با انجام این تغییرات در Dead Island 2 میتوان مبارزه با زامبیها را ساده و روان کرد. در این مقاله قرار است به تغییراتی که بازی Dead Island 2 را از یک بازی خوب به عالی تبدیل میکنند بپردازیم (برای خواندن نسخه کامل این مطلب به مجله لیویتو سر بزنید).
دد آیلند 2 این سری را به قله بازیهای زامبی محور میبرد؛ با مجموعه گستردهای از شخصیتها، سلاحها و مکانها برای کشف، چیزهای زیادی برای هیجان وجود دارد. اما، همانطور که اغلب در مورد دنبالهها اتفاق میافتد، در چند بخش نیز شاهد کمبودهایی هستیم.
مراحل متنوعتر
راههای زیادی برای توسعهدهندگان وجود دارد که بتوانند در بازیهای ویدیویی به مراحل بازی بپردازند. همه ما موارد مورد علاقه خود را داریم، اما تنوع باعث میشود که هرچه در بازیها از مرحلهای به مرحله دیگر میروید، چیزهای جالبی را تجربه کنید.
تنوعی که واقعاً در دد آیلند 2 چندان نشان داده نشده است. بیشتر مأموریتهای جانبی ترکیبی از «برو اینجا»، «این را بکش» یا «این آیتم را بگیر». اینها ذاتاً مراحل بدی نیستند. در واقع، آنها جزء اصلی بازی هستند. اما بعد از مدتی تکراری میشوند. برای از بین بردن یکنواختی، خوب است که در بازی کمی تنوع بیشتری داشته باشیم.
فست تراول زودهنگام
خیابانها و محلههای Hell-A بسیار وسیع هستند، بنابراین بهتر است که گزینه سفر سریع زودتر به یک گزینه تبدیل شود. این امر باعث میشود تا در اوایل بازی راحتتر به مناطق سخت برگردیم. همچنین، بسیاری از درهای قفل شده قابل بازگشایی نیستند تا زمانی که در بازی پیشرفت نکنید، و بازگشت به آنهایی که در دسترس شما هستند میتواند قبل از فست تراول دردسرساز شود. این کار دیدن جهان و انجام مأموریتهای جانبی را بسیار آسانتر میکند و زمان مورد نیاز برای 100 درصد کامل شدن بازی را نیز کمی واقعیتر میکند.
زمان مورد نیاز برای اتمام بازی
صحبت از زمان شد، خب بازی کمی کوتاه است. کمپین برای اجرای معمول حدود 20 ساعت طول میکشد تا تکمیل شود و برای تکمیل کنندهها این مقدار به کمی بیشتر از 30 ساعت میرسد.
این کمی کوتاهتر از اولین Dead Island و تقریباً به اندازه Riptide است، اما برای بسیاری، امیدها این بود که مدت زمان بیشتری را در نسخه جدید سرگرم شوند. این کمبود به ویژه از آنجایی است که ما تمام لس آنجلس را برای کاوش داشتیم، بیشتر به چشم میآید. خیلی خوب است که ببینیم ماجرا و داستان ادامه پیدا میکند و به بازیکنان فرصت بیشتری برای کاوش و سرگرم شدن میدهد.
بیخیال نوار سلامتی شوید
عناصر RPG اخیراً در بازیها بسیار رایج هستند، چه RPG باشند و چه نباشند. البته این همیشه هم چیز بدی نیست. در دد آیلند 2، نوارهای سلامتی که هر زامبی در اختیار دارد، گاهی اوقات جریان بازی را از بین میبرد.
برای باسها و حتی زامبیهای سختتر، داشتن آنها منطقی است. اما، برای معمولیها و سایر زامبیهایی که اساساً در حین حرکت از هم میپاشند، دیدن نوار سلامتی آنها که بالای سرشان شناور است، احمقانه است. جالب خواهد بود اگر ببینیم این عناصر RPG به نفع نسخهای از سیستم FLESH gore بازی حذف میشوند و در عوض سلامت زامبیها را بر اساس ظاهرشان قضاوت کنیم. این جریان و سیال بودن بازی را بهبود میبخشد و امکان واقع گرایی بیشتری را فراهم میکند. خب، حداقل تا آنجا که یک بازی زامبی محور میتواند اجازه دهد!
حرکت روانتر – بازی Dead Island 2
حرکات شخصیتها در دد آیلند 2 کمی… چطور عرض کنم، ناجور است. وقتی که برای جهت گیری و حرکت در فضایی که در آن هستید با محدودیت مواجه میشوید، روی دور افتادن و غوطه ور شدن در گیم پلی بازی میتواند کمی سخت باشد.
این شرایط برای شخصیتهای تانکمانند منطقیتر خواهد بود، اما برای شخصیتهایی مانند امی، که قبل از آخرالزمان زامبی ورزشکار بوده و فوقالعاده چابک است، بسیار عجیب است. در مقایسه با بازیهایی مانند Dying Light، که در آن دویدن آزاد و حرکت روان دو نکته کلیدی هستند، دد آیلند 2 اندکی کند و محدود به نظر میرسد.
نظر شما در خصوص تغییراتی که بازی Dead Island 2 را از یک بازی خوب به عالی تبدیل میکنند چیست؟ شما چه تغییرات دیگری را پیشنهاد میکنید؟ لطفاً دیدگاههای خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
برای خواندن آخرین بررسی بازی همراه لیویتو باشید.
همچنین فراموش نکنید که برای استریم کردن یا تماشای استریم باکیفیت با اینترنت نیمبها میتوانید از لیویتو استفاده کنید.