ویرگول
ورودثبت نام
larisa.dehghan
larisa.dehghan
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

بررسی شخصی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد و اثر شگفت انگیزش روی زندگی من

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر دکتر هنریت کلاوسر، یک کتاب فوق العاده عالی در مورد نوشتن و خلق کردن

طبق معمول همیشه چون به مطالعه علاقه بسیاری دارم و معمولا ساعت های آخر شب قبل از خواب همیشه در اینترنت دنبال کتاب هایی با عنوان های کاربردی در زندگی شخصی ام میگردم چشمم به کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد ( اثر دکتر هنریت کلاوسر) افتاد.

هر چند قبلا هم بعضی مواقع عادت داشتم چیزایی که میخواستمو بنویسم و معمولا هم بی خیالش میشدم ولی این بار به خودم گفتم بزار ببینم این کتاب چی میگه. خلاصه دانلودش کردم و شروع یه خوندن کردم. با اینکه از صفحات کتاب عکس گرفته شده بود و خواندن سخت بود اما یاد جمله کتاب های جوجو مویز افتادم همون که میگه کتابی که زمین نمیگذارید و تقریبا هم تا وقتی چشمامم کمک کرد و تونستم به خواب غلبه کنم خوندمش

بریم سراغ نقدش

بخش اول مربوط به فهرست کتابه که عنوان هاش جذاب و ملموسه مثل جمع آوری ایده، ساده کردن کار، زندگی روزمره خود را به رشته تحریر درآورید و …

بعدش با یه مقدمه بسیار انگیزشی از نویسنده روبرو میشید که خود من اصلا تمایلی به خوندن مقدمه کتاب ها ندارم و یه راست میرم سر اصل مطلب، اما اینو خوندمش که کاملا براتون توضیح داده با خوندن این کتاب چی میشه و چه تغییراتی را مشاهده میکنید توی زندگیتون.

قسمت جالب این مقدمه بخش فهرست سوالاته که شامل سوالاتی است که ممکنه سوال هر کدوم از ما باشه و نویسنده خیلی قشنگ، روبروی سوال، خواننده را به بخش مربوطه برای مطالعه ارجاع میده.

در ادامه باید بگم، توی کتاب های با این سبک چیزی که منو جذب میکنه و میکشونه دنبال خودش مثال های واقعی از زندگی خود نویسنده یا اطرافیانشه و این کتاب خیلی جالب به این موضوع پرداخته، البته شاید بعضی سرنوشت ها و اتفاقات هم برای خواننده غیر واقعی به نظر بیاد ولی در کل خوبه و انگار زندگی هر کدوم از ماست.

کاربردی ترین بخش اون مربوط میشه به آخر هر موضوع با عنوان حالا نوبت شماست که بهتون یاد میده چطور بنویسید تا به نتایج دلخواه برسید. تمرین ها بسیار آسون و مفیده و توصیه من به عنوان کسی که کتابو خونده و توصیه ها را عمل کرده اینه که این قسمت ها را اسکیرین شات بگیرید تا همیشه برای مراجعه مجدد در دسترس داشته باشین.

کتاب را کامل بخونید. متن خیلی ساده اس و اصلا خسته کننده نیست. کل کتاب حدود 245 صفحه است که زمان زیادی نمیبره تمومش کنید.

هر روش که براتون راحت تره را انتخاب کنید مثلا من اون قسمت که درباره داشتن دفترچه یادداشت جیبی همراهه را، تا الان که حدود 1 ماه از مطالعه کتاب میگذره همه جا با خودم دارم و باورتون نمیشه چه ایده هایی برای توسعه کارم و بهبود روند فعالیت های روزانه ام به ذهنم رسیده و همون موقع نوشتم، چون بعدا مینویسم یادم میمونه فقط یک تله بزرگه که شاید خیلی ایده ها از ذهنتون بره و هیچ وقت دیگه یادتون نیاد، یا قسمت پرداختن به ترس ها و احساسات واقعا عالی بود. ترس هایی که معمولا توی هر زمینه ای سراغمون میاد خیلی قشنگ راهکار داده برای روبروشدن و برطرف کردن اون ترس ها.

خلاصه اینکه بیشتر نمیگم تا خودتون برید این کتاب را بخونید و تاثیرشو در زندگیتون ببنید.

دوستان عزیز ویرگولی این اولین کتابیه که من بررسی و بهتون معرفی میکنم اگر ایرادی داشت اول از همه ببخشید و خوشحال میشم بهم ایرادهامو بگین یا اگر مطالعه کردید تاثیرشو با من و دیگر دوستان در میون بگذارید.

من واقعا عاشق اینم هر چیزی که استفاده میکنم که برایم در زندگی روزمره ام مفید و تاثیر گذار بوده را با کمال میل به همه معرفی کنم تا اونا هم استفاده کنند. همیشه این جز چیزایی بوده که هنوز حس میکنم روی زمین ارزش دارم و خلقتم بیهوده نبوده و واقعا خوشحالم میکنه.

ممنون بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید.

بنویس تا اتفاق بیفتدهنریت کلاوسرتاثیر نوشتن اهدافمعجزه نوشتن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید