لقمان حاجی زاده
لقمان حاجی زاده
خواندن ۳ دقیقه·۲۴ روز پیش

حکم لمس شدن توسط نامحرم در زمینه پزشکی

من مطمئن نیستم به حکم صحیح رسیده باشم و شاید هوای نفسم برایم ساخته باشد... در این مورد بپرسم؟

قُلِ اللَّهُ يُنَجِّيكُمْ مِنْهَا وَمِنْ كُلِّ كَرْبٍ ثُمَّ أَنْتُمْ تُشْرِكُونَ

یعنی اگر حکم را روشن کردی مصر شوم و به هیچوجه از خرش پائین نیایم؟

يَغْشَى النَّاسَ هَذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ

نه منظور این نیست...

یعنی حکمم را بدهم اگر مرجع تقلیدم موافقت کرد فبها اگر مخالفت کرد امرا و طاعتا؟

وَجَاءَ السَّحَرَةُ فِرْعَوْنَ قَالُوا إِنَّ لَنَا لَأَجْرًا إِنْ كُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِينَ

(آری) زیرا اگر این کار را نکنی افراد ساحر دست به کار میشوند و روش تو را پی میگیرند و دنبال پاداش دنیوی مردم را مرعوب خودشان میکنند...

باشد اگر حکم را دادی تا زمان مخالفت مرجع تقلید صبر میکنم و اطاعت محض میکنم مثل دیوانه ها ولی تا جایی که بتوانم عقلی خوبست؟ ولی در مسیر حکمت دیوانگی باید کرد در این سیل خروشان... قبول شد؟ شر فتنه شرک (شرک مکروه) از سرم باز میشه با این متد؟

وَهُوَ الَّذِي مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَجَعَلَ بَيْنَهُمَا بَرْزَخًا وَحِجْرًا مَحْجُورًا

نباید بگذاری تلخی اصرارت جنون آمیز بشود و باید حجر عقل حفظ شود...

این که سخت شد... چطور زورم زیاد شود دو دریا را حفظ کنم؟ یعنی ورع کفایت دارد؟ عقلانیت ارجح است نسبت به حکمی که اینجا میدهی؟

إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ

خداوند رزقت میکند و قدرت متین دارد اگر سمت او را بگیری...

چشم سمت خداوند را میگیرم و اصرار جنون آمیز نمیکنم... خوبست؟

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ

به نام خداوند رحمن و رحیم که واقعه شروع شد! بسم الله...

آیا حکم اینست که تا اضطرار محض نگذارم زنی به من دست بزند در این زمینه به صورت سازمان یافته (یعنی حتما با دکتر قرار بگذارم که من مذهبی هستم و نمیخواهم دست خانمی به من بخورد... و اگر قبول نکرد دندانم هرچه شد شد...)

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

تنها و تنها همین کار را بکن و این حکم را توصیه نیز بکن و توصیه بر صبر بر آن نیز انجام بده...

بپرسم آیا درست فهمیدم؟

وَكَذَلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ وَلِيَقُولُوا دَرَسْتَ وَلِنُبَيِّنَهُ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ

بپرس و ترجمه کفایت دارد...

بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَا يَبْغِيَانِ

همان برزخی که میخواستی ایجاد شده است (یعنی تایید محضی نداری و این چیزی که دستت است را پیش ببر همان طور که برایت روشن است...)

داخل پرانتز را درست فهمیدم؟

وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا أَشْيَاعَكُمْ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ

(طبق آیه قبل فرمان صادر شده است و طبق این آیه که انتگرال آن است) این نحوه پرسیدن ها هلاکت است زیرا طبق علمت خوب میدانستی نباید بپرسی...

پروردگارا من را ببخش چون حکم دادن با قاعده تسری بخش اعتمادگرایانه برای من سنگین است و خودم را از آن منع کرده بودم... درست میگویم؟

إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ

همانا ودیعه محمدی در شما رسول امینی است (پس نترس...)

باشد دیگر وقتی برایم مشخص بود علما نباید پرسید نمیپرسم... خوبست؟

وَإِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا

بله خوبست و از اینکه این واقعه برای تو اتفاق بیافتد نترس زیرا منافق و قلب مریض قصه اش تکراری است

در نهایت چه پیامی دارید ای دابه محدث از آیات الله؟

وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید