ویرگول
ورودثبت نام
localho3t
localho3t
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

معلم خود باشیم یا معلمان باشند ؟

برای خود اموزی راه های زیادی هست ، مثلا تمرین و تلاش ، خواندن کتاب های مورد علاقه و کلی راه های دیگه.

اما مسئله پیش رو اینه که آیا من میتوانم معلم خودم باشم یا نه؟

جوابش راحته همه ما به یک شیوه ای معلم خودمون هستیم بعضی هامون تو برنامه نویسی یا تو الگو های زندگی ؛ همین که ما خودمون رو وادار میکنیم تا از یه سری قوانینی تبعیت کنیم یا چطوری بخوابیم و بلند بشیم و چطوری رفتار کنیم ، معلم خودمون هستیم .

یکم ساده بود اما یه سری آفَت ها هم داره این کار البته تو بخش فضای غیر فردیه ، مثلا از دید یک ویروس نویس یا یک برنامه نویس و غیره :

  • اول که ادم بعضی وقتا خود بین میشه
  • دوم تنبلی شدیدی به سراغ آدم میاد
  • سوم اگه آموزش هایی که داریم می بینیم غلط باشه باید این مسیر رو از اول طی کرد
  • چهارم ریسک روی از بین رفتن فرصت ها


و اما فواید:

  • اول استقلال فردی و اعتماد به نفس بیشتر
  • دوم هزینه کمتر
  • سوم زمان کمتری یرای اموزش استفاده میشود
  • چهارم هم زمان با این که یاد می‌گیرید پول به دست آورید
  • پنجم ربط بیشتر
  • ششم افزایش بهره وری
  • هفتم افزایش رضایت مندی شغلی
  • سازمانی با دانش روز

و اما اگه بزاریم معلممون بشن:

فواید:

  • اول مدرک رسمی
  • دوم یادگیری سازمان دهی شده
  • سوم دانش پایه‌ای قوی
  • چهارم راهنمایی بهتر
  • پنجم کمک به کاریابی

[*] انتخاب با خودتون :)

مضرات:

  • اول نداشتن علم از صحت اطلاعات و وفاید آن
  • دوم مطابقت نداشتن با متد های روز در دنیا
  • سوم کسل کننده و بدون تکرار بودن آن



اما من از چه روشی استفاده میکنم؟

خب به دلایل وضعیت مالی و خانوادگی مثلما از روش اول استفاده میکنم ، که همون خود آموزی هست و به این کار هم افتخار میکنم اما از اونجایی که کشور ما یه کشور مدرک گرا هست همیشه بهترین ها برای کسایی هست که مدرک دارن این افتخار فقط شخصیه و نمیتونم اون رو اجتماعی کنم ؛ در کل مهم نیست من با قدرت به کارم ادامه میدم شما چطور؟


منابع

https://rasekhoon.net/
https://vestasoftware.com/fa/journal-elearning/elearning/8-advantages-for-using-virtual-education
http://facultymembers.sbu.ac.ir/fathabadi/index.php/students-article/226-1392-02-03-16-39-53.html




خوداموزیمدرک گراییبرنامه نویسی
برنامه نویس و گیک D:
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید