ویرگول
ورودثبت نام
محمد حسین جعفری
محمد حسین جعفری
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

بازاریابی دیجیتال و فروش در ورزش

خیلی موقع ها از من (اینکه من کیم آخر مقاله توضیح میدم) سوال شده که حوزه ورزش و یا مربیگری درآمد خوبی داره یا نه ؟ جواب من همیشه اینه که کاملا به خودتون بستگی داره. به این که چقد محصول خوبی داشته باشید و چقد تونسته باشید که اونو بازاریابی اش کنید.اصن تو هر رشته هزاران ایده هستد که میشه بهش فک کرد و راجع بهش خوند ولی مهم نحوه اجرای اون ایده است. (البته اینو بگم که این تمرین ولی خوندش خالی از لطف نیست، آخرش بیشتر توضیح میدم که تمرین چیه )


این روز ها فضای آنلاین یکی از قوی ترین فضا ها برای ارائه محصول خوب است . لازم به ذکر که منظورم از محصول حتما یه چیز فیزیکی نیست مثلا من که مربی ام و برنامه تمرینی میدم این محصول منه.در فضای آنلاین میشه درآمد بالاتری داشت نسبت به فضای فیزیکی، شما فرض کنید در یکی از بهترین باشگاه های تهران مشغول به کارید و محصول شما هم همون برنامه ورزشی است، خوب تعداد کسانی که به شما مراجعه می کنند و از شما برنامه می‌خوان، ارتباط مستقیم داره با کسانی در باشگاه شما ثبت نام کرده اند. خب قطعا یه باشگاه ورزشی و مکان فیزیکی یه تعداد محدودی مشتری یا مخاطب قبول می کنه و بالاخره سقف دارد.شاید پیش خودتون بگید همونشم خیلیه ، خب معمولا چنتا مربی در باشگاه هست و شما همه سهم نمی‌برید. اینارو گفتم که اگه ایده راه اندازی کسب و کاری ورزشی تو ذهنتون دارید که خودتون واسه خودتون کار کنید حتما ادامه این مقاله رو بخونید.

وقتی می‌خوای وارد فضای آنلاین بشید اولش فک میکنید خوب کاری نداره که یه پیج میزنیم و شروع میکنیم ولی یکم بیشتر که واردش میشید می‌بینید به همین راحتی ها هم نیست.

به نظر من باید

1. یه محصول خوب آماده کنید:
آماده کردن محصول خوب از هر نظری مثلا میخوایید یه چیزی فیزیکی داشته باشید یا یه چیز خدماتی اصن فرقی نمیکنه مهم اینکه محصول باید با کیفیت باشه
2.حالا نوبت معرفی محصول و فروش اونه:
شما نمی‌تونید همینجوری جلوی یه نفر تو خیابان رو بگیری بهش محصول معرفی کنی ، باید یه ارزشی بدی تا طرف خودش بیاد سراغت اون وسطا محصول با کیفییترو هم ببینه اگه تونسته باشی اعتماد سازی کردی باشی اون وقت محصول میفروشی و حالا که فضای آنلاین ممکنه یهو یه رشد انفجاری در فروش داشته باشی
فرآیند های بین محصول و بازاریابی
فرآیند های بین محصول و بازاریابی


این قسمت دوم به همین سادگی ها که میگم نیست در واقع اگر بخوای تو فضای دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشی باید کلی راجع به بازاریابی دیجیتال بخونی. مثلا اینکه چجوری بازدید کننده برای سایتمان بیاریم ؟چجوری در اینستاگرام فروش داشته باشیم ؟ ابزار هایی که به من در بیشتر دیده شدن محصولم کمک میکنه چیه؟ چجوری سایت بزنم ؟ استراژدی ورود به بازارم چگونه باشه و کلی سوال های دیگه که نیاز به خوندن داره من خوندم هم اکنون درگیر خوندن بازاریابی دیجیتال هستم البته که تو یه دوره ایی هم شرکت کردم که واقعا خیلی چیزا تا الان ازش یاد گرفتم.

من در دوره بازاریابی دیجیتال آقای عادل طالبی شرکت کردم که یک دوره یک سال است که تا آخر سال هم ادامه داره و دقیقا الان این مقاله رو که میخونید یکی از تمرین های این دوره است که من سعی کردم با تجربه که در کسب وکار ورزشی دارم براتون بنویسم که فقط یک تمرین ساده نباشه و واقعا مطلب مفید براتون نوشته باشم.

اگه شما هم فک میکنی که به این دانش نیاز داری من پیشنهاد میدم حتما تو این دوره شرکت کنی میتونی مشخصات بیشتر این دوره رو میتونی اینجا ببینی تا اگه دوست داشتید شرکت کنید.

راستی این که من کیم یه توضیحات تو پروفایلم دادم ولی اگر اطلاعات بیشتر میخوایید در اینستاگرام من میتونید ببینید.

بازایابی آنلاینبازاریابی دیجیتالبازاریابی ورزشیبازاریابی در ورزشبازاریابی آنلاین در ورزش
دایره علاقه های من خیلی گسترده است .ورزش، برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ، عکاسی ، تدوین ، ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید