لقمان حاجی زاده
لقمان حاجی زاده
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

مکالمه با استاد فیاض بخش

استاد بنده لازم دارم در دستورات سلوکی انعطاف به خرج بدهید و چیزهایی که برای خودم حکمت بالغه هستند را بپذیرید و باهم روی آنها کار بکنیم...

خدایا آیا خوب است با تو در این مورد مشورت کنم؟

وَأَمَّا مَنْ بَخِلَ وَاسْتَغْنَى

تفسیر: و اما کسی که در مشورت ادای بینیازی در بیاورد بخیل است... (یعنی به مشورت دل ندادن بخل است.)

خداوندا اگر استاد قبول نکند در مورد همکاری با قوانین سلوکی ام دستور بدهد چه پیامی دارید؟

يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَيُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

در هر صورت در اینکه گناهانش بخشیده میشوند و در زمینه بهشت رفتن و رستگاری بزرگ مشکلی نخواهد داشت... اما مادام بر اینکه آیه قبلی را نیز رعایت کند... (سوره صف)

خداوندا اگر استاد قبول کند در مورد همکاری با قوانین سلوکی ام دستور بدهند چه پیامی دارید؟

فَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنِ اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ فَكَانَ كُلُّ فِرْقٍ كَالطَّوْدِ الْعَظِيمِ

شاید ملت اسلام بر اثر این حرکت انقلابی به هدایت عظیمی برسند و از تهدیدات بزرگی رهایی یابند.

اگر استاد به این پیام شما یقین نداشته باشد و شک کند چه پیامی دارید؟

وَمَا يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنَ الرَّحْمَنِ مُحْدَثٍ إِلَّا كَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِينَ

طبیعی است زیرا همه همینطور هستند... این مسئله فراگیر است...

در ادامه چه پیامی دارید که شاید قلب ایشان را به هدایت عظیم امت راهنمایی کند؟

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يَشْتَرُونَ الضَّلَالَةَ وَيُرِيدُونَ أَنْ تَضِلُّوا السَّبِيلَ

آیا ندیدی کسانی را که بهره‌ای از کتاب (خدا) به آنها داده شده بود، (به جای اینکه از آن، برای هدایت خود و دیگران استفاده کنند، برای خویش) گمراهی می‌خرند، و می‌خواهند شما نیز گمراه شوید؟

تفسیر تفسیر: یعنی دلت راضی میشود که این انسانی که سبک جدیدی از نصیبی از قرآن را دارد به خاطر خامی و ناپختگی دچار گمراهی بشود؟ یقینا او نیاز به استاد دارد!

پروردگارا این پیام قبلی شما کج فهمی داشت یا واقعی بود، یعنی من از قصد به گمراهی میروم؟

إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا (آیه 145 نساء)

توضیح: با توجه به آیه قبل میفهمیم اگر من به جای اینکه هم مسیر باشما بشوم بروم با افراد ناباب هم مسیر شوم شاید گرفتار سیر نفاق طوری بشوم که خیلی اذیت بکند.

پروردگارا آیا بنده منافق هستم؟ کج فهمی داشت یا نظر شما راجع به من همینست؟

الَّذِينَ كَفَرُوا لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ

توضیح: طبق این آیه میفهمیم که من در یک دوراهی سخت قرار دارم یکی مسیر پر از رنج و دیگری مسیر مغفرت و پاداش بزرگ...

پروردگارا آیا متن این مکالمه تا اینجا مطابق با نظر تو بوده است؟

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِي وَأُمِيتُ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

تفسیر: مشخص است که باید ببینیم که در این مکالمه قدرت خداوند بحث شدنی است و مشهود است و اعراض از این گفتگو برای کفری که در ذات انسانهاست بهت انگیز است و مسلما کسی که مسیر ظلم را طی کند هدایت شدنی نیست...

پروردگارا آیا بقیه مکالمه میان من و استاد فیاض بخش را همین الان بنویسم یا بگذارم به صورت زنده و تجربه شونده توسط خود ایشان قضیه پیش برود؟

جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدَ الرَّحْمَنُ عِبَادَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّهُ كَانَ وَعْدُهُ مَأْتِيًّا

مسلما بهشت رحمن که به صورت غیب وعده داده شده است توخالی نیست و حتما خواهد آمد.

تفسیر تفسیر: یعنی نترس آنجا هم در مکالمه زنده و با تجربه خود ایشان خواهید دید که این ارتباط توخالی نیست و حتمی است...


استاد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید