت رو رفرش کردم و بالا نیومد.

ویرایش: مشکل بعد از تماس با پشتیبانی ایرانسل سریعا رفع شد و اونطور که به نظر میومد مشکل سراسری نبود.

اینترنتایرانسلکدخداآموزشتجربه کاربری
سلام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید