ویرگول
ورودثبت نام
Leila Badr
Leila Badr
خواندن ۶ دقیقه·۱ سال پیش

دکوراسیون اتاق خواب را چطور بهتر انجام دهیم؟

اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت های خونه‌ست. چون محل آرامشمونه و مهمه که چجوری دکور میشه تا بتونه بهمون آرامش بده. از لحاظ روانشناسی، یسری رنگ ها میتونن باعث بشن که آرامش بگیریم درحالی که یسری دیگه باعث ایجاد هیجان میشن و برای اتاق خواب ایده جالبی نیستن. مثلا رنگ قرمز خیلی رنگ شاد و اصطلاحا جون داریه و باعث میشه انرژی بگیریم. در نتیجه برای اتاق خواب که قراره توش استراحت کنیم و آرامش بگیریم ایده خوبی نیست. ولی در عوض رنگ آبی ملایم رنگ آرامشه و برای اتاق خواب میتونه در کنار رنگ های نود یا طوسی هارمونی خیلی قشنگی پدید بیاره و باعث بشه حالمون خوب شه. حالا با من همراه بشین تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

رنگ دیوارهای اتاق خواب

توصیه من برای رنگ اتاق خواب اینه که یه رنگی که ازش آرامش میگیرین رو انتخاب کنین و برای یک دیوار ازش استفاده کنین. یه رنگ خیلی روشن هم مثل سفید، کرم یا استخونی بسته به رنگ انتخابیتون انتخاب کنین و بقیه دیوارها رو به اون رنگ دربیارین. مثلا اگه دیوار رنگیتون قراره سبز باشه میتونین بقیه دیوارهارو کرم کنین. سعی کنین تن رنگ ها به هم دیگه بیاد که هارمونی بهتری ایجاد کنه. مثلا اگه سبز گرمی استفاده میکنین گرمای رنگ کرمیتون هم زیادتر باشه. نکته مهم اینه که زیاد از رنگ های اغراق آمیز یا تند استفاده نکنین. میتونین اگه خیلی به رنگ های تند مثل قرمز یا نارنجی علاقه دارین، برای هال یا تی‌وی روم ازشون استفاده کنین.


نکات مهم در چیدن لوازم

این قسمت خیلی مهمه. احتمالا پیش اومده که وارد خونه کسی بشین و با اینکه لوازم اون خونه به نظرتون به تنهایی قشنگ بیان، از کلیت فضا حس خوبی نگیرین. یا حس کنین خیلی فضا شلوغ شده. این قضیه واسه اینه که وسایل اون خونه به درستی کنار هم قرار نگرفتن. یا حتی ممکنه اجزا برای اون فضا زیادی بزرگ یا حتی کوچیک باشن. نکته دیگه که باعث میشه حس خوبی از فضای چیده شده نگیرین، تعداد وسایله. من پیشنهاد میکنم اگر فضای کوچیکی دارین، فقط لوازمی رو تهیه کنین که واقعا ضروری هستن و قید خرید اجزای غیر واجب رو بزنین. چون نه تنها باعث نمیشه فضاتون به نظر لوکس بیاد که حتی میتونه این حس رو منتقل کنه که شما چندان توی دکوراسیون قدر نیستین! حالا فکر کنین که اون فضا، فضای اتاق خوابتون باشه. جایی که خصوصیه و بجز خودتون کسی قرار نیست ازش لذتی ببره. پس بیخیال تجملات و زیاده روی بشین و روی چینش ضروریات تمرکز کنین.

چینش سرویس خواب به بهترین شکل

بنظر من اولین موضوعی که باید حین چیدمان در نظر گرفته بشه، اندازه و شکل هندسی اتاق خوابه. سمت درب اتاق و پنجره هم میتونه تاثیر مهمی روی چینش سرویس خواب بذاره. بهتره که تخت خواب بزرگسال روبروی درب ورودی اتاق قرار نگیره تا حالت خصوصی تری داشته باشه. سعی کنید از پاتختی هم استفاده کنین که بتونین لوازمی که برای خواب نیاز دارین رو روش بذارین. مثل یک لیوان آب، کتاب مورد علاقتون، شمع و یا چراغ خواب. با فاصله معقولی از تخت، میز آرایش رو قرار بدین که بتونین پشتش بشینین. اگر کمد دیواری ندارین، یک کمد هم تهیه کنین و در مجاورت دیواری قرارش بدین که بتونین در صورت لزوم یک جالباسی هم کنارش قرار بدین. اگر فضای اضافه ای داشتین، میتونین از یک مبل یا تعدادی کوسن و یک قالیچه استفاده کنین تا برای نشستن لازم نباشه تخت خوابتون رو نامرتب کنین. این فضا میتونه نزدیک پنجره باشه که بهتون حس بهتری منتقل کنه.


استفاده از اکسسوری‌های مختلف برای تزئین اتاق خواب

من برای تزیین اتاق خوابم از اکسسوری های مختلفی استفاده کردم که به شما هم پیشنهادشون میکنم. چون به من خیلی حس خوبی دادن. من از لوستری استفاده کردم که به اتاقم بیاد و بتونه حس آرامش رو همراه لوکس بودن بهم القا کنه. روی پاتختیم هم از شمع و کتاب های مورد علاقم استفاده کردم که شب قبل خواب بتونم بخونم و از بوی شمع هام هم حس خوبی بگیرم. یه زیر لیوانی هم گذاشتم که نوشیدنیم رو روی اون بذارم تا هم مرتب تر بنظر بیاد هم پاتختیم لکه نشه. شما میتونین هم از ایده های من استفاده کنین، هم خودتون با نیازهای خودتون از اکسسوری هایی که دوست دارین استفاده کنین.


برای بزرگ تر نشون دادن اتاق خواب چیکار کنیم؟

اشاره کردم که به چینش اتاق خواب خیلی دقت کنین. از وسایل زیاد در فضای کوچیک استفاده نکنین. اگه فضاتون کوچیکه، از مدل هایی استفاده کنین که باعث نشه اتاقتون شلوغ تر بنظر بیاد. مدل هایی که برای اتاق خواب کوچیک پیشنهاد میکنم، سبک های مینیمال تر با طراحی های ساده تر هستند. شاید این نکته بنظر موثر نیاد ولی به مرور زمان چشم در اثر دیدن طراحی شلوغ در فضای کوچیک اذیت میشه. نکته آخری که به ذهنم میرسه اینه که اتاقتون رو روشن نگه دارین. نور مناسب باعث میشه اتاق و فضا دلبازتر بنظر بیاد.

چه نوع فرش و پرده ای برای اتاق خواب بهتره؟

برای انتخاب پرده همونطوری که گفتم بهتره از پرده ای استفاده کنین که جلوی نور رو نگیره. ولی اگر شغلتون جوری هست که شب کارین و روزها رو برای خواب دارین، میتونین از آستری های تیره و کلفت استفاده کنین که هم متحرک باشه و هم در صورت لزوم کنار بره که نور به اتاق بتابه. انتخاب فرش هم بسته به بودجه شما و نیازتون تعیین میشه. میتونید از قالیچه دستباف استفاده کنین ولی اگر به سبک اتاقتون نمیاد یا مورد پسندتون نیست، میتونید از فرش های آماده استفاده کنین که طرح های مدرنی دارن. رنگش رو هم با توجه با سرویس خواب یک نفره یا دونفرتون و دکورتون انتخاب کنین.

تجربه من

من برای خرید سرویس خواب و لوسترم از برند بالسا کمک گرفتم. بالسا برندی لوکسه که طراحی های خیلی متفاوتی داره و به سلیقه من خیلی نزدیک بود. خوبیش این بود که تونستم با توجه به نیازم اقلام مورد نظرم رو تهیه کنم و مجبور نشدم تمام اقلامش رو بخرم. من حتی تشک و بالشم رو هم از بالسا خریدم و واقعا به شما هم پیشنهاد میکنم. روتختی های بالسا هم ست خیلی جالبی برای من بودن که برای ست شدن بهتر با سرویس خوابم اون رو هم از بالسا گرفتم. بالسا با خدمات پس از فروشش به من این اطمینان رو داد که انتخاب درستیه و کیفیتش رو ضمانت میکنه. مطمئنم که بخاطر کیفیت و طراحی خاصی که داره تا مدت خیلی زیادی مهمون اتاقمه. من مدل بلوط رو انتخاب کردم که به سلیقم خیلی نزدیک بود. شما میتونید طبق سلیقه و نیاز خودتون مدل های دیگه بالسا رو ببینین و انتخاب کنین. ضمنا هم خرید حضوری و کلی شعبه دارن هم خرید آنلاین. امیدوارم شما هم از این برند مثل من خوشتون بیاد!


اتاق خوابدکوراسیون اتاق خوابچیدن سرویس خواباتاق خواب کوچکخرید سرویس خواب
یه علاقه‌مند به حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون خونه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید