ویرگول
ورودثبت نام
M.alavi majd
M.alavi majd
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

چرا اسکرچ زبان برنامه نویسی بیخودی است

اسکرچ یه زبون برنامه نویسیه که توصط دانشگاه mit ساخته شده هدفش ساخت یه زبون برنامه نویسی برای بچه هاست که باهاش دستورات اولیه رو مثل متغیر ها و شروط و .... هستش

اسکرچ
اسکرچ

خب این گربه هه لوگو ی اسکرچه که فکر کنم اخرین نسخه ی اسکرچ نسخه ۳ هستش



خیلی خب الان فهمیدیم که اسکرچ چیه ؟ خب شاید الان بگید خب اسکرچ فوق العاده است اما نه ??


طبق نظرسنجی خودم از ۴۰ تا کودک که ۱۰ تاشون ۴ تا ۶ سالشونه و ۱۰ تاشون ۶ تا ۸ سال و ۱۰ تاشون ۸ تا ۱۰ سال و ۱۰ تاشون هم ۱۰ تا ۱۲ سال دارن پرسیدم که اسکرچ کار کردن چند سوال پرسیدم که الان بهتون میگم چی گفتن

۱-س:اسکرچ خوبه یا نه

گروه ۱ :۹۵ درصد گفتن آره

گروه ۲ : ۸۰ درصد گفتن آره

گروه ۳ : ۶۰ درصد گفتن آره

گروه ۴ : ۴۰ درصد گفتن آره

نتیجه گیری: بچه ها هر چقدر بزرگتر میشن به دلیل اینکه بیشتر بازی های خفن pc و موبایل و غیره می کنن به نظرشون اسکرچ زبان خیلی قوی نیست و حتی ۲ یا ۳ تاشون گفتن دارن سعی میکنن که c# یاد بگیرن تا با موتور بازی سازی unity کار کنن که دمشون گرم



س:ایا تا حالا شده وقتی داری یه زبون دیگه کار میکنی تجربیات اسکرچ خودت بدرد بخوره و بزرگ ترین مشکلت تو زبان جدید چیه(مخصوص گروه ۴)؟

از گروه ۴ شیش تا شون یه زبون دیگه کار کردن

بریم چند تا از نظر هاشون ببینیم

ج ۱: نه خیلی ،من خودم حدودا ۲ یا ۳ ماهی دارم جاوا اسکریپت کار می کنم خیلی توش ضعیفم مثلا وقتی می خوام متغیر رشته ای بسازی که توش باشه سلام باید اینجوری کنم

Let a="salam"یا let a ='salam'

ولی من اصلا بخش کوتیشن رو نمی فهمم چون تو اسکرچ همینجوری اگه دلمون خواست یا عدد می دادم یا متن ولی اینجا خیلی سخت تره




ج۲:نه برای من متغیر boolean خیلی سخته ، اصلا درکش نمی کنم ، فکر کنم خیلی بدرد بخوره ولی من

درکش نمی کنم

تو اسکرچ اینجوری نبود.


بله خب همون طوری که دیدید این بچه مشکلات زیاد داشتن که امیدوارم براشون جا بیفته ولی الان بریم برای نتیجه گیری

نتیجه گیری : به نظرم اسکرچ بچه ها رو کمی تنبل می کنه بعد از ۱۰ سالگی اگه به کودکانمان پایتون یا جاوا اسکریپت درس بدهیم اونها خیلی سود می کنن

مرسی که وقت گذاشتید لطفا اگه سوالی دارید تو کامنتا بگذارید


اسکرچبیخود
پسر ۱۲ ساله مسلط به : جاوا اسکریپت , css , html , کمی python و jquery در حال یادگیری : react , node js , php
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید