لیویتو - Livito.tv
لیویتو - Livito.tv
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

پشت صحنه ساخت League of Legends | ماجرای سرآغاز افسانه‌ها

ما در طی مقاله‌های مختلف به بازی‌های بزرگ زیادی پرداخته‌ایم، اما حال وقت آن رسیده است که داستان شکل‌گیری بزرگ‌ترین بازی eSports یعنی League of Legends را شرح دهیم. با لیویتو همراه شوید تا به قلب تاریخ بزنیم و سرگذشت پدیده‌ای را مرور کنیم که شکل و تعریف ورزش را برای همیشه تغییر داد. یک بازی منحصر به فرد که ورزش‌های الکترونیکی را بیش از همیشه سر زبان‌ها انداخت. نسخه کامل این مقاله را از دست ندهید.

طلوع نوع جدیدی از MOBA

بازی League of Legends پایه‌گذار زیر سبک Multiplayer Online Battle Arena که به اختصار MOBA خوانده می‌شود، نبود. این بازی حتی مکانیک‌های سبک را نیز به جلو نراند. در اصل LoL یک نیروی پیشران بود. یک بازی متفاوت که گیمرها را مجذوب خود می‌کرد. یک بازی با جادویی خاص که منجر به شکوفایی eSports شد. League of Legends با خود شهرت و محبوبیت به همراه آورد.

حال بپردازیم به نحوه‌ی شکل‌گیری League of Legends؛ داستان از جایی شروع شد که سازندگان اصلی Dota در سال ۲۰۰۵ با شرکت تازه تأسیس Riot Games آشنا شدند. Steve Feak و Steve Mescon می‌خواستند یک بازی MOBA بسازند که از موتور منسوخ شده و قدیمی وارکرافت 3 مستقل باشد. آن‌ها می‌خواستند یک بازی بسازند که قلباً دوست دارند، بدون هیچ فشار و محدودیتی. Riot Games نیز برای مدت‌ها این ۲ بازی‌ساز با استعداد را زیر نظر داشت و طرفدار Dota بود.

از جمله دلایل موفقیت و محبوبیت بالای League of Legends تنوع بالای چمپیون‌ها، free to play بودن و گیم پلی در دسترس است. از طرفی یاد گرفتن مکانیک‌های بازی آسان ولی استاد شدن در آن سخت است. درست همان فرمول طلایی که بازی‌های شاهکار نیز از آن تبعیت می‌کنند.

بازی League of Legends به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شد

شاید سؤالی که در سر داشته باشید این است که با توجه به رايگان بودن تجربه‌ی بازی، پس سودآوری و موفقیت جهانی آن چگونه میسر شده است؟ پاسخ ساده است، از طریق خریدهای درون برنامه‌ای. درست به مانند بازی‌هایی همچون فورتنایت، پابجی و غیره. خریدهای درون برنامه‌ای که اکثراً شامل موارد تزئینی می‌شوند، سودی باورنکردنی را به سازندگان تزریق می‌کنند.

نخستین تورنمنت جهانی League of Legends در DreamHack برگذار شد. نام این تورنمنت Season 1 World Championship بود و از سال ۲۰۱۱ شاهد برگذاری این رقابت‌ها هستیم. در سال ۲۰۱۹مسابقات را بیش از ۱۰۰میلیون نفر تماشا کردند. اوج تعداد بینندگان هم‌زمان نیز ۴۴ میلیون نفر بود. یعنی یک مسابقه‌ی League of Legends را به صورت هم‌زمان ۴۴میلیون نفر تماشا کرده‌اند؛ این آمار دیوانه‌‌کننده است!

همیشه در اوج، همیشه جذاب

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای Riot Games این است که در طول همه‌ی این سال‌ها بازی League of Legends همواره‌ پرطرفدار بوده است. هنوز هم افراد جدید به تجربه‌ی این بازی ترغیب می‌شوند و هر ساله شاهد رقابت‌های بزرگ‌تری هستیم. سازندگان همیشه در حال پیشرفت و بهبود تجربه‌ی بازی هستند. هر ۲ هفته به‌روز رسانی جدید منتشر می‌کنند. گرافیک بازی هرازگاهی بهبود پیدا می‌کند و چمپیون‌های جدید به بازی اضافه می‌شوند تا تجربه‌ی بازی تازه نگه داشته شود. Riot Games خوب می‌داند که چگونه خودش را با هنرصنعت بازی‌های ویدیویی وفق دهد. این را می‌شود از تغییرات آن‌ها در طی سال‌های اخیر استنباط کرد. تغییراتی که غالباً در جهت بهبود وضعیت کلی بوده‌اند.

خب دوستان نظر شما در خصوص این بازی پرطرفدار چیست؟ طرفدار بازی‌های سبک MOBA هستید؟ برترین بازی شما در این سبک چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برای خواندن مطالب پشت صحنه بیشتر با لیویتو همراه باشید.

League of Legendsداستان بازیبازی آنلاین
پلتفرم پخش زنده بازی، موسیقی و هر آنچه شما می‌پسندید.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید