ویرگول
ورودثبت نام
روان نویس
روان نویس
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

آبی تر از آنیم که بی آب بمانیم??


از بین همه عناصر، آب را بیشتر از بقیه دوست دارم!

عنصر ماه تولدم آتش است و درونم مثل آتش سرشار از انرژی و گرمابخش؛ از این جهت که آتشی در سینه دارم شرحه شرحه، خاک همان مبدا و مقصد ماست و آنچه بدان سجده میکنیم. باد اما، میپراکند غبار و دود را و حتی زیادتِ آن موجب طوفان میشود.

آرامشی دارم که طوفان را بغل کردم ...
۹ ماه تو اب بودیم،بعدش تو هواییم،بعدش میمیریم میریم تو خاک،خدایا تابلو شده بعدش اتیشه! :))))))
۹ ماه تو اب بودیم،بعدش تو هواییم،بعدش میمیریم میریم تو خاک،خدایا تابلو شده بعدش اتیشه! :))))))


اما پس چرا انتخابم همچنان آب است؟

آب، چراکه پاک میکند تمام پلیدی ها و آلودگی ها را.
هم شورش قشنگ است هم شیرینش.
مایه حیات تلقی میشود و من اگر روزی ۹ لیوان (حداقل) ننوشم از سردرد و خشکی لب و دهان و تشنگی در امان نمی مانم و هلاک میشوم.

واقعا نمیتوانم درک کنم کسانی را که روزی حتی یک لیوان هم آب نمی نوشند! یا برای نوشیدن آب، صبر میکنند تشنه شوند و اصطلاحا برایش جا داشته باشند!


حتی نقاب ها و مثلا میکاپ های ۲۴ ساعته و سنگین رو میشورد و میبرد.
و ظاهر را پاک میکند و می ماند باطن.
آب همانقدر که خوب است غرق هم میکند ؛یک مرگ آرام...
صدایش موج آرامش است.
بی رنگیش خلوص است.
در عین بی طعمیش بهترین طعم جهان است.
آب احساس سرزندگی و سبک شدن میدهد مثل حس وصف ناپذیر بعد از دوش گرفتن.
حتی جنین ۹ ماه مستغرق در آب است.
آب، قطرات اشکی هست که از چشمانمان شبها قبل از خواب در اتاق و یا خلوت، سرازیر میشود.
آب برای ماهی ها یعنی زندگی؛ حتی ما آدمها.
آب رودی ست که می پیوند به دریا و دریا میشود تسکین این قلب ها...

از این گلدون ها پلیز
از این گلدون ها پلیز


آب گاهی بعضش میگیرد میشود چک چک باران، نم نمک میبارد روی گونه های خیس مان. وقتی بدون چتر زیر باران هستیم می آید و به نرمی کنارمان و حرف میزند و گوش میکند.
آب بسی سخاوتمند است. او مهر خودش را از آدمیزاد دریغ نمیکند، اما ماها آن را از هم میگیریم؛ چقدر تشنه داریم حتی همین خوزستان.
و آب دریاچه ها را یک به یک، سر میکشیم چنان یک پارچ.
دقت کرده ای ای دوست! وقتی کسی را میخواهند بدرقه کنند، پشت سرش آب میریزند که زود برگردد...

من که پشت سرت از چشمانم "سیل آب" راه انداختم پس چرا نیامدی ک دیر و دور شد؟
آب آتیش را خاموش میکند، سرکوب گر نیست بلکه اهل تساهل و تسامح است .
آب ... آب ... آب، شاید برای شما نه، اما برای من حتی همان تلفظ نامش خنکی بخش و آرام بخش و تسکین است.
اگر خودت را بدست آب بسپری با خودش می برتت ، دور‌ِ دورِ دور...

جایی که دیگر نه سرابی است و نه سراغی

تویی و تویی و خودت و خدایت.

روزی میسپارم خود را به آب، بدون ناخدا برای کشتی، سهمگین و ترسناک نیست، نهایتش غرق شدن است.

ساحل چشمانی که مدتهاست مواج شده را چه باک!

آب ای آتش بس، به اندازه ی یک عمر تشنه ام.

اگر انتخابش دست من بود حاضر بودم به جای خون در رگهایم، آب جریان داشت.

آبِ پاک صفتی که این روزها، خلاف مصرف کنندگانش است.

هشدار: فاقد هرگونه افزودنی و مواد نگهدارنده

گر نگهدار من آن است که من میدانم، آب را در بغل آبکش هم نگه میدارد!
پس آبی تر از آنیم که آبی نباشیم:)

در روزه داری ، فقط تشنگی است که برایم دشوار است.

سالانه خیلیها به دلیل اینکه ناگهان ناشتنا برای افطار آب می نوشند، بعد از چند ساعت خصوصا آب یخ، به اصطلاح سنگ کوب میکنند و بعضا موجب مرگ میشود!

هفتاد درصد بدن را آب تشکیل میدهد.

پس من عاشق هفتاد درصد از تو ام :)

همین حالا هم درون جمجمه ی شما مغز درون آب حین شناست ...

پس کم آبی را جدی بگیرید و تا میتوانید آب بنوشید تا هم هیدراته شوید هم پوست خوب و سلامتی داشته باشید.

هیچ نوشیدنی در دنیا به اندازه ی آب خوشگوار نیست.

جامدش یخ میکند.

مایعش غش میکند.

بخارش دود میکند.

امتحانش کنید!

اسراف هم نکنید!

https://www.aparat.com/v/kclsF


امتحانش کنتا وقتی آب هست چه حاجت به دوغ و نوشابه استآبی رنگ عشق استبگویید آنقدر آب نوشید که غرق شدحال خوبتو با من تقسیم کن
(INTP)جهان هر فرد، به اندازه وسعت فکر اوست." خونم جوهر خودکارمه".حرفِ ما بسیار، وقت ما اندک!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید