1- برای نامگذاری متغیرها از قانون camelCase استفاده میکنیم یعنی چی؟
یعنی مثلا اگر اسم متغیر شما camelCase بود ابتدا با حرف کوچک شروع میشه و در میانه با یک حرف بزرگ و مابقی کوچک ختم میشه.
مثال: یه متغیر 16 بیتی به این صورت تعریف میکنیم: ;120= uint16_t averageSpeed
2- همیشه از یک اسم قابل فهم برای متغیر استفاده کنیم مثلا:
این خوبه ;120= uint16_t averageSpeed
این بده ;120= uint16_t avgSpd
3- هر متغیری که میخوایم تعریف کنیم باید در یک سطر جدید تعریف کنیم.
این خوبه ;120= uint16_t averageSpeed
;30= uint16_t minimumSpeed
این بده
uint16_t averageSpeed =120, minimumSpeed =30;
اگر متغیر از جنس pointer بود، باید از پیشوند p قبل از تعریف متغیر استفاده کنیم. دقت کنید p به صورت کوچک و A و S بزرگ نوشته شده.
char *pAverageSpeed="High";
اگر متغیر doublepointer بود هم به این صورت مینویسیم:
char **ppAverageSpeed="High";
برای متغیرهایی که از جنس boolean هستند از پیشوند b استفاده میکنیم:
bool bIsSpeedHigh = true;
برای متغیرهایی که به صورت عمومی یا همون global در کل برنامه استفاده میشن و به صورت محلی یا local استفاده نمیشن از پیشوند g استفاده میکنیم.
uint16_t gAverageSpeed=120;
فعلا تا همینجا کافیه ادامشو بعدا کامل میکنم.