حدود ۱۰ سال از عرضه بازی تحسینشده The Last Of Us میگذرد. این عنوان توانست یکی از خاطرهانگیزترین قصهها را روایت کند و شاید کسی نباشد که بتواند این بازی را از یاد خود ببرد. قصد داریم تا در این مقاله به پشت صحنه Last of Us بپردازیم تا با روند توسعه این عنوان آشنا شوید. با لیویتو همراه باشید و از خواندن این مقاله لذت ببرید. نسخه کامل این مقاله را از دست ندهید.
کار روی این بازی با اسم رمز “Project Thing” پس از انتشار بازی Uncharted 2: Among Thieves در اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شد. استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) به ۲ بخش مجزا تقسیم شد که نصف آنها روی بازی Uncharted 3: Drake’s Deception کار میکردند و نیمه دیگر تیم هم کار روی The Last Of Us را استارت زدند.
در طرح اولیه بازی، عنوان آن Mankind انتخاب شد و بیماری فقط به زنان منتقل میشد. تنها یک زن از این بیماری مصون بود و یک مرد باید او را به یک آزمایشگاه برای ساخت درمان بیماری میبرد. زنان شاغل در ناتی داگ به این ایده روی خوش نشان ندادند و آن را زنستیزانه دانستند. در نهایت این ایده اولیه نه چندان جالب به کلی کنار گذاشته شد.
یکی از اصول حاضر در بازی The Last Of Us عبارت «زندگی ادامه دارد» است. در اواخر بازی صحنهای با حضور الی و جوئل را میبینیم که دستهای از زرافهها را پیدا میکنند. جان سوئینی از آرتیستهای بازی گفته که این صحنه برای زنده کردن امید به زندگی الی در بازی قرار گرفته بود و جالب است بدانید که قرار بوده که در این صحنه از گورهخرها به جای زرافهها استفاده شود.
در پشت صحنه Last of Us و از همان ابتدا قرار بوده که این عنوان ۲ کارکتر قابلبازی داشته باشد و شما در بخش زمستان در نقش الی بازی میکنید. سازندگان گفتند که چنین چیزی را به صورت کاملا محرمانه نگه داشتند و میخواستند با این کار بازیکنان را سورپرایز کنند. پروتاگونیستهای بازی به نوعی نماینده ۲ دوره متفاوت بودند. جوئل زمان زیادی از زندگی خود را پیش از طغیان بیماری سپری کرده بود و نماینده این دوره بود. کاراکتر الی هم نشاندهنده یک شخصیت پساآخرالزمانی محسوب میشد.
کاراکتر جوئل توسط تروی بیکر و کاراکتر الی توسط اشلی جانسون صداگذاری شده است. بخش عظیمی از اجرای آنها توسط تکنولوژی موشن کپچر ضبط شد. حدود ۸۵ درصد از انیمیشنهای بازی به وسیله موشن کپچر ضبط شده و همچنین کار ضبط بقیه المانهای صوتی در استودیو صورت گرفت.
در ابتدا قرار بود کاراکتر تس آنتاگونیست اصلی بازی The Last Of Us باشد. این کارکتر حدود یک سال جوئل را تعقیب میکرد و در نهایت توسط الی به قتل میرسید. به هر حال تیم این ایده را غیرمنطقی دانست و آن را کنار گذاشت تا تغییراتی در داستان بازی ایجاد کند. نولان نورث صداگذار کارکشتهای که نقش نیتن دریک را در سری آنچارتد ایفا میکرد، در نقش کاراکتر دیوید استخدام شد. نولان نورث گفته که به سرعت با این کاراکتر همزادپنداری کرد و او را بازماندهای دانست که میتواند خودش را به هر شرایطی وفق دهد.
گوستاوو پس از این که ایده و داستان بازی را شنید، حسابی ذوقزده شد. او قبلا دوست داشت که روی بازیهای ویدئویی کار کند، اما گوستاوو اصلا دوست نداشت تا موسیقیاش در بازیهایی بدون تمرکز روی داستان و کاراکترها استفاده شود.
پیش از معرفی بازی در دسامبر سال ۲۰۱۱، یک ایستر اگ در بازی Uncharted 3: Drake’s Deception پیدا شد که به شکل مستقیم به The Last Of Us اشاره میکرد و قرار بود این ایستر اگ پس از معرفی بازی در E3 2011 در بازی آنچارتد قرار گیرد، اما معرفی بازی به ماه دسامبر همان سال موکول شد و تیم فراموش کرد که این اشاره را حذف کند. یک بیلبورد در میدان Times با عبارت «یک بازی انحصاری PS3 که آن را باور نمیکنید.» چند هفته پیش از معرفی بازی قرار گرفت و سونی بالاخره بازی را در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱ معرفی کرد.
ناتی داگ در ماه فوریه سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که بازی The Last Of Us با تاخیری چند هفتهای عرضه میشود و تاریخ انتشار آن را از ۷ مه ۲۰۱۳ به ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳ منتقل کرد تا بیشتر روی بازی کار کنند.
نظر شما در مورد پشت صحنه Last of Us چیست؟ دوست دارید قصه ساخت کدام بازیهای دیگر را با هم مرور کنیم؟
برای خواندن مطالب پشت صحنه بیشتر با مجله لیویتو همراه باشید.
همچنین فراموش نکنید که برای استریم کردن یا تماشای استریم باکیفیت با اینترنت نیمبها میتوانید از لیویتو استفاده کنید.