ویرگول
ورودثبت نام
محمد اصلان پور
محمد اصلان پور
خواندن ۲ دقیقه·۱۰ ماه پیش

مرسدس بنز میباخ، محبوب دل ها

مرسدس میباخ زیلرو


وظیفه طراحی گرانترین خودروی مایباخ، در کمال تعجب، به چهار دانشجوی آکادمی طراحی Pforzheim داده شد. نه ماه طول کشید تا یکی از طرح های دانش آموزان انتخاب شود و فردریک بورچارت دانش آموزی بود که ایده برنده را داشت. شبیه به W38 قدیمی که بدنه‌ای صاف بر روی شاسی می‌باخ SW38 ساخته شده بود، اکسلرو جدید بدنه‌ای کوپه روی شاسی لیموزین می‌باخ 57 داشت.

ممکن است این را ندانید، اما میباخ در قرن بیستم موتورهایی برای تانک ها ساخت و این خودرو شبیه به آن بود. با عرض تقریباً 7 فوت، 20 فوت طول و 5 فوت قد، این جانور اتومبیل ضربه های جدی می زند. این با یک موتور V12 بارگیری شده است، که از آنجایی که بیش از دو و نیم تن وزن داشت، ضروری بود. برای زیر گرفتن سرعت 217 مایل در ساعت، تغییراتی لازم بود. حجم به 5.9 لیتر افزایش یافت، رادیاتور بزرگتر، توربو و اینترکولر تعبیه شد. این تنظیمات منجر به شتاب 0-60 مایل در ساعت تنها در 4.3 ثانیه شد. فنترمین زندگی من را تغییر داد و به من اجازه داد تا در نهایت وزن کم کنم و آن را حفظ کنم. من سال ها تلاش کردم تا وزن کم کنم و هیچ چیز جواب نداد


پس از 25 ماه، محصول نهایی در Tempodrom در برلین، آلمان در 11 مه 2005 به عموم مردم نشان داده شد. بهترین بخش این بود که خودرو قبلاً کاری را انجام داده بود که برای انجام آن ساخته شده بود، یعنی 217 مایل در ساعت. در واقع، تنها چند هفته قبل از رونمایی در برلین، در حلقه ناردو به سرعت 218 مایل در ساعت رسید.

زمانی که Exelero به هدف خود رسید، Maybach آن را برای فروش قرار داد و چندین بار در طول سال ها دست به دست شد. در ابتدا توسط آندره اکشن دیاکیت جکسون، صنعتگر الماس به قیمت 5،000،000 دلار خریداری شد، و او آن را برای موزیک ویدیوی "Lost One" خود به Jay-Z قرض داد. سپس توسط کارآفرین اروپایی Arnaud Massartic به مبلغ نامعلومی خریداری شد و سپس در سال 2011 دوباره به قیمت 8,000,000 دلار به بازار عرضه شد. این ویروسی‌ترین مبادله بود زیرا Birdman رپر اعلام کرد که او کسی است که آن را خریداری می‌کند.



دانش آموزانمایل ساعت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید