⁣❌هشت اشتباه رایج طراحان رابط کاربری (قسمت دوم)❌



 5-نوتیفیکیشن های آزار دهنده استفاده بیش از حد از نوتیفیکشن مثل اس‎ام‎اس های آزار دهنده یه آدم بی ملاحظه  میمونه.حتی اگه وجود نوتیفیکشن‎ها مثبت باشن ، ممکنه در اثر عدم هماهنگی با دستگاه های کاربران براشون مشکل ایجاد کنند. هیچکس دوست نداره یه آگهی‎رو بارها و بارها ببینه. در طراحی یک نرم افزار یکی از المان های طراحی خوب عدم تکرار موارد آزار دهنده است.حتی بدتر از اون تبلیغات بی‎معنی و ایمیل‎های ناخواسته هستند.به ندرت پیش میاد که کاربر واقعا علاقه‎مند باشه به دونستن این موضوع که اونا میتونن سه تا شخصیت جدید تو بازی که شما طراحی کردین رو بخرن.  
6- طراحی بیش از حد  داشتن یه استایل منحصر به فرد یا یه مقدار خلاقیت هیچ وقت آزار دهنده نیست.اما اغلب طراحان در استفاده از المان‎ها زیاده‎روی می‎کنند. رنگ ، طرح ، سایه ، یا وجود استایل‎های مختلف میتونه یه آیکون یا دکمه رو خیلی پیچیده و غیرقابل فهم کنه.یه ضرب‎المثلی وجود داره که میگه:
5-نوتیفیکیشن های آزار دهنده استفاده بیش از حد از نوتیفیکشن مثل اس‎ام‎اس های آزار دهنده یه آدم بی ملاحظه میمونه.حتی اگه وجود نوتیفیکشن‎ها مثبت باشن ، ممکنه در اثر عدم هماهنگی با دستگاه های کاربران براشون مشکل ایجاد کنند. هیچکس دوست نداره یه آگهی‎رو بارها و بارها ببینه. در طراحی یک نرم افزار یکی از المان های طراحی خوب عدم تکرار موارد آزار دهنده است.حتی بدتر از اون تبلیغات بی‎معنی و ایمیل‎های ناخواسته هستند.به ندرت پیش میاد که کاربر واقعا علاقه‎مند باشه به دونستن این موضوع که اونا میتونن سه تا شخصیت جدید تو بازی که شما طراحی کردین رو بخرن. 6- طراحی بیش از حد داشتن یه استایل منحصر به فرد یا یه مقدار خلاقیت هیچ وقت آزار دهنده نیست.اما اغلب طراحان در استفاده از المان‎ها زیاده‎روی می‎کنند. رنگ ، طرح ، سایه ، یا وجود استایل‎های مختلف میتونه یه آیکون یا دکمه رو خیلی پیچیده و غیرقابل فهم کنه.یه ضرب‎المثلی وجود داره که میگه:"طراحی خوب خیلی کمرنگه ، طراحی عالی محوه" وقتی طراحی می‎کنید اغلب کارکرد اونا رو فراموش میکنیم:"کمک به انتقال اطلاعات بدون پرت کردن حواس کاربر یا گیج کردنش" کلید طراحی یک رابط‎ کاربری خوب سادگیه.هرچه‎قدر طرح شما ساده‎تر باشه درک پیامی که میخواد برسونه برای کاربر راحت‎تر میشه.این یه اتفاق خیلی شایعه ، دقیقا زمانی که شما فکر میکنید طراحی تون خیلی واضح و ساده است کاربر توی محصول گم شده و مایوسانه داره تلاش میکنه یه راهی پیدا کنه. 7- نبود امکان جست‎وجو در محصول اینکه محصول محتوای مناسب نداشته باشه اصلا خوب نیست.اما از اون بدتر وجود حجم زیادی محتوا و فایله در حالی که نمیشه بین‎شون سرچ کرد و چیزی رو که میخوایم پیدا کنیم.وجود سرچ خیلی مهمه ، و از همه مهم‎تر اینکه نتایج مورد نظرمونو نشون بده و کاربر بین انبوهی از اطلاعات گم نشه.وجود یه سرچ خوب باعث میشه نواقص طراحی کم‎رنگ‎تر بشه و کمتر به چشم بیاد. 8- مشخص نبودن اولویت ها وقتی روی طراحی کار میکنید ، تعیین المان‎های مهم برای کاربر امری ضروریه ، جوری که کاربر ترتیب اولویت‎ها رو درک کنه.متاسفانه بسیاری از طراحان این مفهموم رو متوجه نمیشن. اختلال اطلاعات زمانی بروز میده که همه محتواها از نظر ارزش یکسان هستند و ترتیب اهمیت‎شون معلوم نیست.سلسله مراتب بصری باعث دسته‎بندی شدن اطلاعات میشه جوری که مخاطب ترتیب اهمیت اونا رو درک کنه و گیج نشه.شما با طراحی خوب یک موضوع رو مهم میکنید و از بک‎گراند جداش میکنید تا کاربر راحت‎تر درکش کنه. و آخرین نکته،آنالیز کردن و یافتن خطاها همه اشتباه میکنند. چه یک برنامه‎نویس باشین که به صورت مستقل کار میکنه و چه یک شرکت بزرگ و با اسم رسم باشین.صرف نظر از اسکیل کاری‎تون قانون اصلی برای همه اینه: تست و آزمایش و تحلیل بیشتر آمارها نتایج بهتری براتون به دنبال داره. اگر می خواهید یک رابط‎ کاربری خوب داشته باشید، شما فقط باید یک تجزیه و تحلیل تطبیقی از طراحی UX خودتون رو با استفاده از تجربه و داده های رفتار کاربر انجام بدید تا بتونید کاستی‎های موجود رو پیدا کنید. و یادتون باشه، اگر یک دولوپر زمان کافی برای UX اختصاص نده، کاربر هم وقت‎ شو صرف برنامه نمیکنه. به عنوان یک قاعده، ایجاد رابط‎های واقعا خوب با کار سخت و مستمر بوجود می آید. اما، در پایان همیشه نتیجه لذت بخش است.